Tiilitalo- verhoilu ?

???

Mitä eroa on tiilitalolla ja tiiliverhoilulla talolla ?

4

146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rrt1

Tiilitalossa kantavat seinät ovat tiiltä ja tiiliverhoilussa taas yleensä puuta kipsilevyä. Eli tiiliverhoilussa perusratkaisu sama kuin puuverhoilussa, ainostaan verhoilumateriaali eri. Näin siis pääpiirteittäin.

• Kyselijä

Kiitos vastauksesta, nyt pitääsvaan päästä jostain kahtoon, minkä päällä kattotuolien paino on ?

• rrt1
        Kyselijä kirjoitti:

Kiitos vastauksesta, nyt pitääsvaan päästä jostain kahtoon, minkä päällä kattotuolien paino on ?

Siis jos kyseessä "oikea" tiilitalo niin onhan ne sisäpuolenkin seinät sitten tiiltä tai niiden päälle on laitettu joku sisustuslevy tms. Eli kyllä tämän pitää käydä ilmi jo talon papereistakin.

Itse rakensimme lautaverhoillun talon ja rakennusvaiheessa punnitsimme kahden tontin välillä. Toiseen olisi kaavassa vaadittu tiiliipinta ja kyselimme talopakettifirmoilta miten onnistuu. Ja olisi helposti, puuverhous olisi jätetty vain tehtaalla pois ja muurari muurannut julkisivutiilet paikanpäällä. Toki sokkelissa hieman lisää leveyttä ym.

• Urpo69XXXL

Tiiliverhoilu vaatii monesti perustuksiin vahvennuksen, koska painaa enemmän kuin puuverhoilu.
      Talopakettiyhtiöt ovat siitä ovelia, että jättämällä puuverhouksen pois ja hankkimalla itse tiiliverhouksen tulee muutakin sivuhommaa itselle. Kun seinäpinta ei ole valmis talopakettifirman määräämässä aikataulussa, rännit ja kourut muut kattoturvatuotteet voivat jäädä pois. Samoin mahdollinen terassi, jota ei voi tehdä ennen kuin seinäpinta on tehty.
      Oveluus on siinä, että talopakettifirma hyvittää heikosti näistä poistoista ja sitten ne pitää hankkia itse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2982
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2857
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1832
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1689
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1622
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1610
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1269
    Aihe