Ajattelin aloittaa pienen gallupin aiheesta.
Onko sinulla Suomen ja jonkun muun maan kansalaisuus? Jos haluat, voit kertoa myös taustaa eli kuinka monen vuoden ulkomailla asumisen jälkeen rupesit hakemaan, kauan siihen meni jne.
Itselläni on kaksoiskansalaisuus. Hain asuinmaani kansalaisuutta 20 vuotta siellä vietetyn vuoden jälkeen.
onko sinulla kaksoiskansalaisuus?
4
185
Vastaukset
- ulkkis2014
Ei ole vielä, mutta hakusessa on toisen maan kansalaisuus. Sen hakeminen on helpompaa kuin oleskeluluvan uusiminen.
- Putous
On ja hain sitä kahdeksan vuoden asumisen jälkeen, jotta pääsen asuinmaassani virkasuhteeseen. Jostain syystä sitä on tuntenut sen toisen passin myötä itsensä täysivaltaiseksi "jäseneksi" täällä.
- 2-kansalainen
Hankin toisen maan kansalaisuuden (Ruotsi) vasta asuttuani melkein 40 vuotta maassa. Mietin pitkään.
Olen kuitenkin asunut Ruotsissa pitempään kuin Suomessa, joten ajattelin että on reiluinta olla myös Ruotsin kansalainen.
Suomen kansalainen olen loppuikäni ja tunnen itseni suomalaiseksi.
Toisaalta on "haaste" olla myös ruotsalainen.
Haen seuraavaksi Ruotsin passin, on halvempikin vähän. Vaikka ei se mitään haittaa jos maksaa vähän enemmän Suomessa.
Ehkä haen seuraavalla kerralla Suomen passin.
Vaihtelu virkistää.
Suomesta sain paljon fiksumman työeläkekortin, sitä näytän matkustellessa.
Ruotsista sain vain paperiin kopioituna todistuksen. - x 2 °
Vain muutamaa riviä alempana on sama aihe: http://keskustelu.suomi24.fi/node/11087430
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043404
- 883083
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201943- 691906
- 381877
- 211741
- 241697
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341449Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91349- 481337