SP2

Jumankekka! Tuli tuo päivitys jo jokin aika sitten ja siitähän riemu repesi...kone jumittaa ajoittain ja kaikki ohjelmat ei toimi kunnolla.
Päivityksen voi vissiinkin poistaa mutta toimiikohan ohjelmat sen jälkeen kuten ennenkin?
Saako poiston suoritettua järjestelmän palautuksella vai mitenkäs se tapahtuu....just`joo on Alwari vähän tietämätön näissä asioissa.
Joku oli laittanut,että sp2 toimisi paremmin kun sen asentaisi updaten kautta eikä autom.päivityksen,liekö asiassa perää ?

25

2937

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SP2:n tyytyväinen käyttäjä

Kaikkein helpoin ja varmin keino asentaa Service Pack 2 on tehdä se näin:

Kannattaa tehdä itselle uusi asennusromppu, jossa on yhdistettynä WinXP ja SP2.

Sillä kun tekee asennuksen alusta alkaen tyhjälle formatoidulle kovalevylle niin ei tule asennusongelmia ja lähes kaikki suojaus- ja turvapäivitykset saa samalla koneeseen.
      WindowsUpdate:sta ei ole enää montaa päivitystä sen jälkeen haettavana.

Olen itse asentanut tuollaisella asennusrompulla WinXP:n moneen koneeseen eikä ole ollut mitään ongelmia.

Olen seuraillut näitä SP2-keskusteluja eri foorumeilta ja ongelmia on tullut monelle varsinkin silloin kun SP2 asennetaan erikseen päivityksenä jälkikäteen.

Mutta kun sen tekee asennusrompulla jossa on mukana jo SP2 ei ainakaan mulle ole tullut mitään ongelmia.

Asennusrompun tein tuolla ohjeella (muitakin ohjeita on olemassa):

http://www.windows-help.net/WindowsXP/winxp-sp2-bootcd.html

• Näreet

Just noin kans olen tehnyt ja eikä mitään ongelmia verrattuna updateen.

• tapioa

On se nyt melkoisen helppoa jos käyttöjärjestelmän päivityksen takia pitää panna koko paska uusiksi, suuri kiitos Microsoftille, taas kerran.
        Mahtaakohan tuolla SP2:n asennustavalla nyt mitään merkitystä olla, asentaako sen XP:n asennusrompulta vai erikseen. Itse asensin SP2:n erikseen imuroidusta tiedostosta ja sen jälkeen ei toiminut oikein mikään. Sitten ihan normaalin XP:n uudelleen asennuksen jälkeen asensin erikseen SP2:n tästä samasta tiedostosta ja sen jälkeen ei ongelmia.

• Köhän
        tapioa kirjoitti:

On se nyt melkoisen helppoa jos käyttöjärjestelmän päivityksen takia pitää panna koko paska uusiksi, suuri kiitos Microsoftille, taas kerran.
        Mahtaakohan tuolla SP2:n asennustavalla nyt mitään merkitystä olla, asentaako sen XP:n asennusrompulta vai erikseen. Itse asensin SP2:n erikseen imuroidusta tiedostosta ja sen jälkeen ei toiminut oikein mikään. Sitten ihan normaalin XP:n uudelleen asennuksen jälkeen asensin erikseen SP2:n tästä samasta tiedostosta ja sen jälkeen ei ongelmia.

Niin mitenköhän on kun asennat WINDOWS käyttikseen ohjelman ohjelman jälkeen joista yksi on jossain välissä SP2! Meneeköhn se windows jossain vaiheessa "JUMIIN"!? Minä asensin SP2:sen vain ja ainoastaan XP Pro SP2 asennusrompulla "http://www.windows-help.net/WindowsXP/winxp-sp2-bootcd.html" winukan uusiksi kun SP2 oli ladattavissa ja EI MITÄÄN vikaa ole ollu missään toiminnassa...

• hesseli
        Köhän kirjoitti:

Niin mitenköhän on kun asennat WINDOWS käyttikseen ohjelman ohjelman jälkeen joista yksi on jossain välissä SP2! Meneeköhn se windows jossain vaiheessa "JUMIIN"!? Minä asensin SP2:sen vain ja ainoastaan XP Pro SP2 asennusrompulla "http://www.windows-help.net/WindowsXP/winxp-sp2-bootcd.html" winukan uusiksi kun SP2 oli ladattavissa ja EI MITÄÄN vikaa ole ollu missään toiminnassa...

Kaikkein helpointa lienee minulla. En nimittäin ole asentanut koko päivitystä, enkä asenna. Sp1.seen tulee päivityksiä edelleen ja kaikki toimii kitkatta miksi siis säheltäisin tuon, pelkästään epämääräisen palomuurin ja "turvakeskuksen", joita juuri kukaan ei edes käytä, ainakaan ne joilla on jokin muu palomuuri, sisältävän päivityksen tapaisen kanssa.

Tuo on aika hauska huomio, että päivitys toimii jos asentaa käyttiksen uudelleen :) heh heh kuinkahan moni viitsii alkaa tuntikausien duuniin saadakseen "palomuurin" jonka sitten kytkee pois.

• Repe
        hesseli kirjoitti:

Kaikkein helpointa lienee minulla. En nimittäin ole asentanut koko päivitystä, enkä asenna. Sp1.seen tulee päivityksiä edelleen ja kaikki toimii kitkatta miksi siis säheltäisin tuon, pelkästään epämääräisen palomuurin ja "turvakeskuksen", joita juuri kukaan ei edes käytä, ainakaan ne joilla on jokin muu palomuuri, sisältävän päivityksen tapaisen kanssa.

Tuo on aika hauska huomio, että päivitys toimii jos asentaa käyttiksen uudelleen :) heh heh kuinkahan moni viitsii alkaa tuntikausien duuniin saadakseen "palomuurin" jonka sitten kytkee pois.

On siinä SP2:ssa muutakin kuin palomuuri ja tietoturvakeskus:

http://www.microsoft.com/finland/products/windowsxp/sp2/factsheet.asp

• Mahdollisesti
        hesseli kirjoitti:

Todennäköisesti sinäkin joudut jossain vaiheessa asentamaan SP2:sen koska jostain luin että esim. monet tulevat pelit ja mahdollisesti ohjelmat tulevat vaatimaan että SP2 on asennettuna.

• hesseli
        Repe kirjoitti:

On siinä SP2:ssa muutakin kuin palomuuri ja tietoturvakeskus:

http://www.microsoft.com/finland/products/windowsxp/sp2/factsheet.asp

On tosiaan :)

"1. Paremmat suojausasetukset
        2. Parempi hallittavuus
        3. Parempi ja turvallisempi käyttökokemus"

Minulle nuo yleisluontoiset ympäripyöreydet eivät kerro yhtään mitään mutta ehkä te gurut saatte niistä innoituksen sp2.den asentamiseen. Onnea valitsemallanne tiellä.

• hesseli
        Mahdollisesti kirjoitti:

Todennäköisesti sinäkin joudut jossain vaiheessa asentamaan SP2:sen koska jostain luin että esim. monet tulevat pelit ja mahdollisesti ohjelmat tulevat vaatimaan että SP2 on asennettuna.

Voi olla niinkin mutta vasta sitten kun on aivan pakkojen pakko ja silloin se ehkä jo toimiikin ilman, että käyttistä tarvitsee uudelleen asentaa. Luultavasti kuitenkin sitä ennen tulee jo uusi malli käyttiksestä ja xp haipuu historiaan kummallisine päivitteineen.

• käyttöjärjestelmä
        hesseli kirjoitti:

Voi olla niinkin mutta vasta sitten kun on aivan pakkojen pakko ja silloin se ehkä jo toimiikin ilman, että käyttistä tarvitsee uudelleen asentaa. Luultavasti kuitenkin sitä ennen tulee jo uusi malli käyttiksestä ja xp haipuu historiaan kummallisine päivitteineen.

No jos pikku päivityksen kanssa on huolia, niin mitä sitten uuden käyttöjärjestelmän? Sen sisäänajossa menee tunti ja vartti x 712 päivää, arvelisin, johonkin siihen suuntaan.

• hesseli
        käyttöjärjestelmä kirjoitti:

No jos pikku päivityksen kanssa on huolia, niin mitä sitten uuden käyttöjärjestelmän? Sen sisäänajossa menee tunti ja vartti x 712 päivää, arvelisin, johonkin siihen suuntaan.

Nooh, totta tuokin eli ojasta allikkoonhan siinä mennään.

En nyt kuitenkaan ala tuota päivitystä kun en sitä tai sen sisältämää palomuuria liioin tarvitse nyt enkä myöhemmin ja muuta siinä ei varsinaisesti ole kun ei ie.tä tule käytettyä kuin updatessa hakiessa sp1.teen päivitteitä.

• Meri

... koneessa (läppäri) ei ole polttavaa cd-asemaa millä sen rompun voisi tehdä eikä ole myöskään xp:n asennus-cd:tä, koska koneessa oli jo valmiina esiasennettu xp?? Millä hitolla ensinnäkin uudelleenasennan xp:n ja siksi toiseksi teen vielä sp2-rompun??

Sp2:sen asentamisen jälkeen ei toiminut netti eikä mikään, poistin sp2:n kokonaan, ei toiminut mikään edelleenkään. Tein järjestelmän palautuksen useita kertoja, jolloin netti toimi tasan niin kauan kunnes suljin koneen, sitten ei taas toiminut mikään. Kohta menee hermot lopullisesti!!

• hesseli
        Meri kirjoitti:

... koneessa (läppäri) ei ole polttavaa cd-asemaa millä sen rompun voisi tehdä eikä ole myöskään xp:n asennus-cd:tä, koska koneessa oli jo valmiina esiasennettu xp?? Millä hitolla ensinnäkin uudelleenasennan xp:n ja siksi toiseksi teen vielä sp2-rompun??

Sp2:sen asentamisen jälkeen ei toiminut netti eikä mikään, poistin sp2:n kokonaan, ei toiminut mikään edelleenkään. Tein järjestelmän palautuksen useita kertoja, jolloin netti toimi tasan niin kauan kunnes suljin koneen, sitten ei taas toiminut mikään. Kohta menee hermot lopullisesti!!

Onhan niissä koneissa missä käyttis on valmiina mukana ainakin jonkinlainen recovery levy tai sitten ne levyt pitää itse luoda. Oletko ostanut masiinan kaverin kaverilta tai joltain koijarilta joka ei jaksanut antaa palautuslevyä tai peräti oikeata levyä föliin.

Fujitsu siimenssin läppäreissä taisi muuten olla sillä keinoin, ettei ne siedä sp2 päivitystä ensinkään vaan lakkaavat olemasta sen johdosta. Lienetkö onnellinen fs.n omistaja.

Kun duunaa noita palautuksia ja löytää kohdan missä kaikki taas skulaa niin kannattaa silloin luoda itse siihen kohtaa palautuspiste, on sitten toimiva kohta johon peruuttaa.

Tuo, että pitäisi laittaa erillinen levy jossa on sp2 ja käyttis kimpassa on aivan huuhaa juttuu tavalliselle käyttäjälle. Mieti nyt alkaako kymmenet tai peräti sadatmiljoonat winukkalaiset viritteleen jotain tuommosta edes unissaan. Joutavaa suunpieksäntää ja ehkä nörttien puuhastelua.

• Pave
        hesseli kirjoitti:

Onhan niissä koneissa missä käyttis on valmiina mukana ainakin jonkinlainen recovery levy tai sitten ne levyt pitää itse luoda. Oletko ostanut masiinan kaverin kaverilta tai joltain koijarilta joka ei jaksanut antaa palautuslevyä tai peräti oikeata levyä föliin.

Fujitsu siimenssin läppäreissä taisi muuten olla sillä keinoin, ettei ne siedä sp2 päivitystä ensinkään vaan lakkaavat olemasta sen johdosta. Lienetkö onnellinen fs.n omistaja.

Kun duunaa noita palautuksia ja löytää kohdan missä kaikki taas skulaa niin kannattaa silloin luoda itse siihen kohtaa palautuspiste, on sitten toimiva kohta johon peruuttaa.

Tuo, että pitäisi laittaa erillinen levy jossa on sp2 ja käyttis kimpassa on aivan huuhaa juttuu tavalliselle käyttäjälle. Mieti nyt alkaako kymmenet tai peräti sadatmiljoonat winukkalaiset viritteleen jotain tuommosta edes unissaan. Joutavaa suunpieksäntää ja ehkä nörttien puuhastelua.

Mulla ainakin on Fujitsun kone ja SP2 toimii loistavasti!!!!! Sitäpaitsi jollain keskustelupalstoilla on muillakin toiminut fujitsun koneessa SP2 erittäin hyvin!

• onpi
        Pave kirjoitti:

Mulla ainakin on Fujitsun kone ja SP2 toimii loistavasti!!!!! Sitäpaitsi jollain keskustelupalstoilla on muillakin toiminut fujitsun koneessa SP2 erittäin hyvin!

Asensin kaverin läppäriin (Fujitsu Siemens) noin 3viikkoa sitten sp2:sen, eikä minkäänlaista oireilua ole ollut.

Itsellä on pöytäkonessa ollut sp2 jo hyvän aikaa eikä tosiaankaan ole valittamista.

• tsiigaa

• Meri
        hesseli kirjoitti:

Kone (Compaq Presario 700) on hankittu Hobbarista ja mukana tuli kyllä Compaqin Recovery CD, mutta en ole sitä uskaltanut ajaa kun pelkään, että jos otan tehdasasetukset käyttöön niin koneelta häviää tiedostoja. Pitäisikö silti ajaa tuo Recovery CD? Onko siinä levyllä muuten xp:kin? Eli siitäkö sen xp:n voisi ladata uudelleen? Olen ihan tumpelo näissä tietsikka-asioissa, joten sorry jos kyselen tyhmiä ;)...

Täytyy kai yrittää etsiä uusi palautuspiste, kun ei ne mitä olen tähän asti kokeillut, toimi. Tai sitten vika on jossain muualla.

Menee ihan oikeesti kohta hermot ton rakkineen kanssa!

• hesseli
        Meri kirjoitti:

Kone (Compaq Presario 700) on hankittu Hobbarista ja mukana tuli kyllä Compaqin Recovery CD, mutta en ole sitä uskaltanut ajaa kun pelkään, että jos otan tehdasasetukset käyttöön niin koneelta häviää tiedostoja. Pitäisikö silti ajaa tuo Recovery CD? Onko siinä levyllä muuten xp:kin? Eli siitäkö sen xp:n voisi ladata uudelleen? Olen ihan tumpelo näissä tietsikka-asioissa, joten sorry jos kyselen tyhmiä ;)...

Täytyy kai yrittää etsiä uusi palautuspiste, kun ei ne mitä olen tähän asti kokeillut, toimi. Tai sitten vika on jossain muualla.

Menee ihan oikeesti kohta hermot ton rakkineen kanssa!

Nojust siltä levyltä voit tehdä joko xp.n korjaavan asennuksen tai asennuksen kokonaan uusiksi. Korjaava asennus ei poista koneella olevia tiedostojasi kun taas uudelleenasennus tekee sen eli se palauttaa tehdasasetukset ja hävittää kaiken mitä olet itse sinne tallettanut.

Molempiin asennuksiin on ohjeita netissä ja aloittaa voit vaikka koneellasi olevasta "ohje ja tuki" ohjelmasta, kirjoittamalla hakuun vaikka uudelleenasennus tai järjestelmän uudelleenasennus tai jotain asiaan viittaavaa.

Varaa aikaa ja tupakkia sekä lataa itsesi huumorimielellä niin se voi olla jopa mukavaa ajankulukkia :)

• Meri
        hesseli kirjoitti:

Nojust siltä levyltä voit tehdä joko xp.n korjaavan asennuksen tai asennuksen kokonaan uusiksi. Korjaava asennus ei poista koneella olevia tiedostojasi kun taas uudelleenasennus tekee sen eli se palauttaa tehdasasetukset ja hävittää kaiken mitä olet itse sinne tallettanut.

Molempiin asennuksiin on ohjeita netissä ja aloittaa voit vaikka koneellasi olevasta "ohje ja tuki" ohjelmasta, kirjoittamalla hakuun vaikka uudelleenasennus tai järjestelmän uudelleenasennus tai jotain asiaan viittaavaa.

Varaa aikaa ja tupakkia sekä lataa itsesi huumorimielellä niin se voi olla jopa mukavaa ajankulukkia :)

Kone meni avatessa vikasietotilaan enkä tiedä miten siitä pääsee pois, joten se siitä. Taitaa olla korjaamokeikka edessä, mä en osaa tolle tehdä enää yhtään mitään, saan sen vaan vielä pahemmin (jos se nyt on edes mahdollista) sekaisin jos menen sitä vielä sörkkimään. Että taitaa tulla köyhä joulu meikäläiselle kun rahat menee tietsikkakorjaamolle...

• Miksu
        Pave kirjoitti:

Sama vika asennus oli vaivatonta ja kone toimii kuin unelma.

• ja sitä tarvitaan

mä asensin ton service packin autom. päivitysten kautta ja netti ei enää toiminu tai laajakaista yhdisti ja toimi ehkä minuutin... mikä vika? mä poistin sen vaan sieltä lisää/poista sovelluksen kautta sen service packin siis!!!

• SP 2 ahistaa

Asensin sp2:n automaattisen päivitystoiminnan kautta ja kas, alkuun kone toimi moitteettomasti ja otin turhana pitämäni palomuurin pois päältä. parin päivän päästä alkoivatkin ongelmat. Heti kirjautumisvaiheen jälkeen kone meni jumiin, totaalisesti. Buuttaus auttaa, joskus tosin vasta 5:llä kerralla kone rupiaa toimimaan oikein.
        voiskos joku valaista tietämätöntä ja kertoa parhaan korjauskeinon? Onko se sp2: poisto, mikcrosoftin tuotteiden käytön totaalinen lopettaminen vai mikä?

• Pave
        SP 2 ahistaa kirjoitti:

Asensin sp2:n automaattisen päivitystoiminnan kautta ja kas, alkuun kone toimi moitteettomasti ja otin turhana pitämäni palomuurin pois päältä. parin päivän päästä alkoivatkin ongelmat. Heti kirjautumisvaiheen jälkeen kone meni jumiin, totaalisesti. Buuttaus auttaa, joskus tosin vasta 5:llä kerralla kone rupiaa toimimaan oikein.
        voiskos joku valaista tietämätöntä ja kertoa parhaan korjauskeinon? Onko se sp2: poisto, mikcrosoftin tuotteiden käytön totaalinen lopettaminen vai mikä?

>Otin palomuurin pois päältä<
        No jo on aikoihin eletty - ja sit valitetaan että SP2 ei toimi!! Olisikohan nyt kuitenkin vika näyttötaulun siellä puolella???? Ehkä se on parempikin ettei se toimi jos kerran pitää ottaa palomuuri pois päältä. Et sitten samalla ottanut virustorjuntaakin???

• moe's

Olen tehnyt win xp sp2 rompun ja siitä asennus.
      Alku näytti hyvältä. Järjestelmä tuntui nopealta
      ja kevyeltä, mutta.... Pelit ei toimi. Windowsin pasianssi toimii, mutta kuka sellaista. Paria peliä pelailisin, mutta joskus viisi minuuttia ja kone täysin jumissa. Olen yrittänyt jos millä ajureilla. Windowsin omilla , Vian 4 in 1, atin ja omegan ja mitä niitä on. Joo ja Via suosittelee
      jättämään agp-ajurin asentamatta eli sp2:n cpu to agp ajuri on käytössä, kokeilin tosin Vian uusintakin - ei mitään eroa.
      Summa summarum, Viakin näin kautta rantain kertoo
      jotain olevan pielessä joko heillä tai sitten
      XP:n päivityksessä.
      Kauppaan menen kohtapuoleen ja Vialliset Vialaiset vaihtuu nforce3 lankkuun, liekö tuostakaan apua.

• tarpeen

Itte sain sen epähuomiossa, eli kun ilmoitti uusista päivityksistä niin, klikkasin vaan päivittämään. Tuli tämä sp2, josta en siis mitään etukäteen tiennyt. Ei toiminut; työpöydän avautuminen kesti useamman minuutin ja sen jälkeen vielä muutama minuutti ennenkuin käynnistä -valikko suostui aukeamaan. Netti toimi epävarmasti, jumitti milloin mitäkin. Ylimääräisen palomuurin poisto auttoi vähän, mutta paras ominaisuus tässäkin päivityksessä oli, että teki palautuspisteen ennen asennusta. Palautin koneen ja taas toimi kuin ennen. Tästedes en näihin päivityksiin lankea.
      Kertokaas muuten tyhmälle miten käy ohjelmille ja muille tiedostoille, jos asentaa, kuten tuolla ylempänä neuvotaan, xp:n uudestaan tämän sp2:n kanssa? Tyhjentääkö se levyn, eli joutuuko myös ohjelmat asentamaan uudestaan? En tosiaan tiedä tätäkään perusasiaa. Kun ohjelmat on haalittu sieltä täältä, eikä siis alkuperäisiä levyjä ole, niin eihän niitä halua menettää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5837
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      608
      2296
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1181
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1048
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1023
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      1001
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      61
      946
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      61
      915
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      844
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      778
    Aihe