Cooperin D:

....

Mulla olisi huomenna cooperin testi ja en ole harjoitellut siihen vielä mitenkaan :/ Miten alussa kannattaisi lähteä juoksemaan? Nopeaa? Hitaasti? Oilisi kiva jos kertoisitte omia kokemuksianne miten kannattaisi lähteä. :) Ja olisiko minun hyvä tänään harjoitella tänään? Esim. todella pitkällä venyttelyllä? Tai jotenkin muuten.. Kertokaa, kun kauheat paineet siitä cooperista :( Itelläni nuha niin ärsyttävä juosta.. Ja kertokaahan minkälainen "hengitystaktiikka" olisi hyvä kun minua alkaa yleensä pistämään kauheasti :((

3

98

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

Tosta otsikosta jäi *testi* sana XD korjaus= cooperin testi =D

• 20+13

Vähän myöhäistä vastata, kun testi ilmeisesti jo ohi, mutta ei kuntoa enää päivässä kohoteta.. Eli tulevaisuudessa viimeisen päivän treenit voi heittää romukoppaan ja ottaa ennemmin rennosti. Turha jostain cooper-tuloksesta ottaa liikaa stressiä muutenkaan

Noin muuten jos peruskunto on kohdallaan 12 minuuttia juoksee kyllä reipasta vauhtia vaikka vähän pahalta tuntuisikin ja lopussa voi muutaman minuutin kiristää vauhtia, vaikka hengitys pistäisikin. Melkein sanoisin, että jos ei tunnu 12 minuutin aikana pahalta missään välissä, et ole ottanut itsestäsi kaikkea irti eli olet juossut liian hitaasti.

Luonnollisesti jos harrastaa säännöillistä lenkkeilyä, niin tietää suunnilleen oman perusvauhdin, jolloin cooperiin voi lähteä normivauhtia kovempaa, koska kyseessä on verrattain lyhyt suoritus.

Heikommassa kunnossa olevan lienee parempi aloittaa sen verran rauhallisesti, ettei mene ihan piippuun jo ennen puoltaväliä ja pyrkiä sen verran leppoisaan vauhtiin, että kykenee juoksemaan koko matkan. Kiristää sitten vauhtia loppua kohden, jos kunto ja pää sen kestää.

Ja tulevaisuutta ajatellen kunnon kohottaminen on pidempi prosessi. Yhden yön ihmeitä ei tapahdu, kun puhutaan ihmisen fysiikasta.

• p-pekki

Kannattaa kusettaa joku vajakki " eukonkanto-kisaan ".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2570
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2522
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1522
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1470
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1332
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1066
    Aihe