Moro!
Teen töitä maanrakennusalalla ja nyt olisi tiedossa koko viikon työputki. Mietin tässä, että olenko oikeutettu jonkun näköiseen korvaukseen jos/kun viikoittainen vapaa-aika jää käyttämättä. Töitä minulla siis on normaalisti 8h/pv ma-pe, lauantaina pitkä vuoro väh. 12h ja sunnuntaina väh. 8h. Seuraavalla viikolla työt jatkuvat normaalisti 8h/pv maanantaista alkaen.
Yritin itse selvittää asiaa maa- ja vesirakennusalan tes:stä, mutta teksti oli minulle melko vaikea lukuista. Onko kellään tietoa tai kokemusta asiasta?
Viikoittainen vapaa-aika
2
168
Vastaukset
- näinsemenee3
Älä nyt ainakaan ilman lisäprosentteja ala tekemään töitä kauantaina tai sunnuntaina.
Muutenkaan ylitöitä ilman prosentteja ei kannata ruveta tekemään. En muista miten lauantai meni että oliko tiettyyn aikaan asti 50 % lisää palkkaan ja sitten 100 %. sunnuntaista taitaa saada 200%.
Jotenkin noin. Kerran olin lauantaina ja sunnuntaina töissä ja prosentit tuli niinkuin piti (en olisi muuten töitä vkl tehnytkään) niin kahdesta päivästä sain prosenttien ansiosta viikon palkan.
Eri töitä teen mutta rakennusalan töitä kuitenkin. - Keiku
Sain asian selville toista kautta. Tosiaan ilman lisäprosenttejahan en töitä tee viikonloppuisin. Lauantaina ensimmäiset 8 tuntia 50% ja loput 100%, sunnuntaina tuli maa ja vesi tessin mukaan 200% palkka. Nämä nyt oli tiedossa jo valmiiksi, mutta lisäksi siis tulee 35h palkka, kun vielä tein maanantain töitä ja viikottainen vapaa-aika jäi käyttämättä. Vaihtoehtoisesti työnantaja voi ilmeisesti tarjota korvauksen vapaapäivinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682590
- 622542
- 681752
- 241567
- 201490
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91430- 151352
- 381203
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81157- 251076