paljonko kuvia sorsajahissa?

sinikko1

Paljonko pitää olla kuvia sorsajahissa? Meneekö sorsilla samallalailla niiku kyyhkyillä että mitä enempi sitä perempi? ja miten kuvien asettelu?

2

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaakana

Vähän riippu, välillä muutama kuva toimii parhaiten. Välillä enemmän ja joskus kuvat vain karkottaa linnut.

Kannattaa alkuun laittaa muutama kuva, tarvittaessa lisäillä. Oma kohtaisia kokemuksia on, että alotuspäivänä en käytä kuvia, ennen iltalentoa.
      Myöhemmin kaudella n. 5-10 kuvaa riittää.
      Hyvä pillittäjä on huomatttavasti tehokkaampi.

• Ryynäsen Topi

Itse olen sitä mieltä että ainoa riistalaji joka tulee kuville on kyyhkyt. Sorsat, teeret yms vähät välittää kuvista. Esim teeret menee sille samalle tietylle kokoontumispaikalle olkoon lentoreitin välillä vaikka tuhat teeren kuvaa houkuttimena niin ei pelaa. Sama sorsilla. Jos niillä on joku tietty mesta esim ruokailu paikka ei toisaalla olevat kuvat kiinnosta ollenkaan. Itselläni on sorsa järvellämme ruokintapaikan vieressä kymmenkunta sorsan kuvaa ollut lähinnä koristeina. Houkuttimeksi niistä ei ole. Sorsapillistäkin joku mainitsi enkä sitäkään erityisen hyvänä pidä. Ränkättäessäni pilliin en ole koskaan saanut edes ruokinta järvelle tulemaan sorsia. Ollessani hiljaa on lentoa vähän väliä. Kerran hiipiessäni järvelle iltapäivä passiin katselin kaislikon läpi että järvi on tyhjä eikä sorsia näy saati kuulu. Päätin silloin kokeilla uutukaiseen pilliin ränkättämistä ja sittenkö vasta tapahtu. Kaislikoista ponkas varmaan viitisenkymmentä sorsaa lentoon ja kaksi niistä pudotin. Joten karkottimena sorsapilli on vallan erinomainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2902
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2763
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1649
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1590
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1488
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe