Meillä on varattu matka tammikuussa Hurghadaan ja ajattelin, että onko kukaan peruuttanut matkojaan sen pommi-iskun takia? Ja sitten osaako kukaan sanoa tyhmälle, että onko Luxorissa pyramideja?
Uskaltaako Egyptioin lähteä...
5
1964
Vastaukset
- Lomailija
Kyllä uskaltaa. Hurghada on turistikeskus joka tuskin on terroristi iskun kohteena. Lomailijat pääosin pohjoismaista ja venäjältä.
Luxorissa ei ole pyramiideja. Pyramiidit ovat Kairon lähellä. Luxorissa, joen länsirannalla, on kuninkaiden laakso jonne uuden dynastian Faaraot on haudattu maan alle tunneleihin. Luxorissa on myös paljon temppeleitä vieläkin nähtävillä. Suosittelen Luxoria käyntikohteeksi.- pyramideista
Kyllä Luxorista etelään on myös
pyramideja mutta paljon pienempiä kuin
Gizassa Kairon lähellä.
- Elinainen
Olin tammikuussa Luxorissa ja siellä on niin paljon nähtävää kuin ikinä jaksaa sulattaa. Ainoastaan ne pyramidit puuttuivat. Niiden sijaan on Kuningasten laakson upeat haudat ja Kuningatarten laaksossakin niitä löytyy. Se on todella maailman suurin "museo". Ja kaikki muu paitsi ne haudat ihan kävelymatkan päässä. Pitää vain varoa faaraon kirousta, joka iskee yleensä kolmantena päivänä ja juoksuttaa vessassa...
- meitsi
olin tässä juuri pommi iskun jälkeen egptissä.. Oli todella turvallinen olo!! Ja aivan unohtumaton loma!!!
- Kyllä
Olin siellä 9.-16.10.2004. Paremmassa turvassa siellä on kuin Suomen missään kolkassa. Ei ole humalaisia eikä huumehörhöjä. Eikä uutisia terroristeista eikä pommijuttuja. Ihmiset ovat ystävällisiä, tosin kovia kauppamiehiä.
Siis mieli ja keho lepää ihanan lämpimässä ilmanalassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742942
- 652793
- 681822
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171669- 241657
- 201600
- 231553
- 481297
- 381273
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91259