Olen siis googlesta etsinyt tietoa korkotodistuksista ,mutta ei ole ihan selvinnyt tuo kuvio.
Jos joku viitsisi vielä vääntää rautalangasta.
Nordnetista olen siis erillaisia korkotodistuksia katsellut ,tarkoituksena olisi tehdä yksi korkotodistus salkku ,johon keräilen eri valuuttojen korkotodistuksia ,ulkomaan valuutat voisi sitten kotiuttaa euroiksi kurssin niin suosiessa.
Hyötyjä/haittoja?
Vähän epäselvää on tuo "Seuraavan kuponki %" ja "laskenallinen vuosituotto %"
Esimerkiksi Euroissa parasta tuottoa tarjoaa "CLN EURSTENA N" ,jonka "Seuraava kuponki % " on 4.36% ,mutta "laskennalinen vuosituotto" jää 2.59%.
Onko tuosta laskennalisesta vuosituotosta vähennetty verot vai miksi se on paljon alhaisempi?
Korkotodistuksia peritään 30% lähdevero?
Vero.fissä taas sanotaan :
" Korkotulon lähdeveronalaisia eivät ole
verovapaiksi säädetyt korot
korot, jotka maksetaan jälkimarkkinoilla ns. väliluovutustilanteessa
korko, joka maksetaan sellaiselle talletukselle ja joukkovelkakirjalainalle, johon säästäjän varat on sijoitettu tuloverolain 54 d §:ssä tarkoitetun pitkäaikaissäästämissopimuksen mukaisesti (1743/2009, sovelletaan vuodesta 2010)."
Korkotodistukset
tietäm
1
238
Vastaukset
- tietäm
Korjausta :
"CLN NOKIAEUR N"
Seuraava kuponki : 5,316%
Laskennalinen vuosituotto: 1,41%
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743032
- 712901
- 681842
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191732- 241667
- 271661
- 201620
- 481307
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91289- 381283