Raskaus hävettää

Karma-is-bitch

Jo pelkkä sana "Teiniäiti" herättää hyvin ristiriitaisia, ja usein myös hyvin tuomitsevia tunteita. En halunnut raskaaksi, rakastin elämääni. Baareja, Festareja, Ystäviä, seikkailuja, vapautta... Aivan kaikkea. Olen nuori, alle 20 vuotta. Erosin kolmen vuoden suhteesta, koska en kokenut olevani valmis jämähtämään,sitoutumaan. Olen aina säälinyt teini äitejä... Mielestäni raskaus on aina ollut "häpeällinen" juttu. Karma is the bitch. Tässä sitä ollaan. Paksuna. Viimeiset päivät jäljellä ja abortti on liian myöhäistä. Lapsen isän olen tuntenut muutamia kuukausia ja yhteinen uusi koti on löytynyt. Koti, jossa on lastenhuone. Lapsen isä on valmis isäksi, vaikkakin juuri nyt työtön. Ja rakastan häntä kuten hön minua. Tiedän että pystyisin hoitamaan lapsen. Tiedän etten ole yksin. Minulla on toisen asteen koulutus, on työpaikka, on ystäviä joilla on lapsia. Silti. Olen yhä lapsen syntyessä vähän alle 20 vuotta ja minua hävettää niin paljon etten ole edes kertonut sukulaisilleni. En halua olla se vastuuton teiniäiti, joita maailma haukkuu ja olen itsekkin niin solvannut. En kuitenkaan halua aborttia, siirtäisin edemmäs jos voisin mutta kuka käski mennä sänkyyn? Haluan kantaa vastuuni. Haluan vain tehdä kaiken piilossa, koska en halua olla se "teiniäiti". Välillä ajatus ahdistaa niin paljon että mietin vain muuttavani Espanjaan piiloon. Ihankuin minulla muka olisi varaa siihen. Tiedän että tulen olemaan lapsestani ylpeä ja hän saa tasapainoisen hienon elämän. En vain halua kulkea maha pystyssä ja aiheuttaa perheelleni stressiä ja surua. Lapsen isän perhe taas on innoissaan ja he ovat loistavia iso vanhempia, kuten lapsen isäkin on loistava isä. Jos isä olisi kukaan muu, en olisi tässä. Olisin baarissa. En ostaisi perheautoa, ostaisin avo-auton... Kerroin ystävälleni. Hän sanoi että otan asian liian kevyesti. Liian kevyesti!?!? Tuntuu kuin olisin hyppäämässä sillalta! Rakastan lastani jo nyt ja ajatukset perhe elämästä ovat lämpimiä ja onnellisia. Miksi tämä kaikki silti tuntuu niin väärälle ja hävettää niin paljon?

0

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
        Ikävä
        69
        2673
      2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
        Ikävä
        63
        2614
      3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
        Ikävä
        68
        1772
      4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
        Ikävä
        24
        1607
      5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
        Ikävä
        20
        1530
      6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
        Ikävä
        9
        1460
      7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
        Ikävä
        15
        1372
      8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
        Ikävä
        38
        1223
      9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
        Ikävä
        8
        1187
      10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
        Ikävä
        25
        1106
      Aihe