Olen nyt kaksikymppinen nuori nainen. Olen käynyt terapiassa vuosia, mutten ole puhunut juuri sanallakaan siitä, että kun olin juuri täyttänyt 15, minut raiskattiin juhlissa. Itse en olisi juonut mitään vapaaehtoisesti, mutta n. 30-vuotiaat miehet pakottivat juomaan viinaa ja olin aika huonossa kunnossa. En ole kertonut tästä kellekkään, olen joillekkin ystäville puhunut vain hyväksikäytöstä, mutten uskalla kertoa mitä todella tapahtui. Nyt viiden vuoden jälkeenkin asia painaa lähes joka päivä mieltäni, joten olen alkanut harkita terapeutille puhumista. MUTTA. En halua että asiasta tehdään rikosilmoitusta. Onko niin, että kun teon tapahtuessa olin kuitenkin alaikäinen ja vaikka nykyään olen yli 18, niin voidaanko minun puolesta silti tehdä rikosilmoitus vaikken sitä itse haluaisikaan?
Tekohan ei ole vanhentunut koska ei ole kulunut 10 vuotta. Pelkään juuri tätä kaikista eniten kertomisessa, että asia tuodaan julki ja joudun juttelemaan poliisien kanssa yms. Ja lisäksi kun tässä ei ole muuta todistusaineistoa kuin sana sanaa vastaan, niin ei tuomiota edes tulisi kyseiselle herralle. Se olisi siis aivan turhaa tehdä rikosilmoitus, minulle tärkeämpää olisi vain päästä käymään läpi tapahtunutta ilman sitä pelkoaa että ilmoitus tehdään vastentahtoani.
Kiitos jos joku osaa auttaa!
uskallanko kertoa terapeutille raiskauksesta?
3
137
Vastaukset
- Raiskattu16v
Heippa, itse kerroin omasta raiskaus kokomuksestani 14 vuotiaana ja silloin siitä tietysti tehtiin rikos- ja lastensuojluilmotus koska oon alaikänen mutta koska sä oot yli 18 ni saat ite päättää teetkö rikosilmotuksen. Kukaan ei tee sitä vasten sun tahtoasi.
Munkaan raiskauksesta ei ollu mitään todisteita, koska se tapahtu ollessani 12 vuotias. Mutta tiesitkö että sun täytyy vaan kertoa tapahtunut poliisilla ilman et valehtelet mitään ja sit sen sun raiskaajan pitää todistaa et se ei oo raiskannut sua. Jos hän/he ei pysty todistaa syyttömyttään ni heidät tuomitaan- 4rteegf
Näinkö se todella menee? Eli syyllinen, kunnes toisin todistat? Pitääkö tässä alkaa videoimaan jok ikiset naisen kanssa vietetyt hetket yms?
- erwewr
Jahas, siellä on syyttömyysolettama heitetty romukoppaan.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Syyttömyysolettama
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374905Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5011565Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728