220D. Ajatuksena olisi jossakin vaiheessa puhdistaa ja tulpata EGR, eli alipaineltku tukoon, EGR-ventiilin juuren kiinnityslaippaan sokea laippa (myydään MB:llä huolto-osanakin n. 22e, en tosin tiedä mihin se on alunperin trakoitettu) ja imusarjalle tulevan pakokaasujen keräyskanavan läpän poisto tai aukiasentoon kiinni sitominen.
Millainen homma tuossa 220D:ssä on imusarjan irroitus sen puhdistusta varten (onko yleensä kovinkin tiukassa) ja pitäiskö samalla vaihtaa sen tiivisteet?
Toisalta itselläni ei ole oiken sopivaa paikkaa joten tuo imusarjan puhdistus pitäisi antaa jollekin korjaamolle. Imusarja irti ja sitten sille mekaanista ja kärcher-puhdistusta.
EGR-venttiilin voisin ehkä ensin irroittaa ja puhdistaa itse ja laittaa tulpattuna takaisin, vaikka tokihan siitäkin tulee pesussa liuotin-noki-saastaa, joka pitäisi saada asianmukaisesti jonnekin. Ei oikein viitsisi luontoonkaan kaivaa.
Sitten tuo EGR-ventiilin jalan laippaan laitettava sokea laippa. Onko merkitystä onko se pellistä vai alumiinistä tehty (ellei sitten uhraa sellaiseen valmiiseen marmoritiskillä n. 22 euroa)?
EGR:n puhdistus & tulppaus ?
EGR - W202 - 220D
3
1885
Vastaukset
- Anonyymi
Itte just tein kyseisen operaation imusarja on torxeilla ja kahdella 10mm pultilla kiinni pultit oli aika löysässä ja putsasin imusarjan brake cleanerilla ja paine pesurilla egr venttiilin alipaineletkun tulppasin ja venttiilin niin että pistin tölkistä palasen tiivisteen tilalle
- Anonyymi
Nuo mersut joita on räpelletty eivät mee enään katsastuksesta läpi,joten helvetin huono juttu ja noita on varmaan pilvin pimein.
- Anonyymi
Onnea teille pölvästeille,romuautoihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682640
- 622582
- 681772
- 241597
- 201520
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91450- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81177- 251096