Lönnrot(h)in sukua?

Tuohipilli

Hei, osaisiko kukaan palstan asiantuntijoista kertoa onko isäni äidin äiti Hulda Josefina Lönnroth syntynyt 1882 sukua itselleen Elias Lönnrotille? Tai miten voisi ongelmaa lähestyä? Olen koittanut jonkin verran etsiä häntä Eliaksen sukutiedoista mutta en omaa varsinaisia sukututkimuksen taitoja. Suvussamme kulkee tieto että sukua olisi.

5

1704

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aluksi
    • Sarax

Hei ELias Lönnrot ja vaimonsa Maria Piponius on omaa sukuani Oulun suunnalta. Molemmat siunattu Sammatissa ja löytvät kirkonkirjoista. Heillä oli elossä yksi tytär, monta lasta kuoli.
      Maria PIponius on kaukaa sukua Ruotsin Olf Palmelle ja jotain kautta mylös Mannerheimille.Mannerheimilla ja Palmnella siis sukuyhteys Suomessa.

• Sukuhutkija

Nuo Palme ja neljä tai viisi Suomen presidenttiä ovat sukua minullekin Uumajan pitäjän Vester-Tegissä (anteeksi virheellinen kirjoitusasu) 1500 -luvun alkupuolella vaikuttaneen Erik Ångerman - Sursillin kautta. Kuten kymmenille tuhansille muillekin suomalaisille. Pohjois-Suomessa on harvinaista jos joku ei olisi sukua näille.
        Tuo neljä tai viisi johtuu siitä, etten muista ulkoa oliko Mauno Koivisto sukua tätä kautta vai toista (Oinas Pudasjärveltä?) enkä viitsi tarkastaa.
        Muitakin kuuluisa roistoja tulee sukulaisiksini. Esimerkiksi noin 10 v sitten teloitettu sarjamurhaaja Aileen Wuornos, alkujaan Aileen Pittman. Löytyy Googlella. Muuten, se hänestä tehty elokuva on täyttä amerikkalaista paskaa. Ei juurikaan muuta yhteyttä tositapahtumiin kuin muutama nimi.

• Anonyymi

Minun sukuuni kuuluu elias lönnrot. sukuni on lähtöisin sammatista josta elias lönnrotinkin on. kaikki täällä väittelee että kenen sukuun hän kuuluu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2785
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2684
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      10
      1515
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1219
    Aihe