Chihun hammasongelma

puupäää

6 v chiultani poistettiin hammaskiveä. Samalla jouduttiin poistamaan useita hampaita koska koiralla hammastukikudostulehdus. Edelliselläkin kerralla joutuivat poistamaan hampaita :( Koirani saa dentastixejä ym, silti hampaat ihan kuvottavan huonossa kunnossa. Oikein hävettää...Harjailen silloin tällöin. Kaipa pitäisi päivittäin tehdä sitä. Voiko koira elää hampaattomana :( :( ?

3

446

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikenillä pärjää

Tottakai voi elää ilman hampaita. Kiinnitä huomiota ruuan koostumukseen. Eihän pienillä pennuillakaan ole hampaita syntyessään ja hyvin vaan tullaan toimeen.

• rakas4

Olen samaa mieltä ,että ikenillä pärjää ! Eihän lapsellakaan ole hampaita syntyessään :) Mulla oli Chihu eli, kunnioittavat 17v. Ei ollut kun kuusi hammasta suussa, loppu vuosina. Ruoka pitää vaan laittaa siihen ns. muotoon, että sitä on helppo syödä, Hassultahan se tuntuu, mutta syödään me ihmisetkin velliä :))

• Myöhäinenvastaus

Kyllähän koira PÄRJÄÄ pelkillä ikenillä, mutta pitäisin silti viimeiseen asti huolta koiran omista hampaista. Pentu- ja ihmisargumentit ovat ala-arvoisia, kun kyse on kuitenkin aikuisesta koirasta, jolla on aivan erilaiset tarpeet ravinnon suhteen kuin sillä hampaattomalla pennulla... saati ihmisellä.

Kannattaa tosiaan aloittaa päivittäinen, huolellinen hampaiden harjaus. Jos suussa on tosiaan jatkuva tulehdustila, niin siitä täytyy päästä eroon! Koirille tuskin on suuvettä, mutta hammastahnaa kuitenkin. Jos mitenkään viitsit, niin lankaa hampaanvälit! Tulehduksesta pitää ehdottomasti päästä eroon!

Hampaat ovat oikeasti tärkeitä koirille. Ne ovat osa koiran elekieltä, niillä pidetään huolta omasta hygieniasta (kirputus, takkujen setviminen) ja ilman hampaita koira menettää hyvin, hyvin tärkeän asian eli mahdollisuuden kalvamiseen/jäystämiseen!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2673
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe