Mistä bodaus alkanut?

Anssi

Mistä tuo kehonrakennus on lähtenyt liikkeelle? Taitaa olla melko uusi laji tämä bodaus, jos olen oikein ymmärtänyt. Eikös se lähtenyt liikkeelle Amerikan Yhdysvalloista joskus 1900- luvun alussa. Valaiskaapa hiukan tätä asiaa, jos tiedätte asiasta jotain. Teen nimittäin kouluesityelmää tuosta aiheesta.

5

915

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dunlop

Kehonrakennus lienee saanut alkunsa vahva miesten jälkihöyryissä. Modernin kehonrakennuksen isänä pidetään Eugen Sandow:ta (1868-1925), alkuperäiseltä nimeltään Friedrich Wilhelm Mueller. Kuten nimestä huomaa mies oli saksalainen maahanmuuttaja.

Sandow on jonkinlainen esikuva kehonrakennukselle ja onkin "antanut" nimensä Mr Olympia-kisan pystille mm. Kun katsoo miehestä otettuja kuvia, voi sanoa, että hän oli kehonrakentajana aikaansa edellä.

• kehon rakennus

Niin noin 40-luvulla keksittiin testosteronien ja anabolisten steroidien hyödyt lihaskasvuun ja sitten keksittiin Kehonrakennus. Ensin siis keksittiin hormoonit.Siitä 40 luvusta lähtien tänne 2000 luvulle bodarit on vetänyt erilaisia nappeja ja piikkejä pakaroihin siksi että lihakset kasvaisi ja kyllä ne kasvaakin oikealla(hirvittävällä) lääkityksellä.Ilman aineita voi saada 1,5kg vuodessa lihas massaa mutta lääkkeillä 15-20 kg vuodessa. Tämä mömmöttely on tosin todella vaarallista, tulee impoksi, sekoaa tai kuolee sydäntautiin. Mutta mitä sillä on väliä jos kuolee 45 vuotiaana kun on siihen asti hyvät lihakset.

• Dunlop

Jos maailma olisi noin yksinkertainen, niin resepteilläsi Suomessakin olisi 150 kiloisia kehonrakentajia lavalla. Totuus on, että anaboliset auttavat kehityksessä, mutta jos annat ihmisten uskoa, että hieman treenaamalla saat niiden avulla 20 kiloa lihasmassaa, niin olet aika pihalla.

Toiseksi jos uskot tuohon, että puhtaana voit saada 1,5 kiloa lihasmassaa vuodessa, on sinun aika vaihtaa johonkin muuhun lajiin. Puhtaanakin voi saada hyvällä ruokavaliolla, oikeilla lisäravinteilla, hyvällä levolla ja kovalla ja oikealla treenaamisella monta kiloa lihasta vuodessa. Itsestäni voin sanoa, että viimeisen vuoden aikana olen kasvattanut lihasmassaa monta kiloa(paino noussut 13 kiloa, rasva% lähes sama), painonnoususta kaikki ei tietenkään ole lihasta, mutta lihastakin on tullut.

Elän itse maailmassa, jossa on kumpiakin, lääkkeiden käyttäjiä ja puhtaana treenaavia(itse olen 100% naturaali) ja voin kokemuksesta sanoa, että nekin jotka käyttävät aineita nukkuvat, syövät ja paskantavat lajin eteen, eivät he mitään saa ilmaiseksi!

Totuus on, että aineet eivät paranna terveyttäsi, mutta yleistyksesi, että aineista tulee esim. impoksi kertoo kuinka vähän tiedät. Sanoppa tuo eräällekin eturivin kehonrakentajallemme, jolla on kuusi lasta, tai eräälle USA:n kuvernöörille!
        Kaikki on yksillöllistä, tapasi yleistää on aika tavalla mediankin suosima yhdestä näkökulmasta katsottu!

• Anonyymi

Se alkoi siitä kun painonnostajat keksivät saunassa takareikänsä ja totesivat että tämähän on kivaa. Niin alkoi bodaus.

• Anonyymi

Ehkä sinun unelmissasi.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2922
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2773
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1659
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1590
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1508
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe