Opinto ohjaus?

pallohukkanen

Mistä voi Helsingissä hakea opinto ohjausta tai neuvoa elämänsuunnitteluun, työideoita. Ideana ei siis ole vielä työnhaku, opiskelupaikan haku tms. vaan eri valintojen puntarointia ja tietoa mahdollisuuksistani. Olen 22v. ja elämältä hieman suunta hukassa. :)

TE-toimiston kanta asiaani oli "etippä töitä, katoppa mol.fi".
TE-toimiston opon kanta asiaani oli "haeppa opiskelemaan, katoppa googlesta."

Nyt siis nimenomaan tarvisin henkilön jonka kanssa puhua, suunnitella ja pohtia. Vanhempien ja kavereiden kanssa on jo jaariteltu, kaipaisin hieman asiantuntevampaa ja ammattimaisempaa apua siis. :)

Kiitos. :)

5

240

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miriam*S*

Voisit lähettää johonkin Helsingin lukioon opinto-ohjaajalle tapaamispyynnön tämän asian tiimoilta, joillakin yläkouluillakin on erittäin hyviä ja auttavaisia opoja, että sinnekkin voisit ottaa yhteyttä. Suosittelisin tosin ekana ainakin ottamaan yhteyttä aikuislukioon/iltalukion puolelle, koska olet jo sen ikäinenkin :) Luulen kyllä, että ne oikeat työideat sinulle löydät kun huomaat missä olet hyvä ja mistä tekemisestä oikeasti nautit. Kaikkea kannattaa kokeilla mistä olet vaan haaveillutkin nyt kun et tiedä mille tielle lähteä. .

Mahkuja saat korotettua ainakin käymällä kursseja uudestaan paremmin numeroin. Myös ihan pienet tet-jaksot auttaisivat sinua hahmottamaan, että minkälainen työ sopii sinulle ja millainen ei.

• Anonyymi

aikuinen mela anto, oppilaan ohjaus on sitä, että tietty naisopettaja ryhmä valittaa, taas tuota, emme myönnä erillistä työnsuunnitelu papereita. Hyväksiluku.
      oppilaan ohjaus on sitä kaikki positiivinen kävellään luokse kysyen, negatiivinen Heikkilä osuus perässä Nivala Haapajärvi, Reisjärvi
      huppa keswki suomi

• Anonyymi

Täältähän sitä asiantuntevaa apua saat elämän suunnitteluun!

Ensimmäinen vinkki on: älä suunnittele liian kauan, ettei jää elämä pelkäksi suunnitteluksi! Oletko jo kokeillut noita TE-toimiston vinkkejä? Sitä paitsi kotijoukkojen vinkit voivat olla hyvinkin käytännöllisiä ja varteenotettavia.

Jos opiskelua ajattelet, juuri nyt on hyvä aika tehdä päätöksiä. Mitä sitten päätätkin, sitoudu eli ota asia omaksesi. Voit tehdä valinnastasi itsellesi hienon uran.

Ole itse oman elämäsi asiantuntija ja tee itse omat päätöksesi!

• Anonyymi

10 vuotta eteenpäin. Miten asia ratkesi? T:21v Mies samassa tilanteessa.

• Anonyymi

Tästä kanssa apua opintojen ohjaukseen.
      https://mesenaatti.me/en/3341/akateeminen-kultivaatio-kirjan-joukkorahoitus/

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2805
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2694
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      15
      1568
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1412
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1267
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe