Joten kysyn näetäänkö väärin jos kummatkin vanhemmat on virallisesti terveystarkastetut päästä varpaisiin, arjessa toimiviksi todetut ja terveet. Kummaltakin löytyy rekisteritodistus ja näyttelyissäkin on käyty MUTTA:
-Omasta rodusta ei tahdo löyty tarpeisiin sopivaa narttua/urosta
-Haluaa vahvistaa rodussa esiintyvää ominaisuutta mitä ei nykylinjoista enää tahdo löytyä
-Hoitaa pentueen viimeisen päälle ja myy vain sellaisiin koteihin missä pääsevät toteutamaan itseään.
-Voidaan ottaa takaisin jos tulee ongelmia
Korostan että mielelläni haluaisin parantaa olemassa olevaa rotua ja siinä vahvistaa ominaisuuksia vaan kuten todettu jos ei satu löytymään sopivaa ehdokasta niin hyväksyitkö silloin sekoituksen?
PS. ominaisuudella en tarkoita esim. aggressiota ihmisiä kohti vaan maatilalla todella hyväksi todettua viettiä :)
Käyttökoiran kasvatus
2
133
Vastaukset
- Kyllä hyväksyn
Ilman muuta jos rodut on oikeat. Minun seuraava koirani tulee olemaan tunnetuista vanhemmista ja terveen näköinen seropi. Nykyrotukoirat on melkein kaikki jo niin luonnottoman näköisiäkin että hoh hoijaa. Ja lisää pitää tehdä.
- why pay for paper?
Mielestäni harkittu sekarotuisten kasvattamainen on paljon parempi vaihtoehto kuin harkitsematon puhdasrotuisten kasvatus. Jos tavoitteena on toimiva, terve käyttökoira eikä rodussa löydy hyvää materiaalia sellaiseen miksipä ei suunnittelisi toimivan mixauksen.
Itse päädyin harrastuskoiraa hankkiessani sekarotuiseen juurikin siksi etten löytänyt puhdasrotuisista ensimmäistäkään kriteereitäni täysin täyttävää yhdistelmää vaikka kriteereinäni oli pelkästään ei sukusiitosta, vanhemmat terveystarkastettuja rodunomaisten sairauksien kohdalta ja joko luonnetestattu tai käyttötuloksia. Lopulta pääduin sekarotuiseen joka on kuin sporttimallin versio emänsä rodusta - ja mitä parhain harrastuskaveri. Tuskin tulen puhdasrotuista enään ottamaankaan, kun ei arvokisoihin tai näyttelyihin ole kiinnostusta, en ainakaan harrastuskoiraksi kun sekarotuisesta saa jopa paremman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181730Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59870
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738