Minne sijoitan ison rahan?

JokinenHa

Voitin tossa lotossa joitain miljoonia, ideoita mihin sijoittaa? En ymmärrä sijoittamisesta mitään, vinkit ovat tervetulleita. Kiitos jo etukäteen!

10

229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiiski3

Osta joku yritys tai perusta oma!

• oooqq

- oma koti
      - siedettävä kulkupeli tai vaikka useampi (kaksipyöräiset mukaanlukien)
      - riittävästi käyttörahaa
      - pieni osa korkoihin / talletustilille
      - loput osake-indeksirahastoihin tai passiivisiin etf:iin (=pörssinoteerattu rahasto)
      ---huomioi maantieteellinen hajautus osakkeissa, helpoiten tämä hoituu maailmanlaajuisella rahastolla
      - laske, kuinka paljon voit syödä pääomaa vuodessa, jotta rahat riittää vaikka eläisit 100-vuotiaaksi

Ja se kaikkein tärkein: nauti elämästäsi

• vbb

Osta koko rahalla Talvivaaran osakkeita.

• Älä innostu liikaa

Mieti ihan ensiksi vähän asian mittasuhteita. Tavallinen duunari tienaa työurallaan noin miljoonan, hyväpalkkainen akateeminen kaksikin. Sinulle tällainen summa tuli nyt kerralla, mutta ei se kuitenkaan sinusta niin rikasta tee, että voisit elää loppuikäsi mistään välittämättä. Paitsi tietysti jos olet se espoolainen 60 miljoonan voittaja.

Siispä ala opetella, mitä sijoittaminen tarkoittaa. Aikaahan sinulla on nyt, kun työt eivät enää paina. Sitten pistät kaikessa rauhassa rahat tekemään työtä puolestasi. Parin miljoonan potista saa helposti ja turhia riskeeraamatta noin 50000 euron vuositulot verojen jälkeen ja lisäksi inflaatiosuojan pääomalle. Kunhan maltat nyt alkuhuumassa olla tekemättä "välttämättömillä hankinnoilla" liian suurta lovea pottiin, se kyllä elättää sinut mukavasti hautaan asti.

Toinen vaihtoehto on hankkia miljoonalla hulppea talo, mökki ja pari autoa. Siinä samalla nostat elämisen kustannuksia niin, ettei jäljellä olevalla rahalla enää pärjääkään pääomaa syömättä. Ja jossain vaiheessa se loppuu.

• JokinenHa

Joo. Kyllähän tuolta päälle 60 miljoonaa kilahti. Pitää laittaa muhimaan. Pojalle ja sukulaisille menee myös.

• viallis

Moi voisitko lainata mulle 5000e tarvistsen rahaa perhelle

• viallis

Voin maksaa sulle takas

• viallis

Tässä mun puhelin nummer on 0401924656 ja sähkö post viallis@hotmail.com

• Moi voitko lainata mulle 5000e 0401924656 viallis@hotmail.com

• fjsdkljgijgie

Perusta vientiteollisuusyritys. Ehkä olet ollut jossain työssä tai harrastuksessa jossa olet huomannut että jonkin asian voisi tehdä paremmin tai tehokkaammin, nyt voit tehdä sen. Samalla voit tarjota työtä työttömille ja muille rahanruinaajille...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      3052
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      71
      2921
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1842
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1772
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      27
      1681
    6. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1667
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1640
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1317
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1293
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1289
    Aihe