Olen syntynyt 1966 ja aloittanut kokopäivätyöt 1989 22-vuotiaana. Jäin työkyvyttömyyseläkkeelle 2010 44-vuotiaana. Käsittääkseni eläke lasketaan sen mukaan, että olisin normaalisti työskennellyt 63-vuotiaaksi. Nyt eläkeuudistuksen tulossa voimaan osaako kukaan sanoa, miten se vaikuttaa vai vaikuttaako lainkaan eläkkeeseeni? Ainakin 1960-70-luvulla syntyneet ovat uutisten mukaan väliinputoajia. Mistä voisin saada tietoa, kun minulle ei tule oikein kirjeitäkään mistään?
työkyvyttömyyseläkkeestä
5
224
Vastaukset
- treeetee
Ei sitä nyt noin lasketa herraparatkoon. Kyllä nyt kannattaa lukea se paperi jonka sieltä joka eläkkeesi maksaa. Eikä se muutos koske jo eläkkeellä olevia , jos koskee niin siihen viralliseen eläkeikään tulee pari vuotta lisää. Eläke lasketaan , esim minulla viidestä viimeisestä vuodesta. Soita ja käske lähettää tiedot kunhan päivittävät ne joskus tähän päivään.
- ei koske sua
Eläkeuudistus ei koske niitä, jotka ovat jo eläkkeellä. Muutoksia ei siis tule jo eläkkeellä oleville, onpa sitten minkä ikäinen hyvänsä.
- ppoiu
tai kuntoutustuella olevia.
- fghfghfg
Jos jää työkyvyttömyyseläkkeelle alle 50 v, niin 5 vuoden päästä eläkkeelle jäämisestä tulee joku kertakorotus eli nähtävästi sellainen olisi sinulle tulossa ensi vuonna. Määrästä en tiedä. selvitä asia maksajalta.
Tällä ei ole mitään tekemistä minkään uudistusten kanssa.- juuu123
jäin 44 vuotiaana eläkkeelle, kertakorotus tulee voimaan saman vuoden
tammikuussa, jolloin täyttäisin 50v. Kohdallani se merkitsee 11% korotusta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e922853- 1041931
Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä321772- 1211743
- 1451701
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161669- 851597
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2861405- 1191309
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241200