Tulevaisuus amerikassa

slimshady

Olen nyt 14-vuotias, 8-luokkalainen ja olen vähän miettinyt jatko-opintoja / tulevaisuuden suunitelmia peruskoulun jälkeen. Olen 7-luokan loppu puolella vähän mietiskellyt ulkomaille lähtemistä ja kasilla oon enemmän miettinyt tätä ja se tuntuisi oikealta, jos ajattelen että " kummiskin jään tänne suomeen " niin se tuntuu väärälle.

Haluaisin Amerikkaan asumaan ja tiedän että sinne on hyvin vaikea päästä. Olen lueskellut sivuja amerikassa opiskelusta mutta minua enemmän kiinnostaisi alkaa laulajaksi vaikka se nyt tuskin tulisi koskaan toteutumaan ja näyttelijän urakin kiinnostaisi. Unelmana olisi päästä noin peruskoulun jälkeen amerikkaan asumaan/opiskelemaan mitä nyt sitten tapahtuukaan. Mutta mistä minä saan rahat tälläiseen ?????

4

147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • americana

Peruskoulun jälkeen et voi noin vain lähteä USA:han asumaan. Sinulla ei rahaa, eivätkä vanhempasi suostu. Lisäksi et saa oleskelulupaa, asuntoa jne.
      Käy täällä lukio ja sen aikana/jälkeen voit hakeutua vaihto-opiskelijaksi.

• saa unelmoida

Kun minä olin 14-vuotias, minäkin unelmoin pääseväni Amerikkaan heti peruskoulun jälkeen. Uskoin, että varmasti joku ihana cowboy tulee minun hakemaan. Sinnehän minä kuuluin, Amerikkaan. Olin vain syntynyt ihan väärään paikkaan, jokin erehdys se tietysti oli.

Peruskoulu päättyi. Ei tullut cowboyta eikä muutakaan supersulhoa Amerikasta. Täytyi mennä lukioon Suomessa. Mutta vaihto-oppilaaksi pääsin. Vaihtarivuoden aikana näin ja opin, että unelmat ovat unelmia, todellisuus on toista. Tulin tosi mielelläni takaisin kotiin ja tajusin sittenkin olevani suomalainen sydäntä myöden.

No, mutta saa sitä unelmoida.

• jenkki211

Peruskoulun jälkeen ei tosiaankaan noin vain amerikkaan lähdetä. Mene suomessa vaikka lukioon ja lähde sitten vaihto-oppilaaksi Yhdysvaltoihin. Minä tein saman ja huomasin, ettei se amerikka olekaan yhtään niin hyvä paikka kuin Suomi ;) Aion todellakin asua Suomessa loppuelämäni!

• kokemuksella kerron

Olen asunut 5 maassa ja Amerikka on ainoa jonne todella halusin ja ainoa josta muutin todella iloisena pois, aikomatta palata. Oleskeluluvan puolesta olisin voinut asua maailmanloppuun asti, mutta se ei tuntunutkaan oikealta vaikka olin vieraillut Amerikassa lukuisat kerrat. Mene Suomessa lukioon ja pohdi sitten vaihto-oppilasvuotta, vaikkapa USA:han, jos edelleen kiinnostaa. Maailma on kuitenkin suuri ja mukavampia maita on pilvin pimein. Suomikin on hieno ja yksi parhaista maista asua, vaikka muutin itse pois jo vuosia sitten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2992
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2857
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1832
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1699
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1632
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1610
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1279
    Aihe