Miksi miehet jämähtävät sohvalle????

Olen 50 plus nainen.. Kaikki miehet joiden kanssa olen kirjoitellut ovat enempi vähempi sohvaperunoita. Mikään ei kiinnosta.. Aivan kuin vaan odottaisivat noutajaa..
Jos jotain ehdottaa heti ovat kielteisiä... Itse nautin kun pääsen menemään ja liikkumaan.. Aikanaan oli iso perhe joka vei kaikki mehut..Vai onko se niin että ovat sairaita, masentuneita ym.. Olis kiva kun joku mulle kertois missä miehillä mättää ???

31

250

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Roskaväkeä riittää

Hyvä kysymys. Päteehän tuo moneen naiseenkin. Yli puolet suomalaisista ylipainoisia ja tv:n katseluun tuhlataan aikaa tuntikaupalla päivittäin.

• makailen tblettikour

Tällä hetkellä auki tv, tabletti kotitietokone, , lähen liikkeellemheti kun vaa voi kotona viihdykkään

• Sinkkumies.

Minä ainakin käyn salilla mutta naisia salilla ei juurikaan näy. Eli naiset makaa sohvalla ja minä kuntoilen. Muutama sama naama naisissa on käynyt salilla varmaan 3 vuotta mutta uusia naisia ei ole näkynyt.

• Jos vietät hereilläoloajastasi kaksi tuntia salilla, niin siitä jää vielä neljätoista tuntia aikaa johonkin muuhun. Eli ei tuo paljon aktiivisuudestasi kerro.

• 18+3
        helka kirjoitti:

Jos vietät hereilläoloajastasi kaksi tuntia salilla, niin siitä jää vielä neljätoista tuntia aikaa johonkin muuhun. Eli ei tuo paljon aktiivisuudestasi kerro.

Kuinka paljon päivässä pitäisi kuntoilla sitten? Kaksi tuntia joka päivä on aika hyvin

• hmm, jaah
        helka kirjoitti:

Jos vietät hereilläoloajastasi kaksi tuntia salilla, niin siitä jää vielä neljätoista tuntia aikaa johonkin muuhun. Eli ei tuo paljon aktiivisuudestasi kerro.

Miten lasket tuon?

24h - 8 tuntia (nukkuma-aika) - 2 tuntia (sali) - 8,5 tuntia (työ työmatka) = 5,5 tuntia. Varmaan tuohon voisi myös lisätä ruokailun ja matkan minkä ajaa/kävelee salille. Ei jää montaa tuntia luppoaikaa.

• kiltti mies.
        18+3 kirjoitti:

Kuinka paljon päivässä pitäisi kuntoilla sitten? Kaksi tuntia joka päivä on aika hyvin

Helka ei kuntoile tuntiakaan eikä monet muut naiset. Naisilla on tapana kävellä kauppaan ostamaan roskaruokaa ja sitten mussuttavat sitä kotona. Mutta ei se liikkuminen ja kuntoilu ole koskaan mitään naisia tuonut. Naisille kelpaa vain viinaa juova sohvaperuna.

• hmm, jaah kirjoitti:

Miten lasket tuon?

24h - 8 tuntia (nukkuma-aika) - 2 tuntia (sali) - 8,5 tuntia (työ työmatka) = 5,5 tuntia. Varmaan tuohon voisi myös lisätä ruokailun ja matkan minkä ajaa/kävelee salille. Ei jää montaa tuntia luppoaikaa.

Ei "kiltti mies" ole töissä.

• 18+3 kirjoitti:

En sanonutkaan, että pitäisi kuntoilla enemmän, totesin vain, että vaikka kävisi kaksi tuntia salilla niin kyllä sitä aikaa (työttömällä) jää silti myös sohvaperunana olemiseen.

• kiltti mies. kirjoitti:

Helka ei kuntoile tuntiakaan eikä monet muut naiset. Naisilla on tapana kävellä kauppaan ostamaan roskaruokaa ja sitten mussuttavat sitä kotona. Mutta ei se liikkuminen ja kuntoilu ole koskaan mitään naisia tuonut. Naisille kelpaa vain viinaa juova sohvaperuna.

No en minä ainakaan olisi miehen kanssa siksi, että hän kuntoilee. Toivottavaa olisi, että mies _myös_ kuntoilisi ja huolehtisi terveydestään sen _lisäksi_, että hän olisi kiinnostava.

• 19+6
        kiltti mies. kirjoitti:

Minä en kuntoile sekuntiakaan, enkä syö roskaruokaa. Nyt laitan huulipunaa ja kävelen Alkoon (rauhallisesti, noin yksi km) hakemaan valkkaria.

• 2+4

Tästä on keskusteltu ennenkin, miesten järjenjuoksussa on jotain vikaa. Siksi miehet ravaavat salilla, naiset tekevät mitä tahansa älykkäämpää, vaikka seuraavat maalin kuivumista seinällä.

• vetin tuhma mies
        helka kirjoitti:

Ei "kiltti mies" ole töissä.

hahhahhhhhhaaaaaaa, ei ole kylä ''helkakaan''.

• Koti on kiva

Hemmetin hyvä kysymys..Kaksi viimeistä avioliittoa kaatunut tohon.
      Mutta en vaan osaa vastata.

• ikisinkku M

Teidän pitää siirtyä mustiin miehiin.

• älä valita

Mitäs pieraisit aamiaispöydässä.

• hae apua ajoissa

koska haluavat olla kotona olla naisensa kanssa ja jos lapsia niin perheensä kanssa koti on maailman paras paikka suurin osa ihmisistä haluaa olla kotonaan ja on joskus kiva käydä jossakin mutta kotiin rakastaa mennä onhan sanontakin koti matka on paras matka ja se pitää paikkansa mitä sinulla on kotona vialla jos et viihdy kotonasi pelkäätkö siellä jotakin mutta silloin se ei ole koti vaan sinun pitää etsiä uusi koti itsellesi mutta sitten kun löydät sen oikean kodin niin siellä sinäkin haluat olla eikä tarvitse väkisin miettiä mihin mennä kuluttamaan aikaa ja toinen juttu on että menet lääkäriin ja sanot en viihdy kotonani niin ne osaa auttaa ja antaa lääkityksen ja laittaa jatko hoitoon ja elämä hymyilee jälleen

• naiset on seksyjä

kiltti mies rupesi haukkumaan ja syyttelemään naisia kun jäi valeesta kiinni hän nukkuu aina 8h ja urheilee 17-18h päivässä en ole kotona lainkaan ja vastailen juostessani vaikka vastailen kellon ympäri naiset on läskejä mutta me miehet komeita ja urheilullisia saiskin antautua miehelle urheilevalle mutta oikeesti vaikka oletkin miehiin menevä niin älä hauku naisia miehenä pyydän

• tavisnainen

Kyllä minäkin ehdin katsella telkkaria joka päivä. Arkisin:

- nukkuminen 8 h
      - peseytyminen, meikkaus jne 0,5 h
      - työ ja työmatka 9,5 h
      - kuntosali tai joku muu urheilu matkoineen 1,5 h
      - opiskelu, itsensä sivistäminen 0,5 h
      - kotityöt 0,5 h
      - kaupassakäynti, ruoanlaitto 0,5 h
      Jää jäljelle aikaa noin 3 h joka arkipäivä. Lisäksi tulee viikonloput ja lomat päälle. Kavereita en näe yleensä arkisin, vaan ainoastaan viikonloppuisin.

Telkkaria katson/kuuntelen samalla kun teen ruokaa, syön, siivoan jne. Netissäkin voi roikkua halutessaan vaikka 1-2 h joka päivä samalla kun syö, katsoo telkkaria jne.

Olisikohan kyse lähinnä siitä, että miten haluaa käyttää aikaansa?

• 3+20

Olen kateellinen! Olisi ihanaa, jos voisi nukkua kahdeksan tuntia! Yöuni on lyhyttä, katkonaista ja huonoa. Onneksi päikkäreillä voi hiukan kohentaa elämänlaatua.

• sohvalla parempi

No eipä kiinnosta enää mikään jos ei ole enää mahdollisuutta puhtaaseen teinineitsyeen vaan pitää tyytyä johonkin 50v roikkuvanahkaiseen vanhaan porsineeseen lutkaan.

• viikon vinkki

^ vaihda välillä kättä.

• juoppo atm

Liikun heti kun nainen kiinnostuu minusta. Menen salille, alan harrastamaan, käyn parturissa, menen kosmetologille ja kaikkea.

• 13+15

muuten sama vaikka en olekkaan juoppo. heti kun naiset lopettaa olemasta itserakkaita hyväksikäyttäviä huoria niin juoken vaikka maratonin mutta sitä ei tule koskaa tapahtumaan jos kyseessä on suomalainen nainen

• laiskuus on tärkeää

Huomaan saman itsessänikin, että miehet ovat usein negatiivisempia muutokselle.

Luulen, että kyse on siitä, että miehet ovat enemmän reviirinsä puolustajia. Mies haluaa säilyttää maansa, kotinsa, kulttuurinsa juuri sellaisena kuin se on. Jos joku tulee sitä muuttamaan, hän on valloittajavihollinen ja sellaista vastaan pitää sotia.

Joskus mies voi lähteä itsekin sotaretkelle, mutta se on jo röyhkeä hyökkäys, eikä enää välttämättä reilua peliä.

Kun katsoo eläinmaailmaa, uroseläimet näkyvät toimivat samoin kuin ihmissotilaat. Puolustetaan omaa reviiriä kuolemaan saakka muutoksilta, mutta itse tehdään sotaretkiä naapurin reviirille. Eikä tuo urosleijonakaan akkojen juttuihin osallistu, vaan makaa ja lepää silloin kun ei tappele. Lepo on tärkeää valmistautumista reviiristä taisteluun, siksi miesnisäkkäät ovat geneettisesti laiskoja.

• miehet sotureita

Tämä rakenne on myös ihmismiehessä, mutta sivistys ja valtio tukahduttavat sen. Brittiläisessä jalkapallohuligaanissa, jota sivistys ei kahlitse, se tulee kuitenkin esiin. Päivisin huligaanit juovat kaljaa sohvan edessä. Mutta kun tulee ilta reviiritaistelu alkaa, kun Manun ja Arsenalin kannattajat menevät kadun kulmaan tappelemaan.

Nykymiehessä on siis edelleen tämä "lepo on valmistautumista taistelua" moodiin. Mutta valtio ei anna miesten enää taistella. Taisteleminen on kitketty miehestä pois. Ja soturi joka ei saa taistella, on laiska, lepää ja juo kaljaa.

Miehiä pitäisi innostaa ehkä täysin eritavalla kuin naisia, jonkinlaisen selviytymisvietin kautta, jolloin mies kokee olevansa toiminnassaan enemmän soturi kuin harrastavansa turhanpäiväisä akkojen hömpötyksiä, mitkä ovat pois elintärkeästä levosta. Joskus lepokin on näet liikaa.

• candida Z

Törmännyt samaan...
      Miesten vähäisempi koulutus ja kiinnostus ulkonäköön syinä?

• M_46

Mitä pahaa sohvalla makoilussa on? Se on hyvä tapa säästää energiaa ja ajatella asioita. Itse makoilen sohvalla kaiket päivät, ei sitä työelämää muuten jaksaisi.

• atm.

Monet varmaan menis esim töihin jos niitä töitä jostain sais. Vaan kun ei saa niin silloin on aikaa makoilla sohvalla. Ei naisetkaan laihduta vaikka niitä käskis vaan makaavat sohvalla. Minä kun en ole lihonut yhtään edes moneen vuoteen. Salillekkin on turha mennä jos ei pil.lua saa. Miksi siis maksaa satoja euroja salimaksuja turhasta.

• hyvä lause

Tuosta saisi uuden suomalaisen sananlaskun:
        "Eivät naisetkaan käskemällä laihduta".

• Fiftari myös

Mistäs löytäis tuommoisen rauhallisen nallukan kuin ap kuvaili?
      Minun nettilöytöni ovat olleet useammin tekemisissään maanisuuteen taipuvia väkkäröitä tai yltiöpäisiä menijöitä, jotka seilaavat monen naisen väliä.
      Minä osaan olla joutenkin ja nauttia siitä. Dolce far niente!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5687
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      579
      2122
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1161
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1038
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1003
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      981
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      59
      909
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      60
      887
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      834
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      768
    Aihe