Hei! Kertokaapa omia kokemuksia ja tietoja tähän. Mulla on pahentunu laktoosi-intoleranssi tässä parin vuoden aikana niin pahaksi että en kestä yhtään laktoosia. Oireina oli kauheet vatsakivut. Ku alotin täysin laktoosittoman ruokavalion nii kivut loppui vähäks aikaa mutta nyt ne on taas parin viikon aikana alkanu uudestaan... vaikka edelleen täysin laktoosittomalla menty... mulla on myös akne jatkunu jo ainaki neljä vuotta ja ainakin ajoittain on ollu jonkuasteista masennuksen tunnetta. Myös lähiaikoina kädet kuivunu välillä ihan toivottaman kuiviksi. Voisko olla keliakiaa vai onko teillä muita kokemuksia?
keliakiaa?
6
104
Vastaukset
- myöskyllästynyt
Itellä kans sama ja mietin tuota keliakiaa. Vatsa ei kestä ollenkaan maitoa ja viljat tuntuu olevan myös huono juttu. Ripuli ja vatsakivut oireena ja joskus kurkku turpoaa esim rukiista... Mulla on kyllä ollu aina vatsa vaivoja, mutta nyt muutaman kuukauden sisällä huonontunu tilanne tosissaan. Pitäis nyt vaan saada itteä niskasta kiinni ja alkaa kiinnittämään ennemmän huomiota syömisiinsä että tulis kuntoon.
- tuihu
Apteekin testi näyttää onko keliakiaa vai ei..jos näyttää siltä niin sit lääkäriin sen testituloksen kanssa..
- myöskyllästynyt
Pitääpä testata! Pitääköhän syödä ihan normaalisti viljoja, että näyttää oikein...
- kyllästynyt:(
myöskyllästynyt kirjoitti:
Pitääpä testata! Pitääköhän syödä ihan normaalisti viljoja, että näyttää oikein...
Kiitos tosta apteekki vinkistä, pitää kokeilla:)ja tsemppiä sinulle "kohtalotoveri" !
- keliaakikko
Itse omistan keliakian ja se minulla on ollut jo 8vuotta. Jos sinulla on viljatuotteiden syömisenjälkeen (samana iltana tai seuraavana päivänä) kauheat vatsakivut ja tuntuu kuin kakka olisi keltaruskeaa pissaa kannattaa mennä keliakikokeisiin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043404
- 883083
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201943- 691906
- 381877
- 211741
- 241697
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341449Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91349- 481337