Olvi närästyttää!

viinaranta

Se on saletti että on loppu nyt. Jo vuosia sitten sanoin etten pysty juomaan Olvia närästyksen takia. Siiryin Olvin valmistamaan A Le cogiin. Hyvin sopi mulle. Sain kerran satsin Tulip olutta Virosta, ja taas alkoi närästys. Tutkin ja huomasin että on Olvin olut.
Viimeksi hain kuorman Sandelsiä viikko sitten. Aloitin syömään närästyslääkettä Simatsin 400, pilleri päivässä. Nyt on tillanne että jos juon Sandelsia, niin joka yö tarttee imeskellä pari Rennietä, ja hiivan maku on suussa koko ajan, ja uloste haisee todella vahvasti. Täytyy pistää Sandelsi myyntiin ja hakea A Le Cogia Virosta.

6

293

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suosikotimaista

Totta turiset, Olvissa on hiiva joka ei sovi mulle. Hituttaa kun porukassa toiset pystyy juomaan ja minä en.

• ärkkelys

Ei se käytetystä hiivasta johdu, sitä paitsi kaikki hiivajäämät häviää suodausvaiheessa pois.

Monesti johtuu tärkkelysjäämistä oluessa, se kun ei suodatuksessa poistu oluesta.
      Nykyään suuret panimot käyttää vierteen teossa tärkkelystä koska se on mallasta halvempaa. (mallasta on näissä oluissa käytetty juuri sen verran että tuotetta voi myydä oluena)
      Osa tärkkelyksestä jää käymättä ja jää sellaisenaan lopputuotteeseen.

Liika tärkkelys saa vuorostaan vatsan sekaisin.

• ärkkelys

Toki toinen asia mikä varsinaisen närästyksen voi saada helposti aikaan, on se että nämä bulk oluet on lähes poikkeuksetta aivan överiisti hiilihapotettuja.

• viinaranta

Tiedä onko hiilihappo, kun olvi on ainut joka närästyttää. Tuo tärkkelyshomma voi vaikuttaa. Saiskohan tehtaalta tietoa jos kyselis?

• ärkkelys

Panimot vastaa usein mielellään kysymyksiin, tärkkelyksen käytöstä on itseasiassa joku kysynytkin useilta eri panimoilta mm. Olvilta myös: http://www.reittausblogi.info/2012/03/panimot-vastaavat-miksi-ohratarkkelys.html

Mutta kysymykseen "johtuuko närästys oluen teossa käytetystä tärkkelyksestä", siihen panimot eivät varmasti ota kantaa koska elimistön reaktiot tärkkelykseen ja muihin raaka-aineisiin yleisestikin on kovin yksilökohtaista.

Olen jututtanut paljon henkilöitä jotka ovat ammattinsa puolesta enemmän tekemisissä panimotuotteiden kanssa, ja hekin ovat saaneet verrattaen paljon vastaavanlaista palautetta myös ko. panimon joistakin tuotteista kuin aloituksessa kerroit.

• ärkkelys

Ainini, löysin jonkin sivun mikä käsittelee tärkkelyksen vaikutusta ruoansulatukseen.
        Tämä oli ensimmäinen linkki mikä vastaan tuli enkä sen tarkemmin ole tarkastellu tietojen paikkaansapitävyyttä. Mutta närästystä ja muita vatsavaivoja väittävät liiallisen tärkkelyksen aiheuttavan.

http://www.terveysinfo.fi/uutiset/artikkeli_lue/508

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      104
      3404
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3093
    3. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      20
      1953
    4. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      69
      1916
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      38
      1887
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      22
      1756
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1697
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1459
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1349
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1337
    Aihe