Paljonko pitää olla kuvia sorsajahissa? Meneekö sorsilla samallalailla niiku kyyhkyillä että mitä enempi sitä perempi? ja miten kuvien asettelu?
paljonko kuvia sorsajahissa?
2
174
Vastaukset
- Kaakana
Vähän riippu, välillä muutama kuva toimii parhaiten. Välillä enemmän ja joskus kuvat vain karkottaa linnut.
Kannattaa alkuun laittaa muutama kuva, tarvittaessa lisäillä. Oma kohtaisia kokemuksia on, että alotuspäivänä en käytä kuvia, ennen iltalentoa.
Myöhemmin kaudella n. 5-10 kuvaa riittää.
Hyvä pillittäjä on huomatttavasti tehokkaampi. - Ryynäsen Topi
Itse olen sitä mieltä että ainoa riistalaji joka tulee kuville on kyyhkyt. Sorsat, teeret yms vähät välittää kuvista. Esim teeret menee sille samalle tietylle kokoontumispaikalle olkoon lentoreitin välillä vaikka tuhat teeren kuvaa houkuttimena niin ei pelaa. Sama sorsilla. Jos niillä on joku tietty mesta esim ruokailu paikka ei toisaalla olevat kuvat kiinnosta ollenkaan. Itselläni on sorsa järvellämme ruokintapaikan vieressä kymmenkunta sorsan kuvaa ollut lähinnä koristeina. Houkuttimeksi niistä ei ole. Sorsapillistäkin joku mainitsi enkä sitäkään erityisen hyvänä pidä. Ränkättäessäni pilliin en ole koskaan saanut edes ruokinta järvelle tulemaan sorsia. Ollessani hiljaa on lentoa vähän väliä. Kerran hiipiessäni järvelle iltapäivä passiin katselin kaislikon läpi että järvi on tyhjä eikä sorsia näy saati kuulu. Päätin silloin kokeilla uutukaiseen pilliin ränkättämistä ja sittenkö vasta tapahtu. Kaislikoista ponkas varmaan viitisenkymmentä sorsaa lentoon ja kaksi niistä pudotin. Joten karkottimena sorsapilli on vallan erinomainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181730Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59870
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738