Elämme taloudellisesti tiukkoja aikoja. Eläkkeelle voidaan siirtyä entistä vanhempina, eikä nuorten mielenterveystyöhönkään riitä tarpeeksi rahaa. Samaan aikaan julkisin varoin kustannetaan sellaisen aiheen opiskelua ja tutkimusta yliopistoissa, joka ei tuota ihmiskunnalle mitään yleisesti hyödyllistä tietoa. Minusta tämä on väärin.
Taloustilanne ja teologia
9
82
Vastaukset
Ehkä teologia pidetään sen takia että kristillisyys ei villiinny, täysin vapaana kristillisyydessä tulee aina lahkoja ja sitten alkaa noitavainot ja albiinojen syömiset.
Niinpä niin ......
Politiikot puhuvat suuta suuremmalla alati seuraavasti: Pitää saada työpaikkoja nuorille, keski-ikäisille ja vanhoille- totta mooses niin sen pitäisi mennä. Asiassa on vain monta muttaa- ei työ ole Suomesta loppunut- palkanmaksukyky kylläkin.
Ehkä olen "materialisti" koska huudan yöhön mustaan , innovaatioita pitää saada potenssiin kaksi.
Olen kultuurin-ja taiteen ystävä mutta valmistuuko kuitenkin liikaa erisorttisia "kuperkeikkamaistereita" jotka eivät pysty lähes koskaan työllistymään vapailla markkinoilla?
Suomi ei kykene ns. bulkkiin mutta pieniä erikoistuotteita meidän pitää valmistaa ovat ne sitten aineellisia tai aineettomia.
Uhgh-olen puhunut.Jep jep. Minusta teologitkin ovat juuri nuita 'kuperkeikkamaistereita'. Jotenkin vielä ymmärtäisi jumaluskomusten tutkimisen harrastuksena, mutta touhun tukeminen yhteisin verovaroin on kahelia.
- J.Ahven
A10097 kirjoitti:
Jep jep. Minusta teologitkin ovat juuri nuita 'kuperkeikkamaistereita'. Jotenkin vielä ymmärtäisi jumaluskomusten tutkimisen harrastuksena, mutta touhun tukeminen yhteisin verovaroin on kahelia.
Näinpä juuri.
Hän joka pelkää joutuvansa ikuisesti rääkätyksi suututettuaan hirmu viisaan henkiolennon maksakoon itse hupinsa. J.Ahven kirjoitti:
Näinpä juuri.
Hän joka pelkää joutuvansa ikuisesti rääkätyksi suututettuaan hirmu viisaan henkiolennon maksakoon itse hupinsa.Ja kun kirkkolla on julmat jäsenmaksutkin, niin kai ne kirkkolaiset helposti voisivat tarjota uskonkirjojen tutkijoille kaiken mitä siihen hämmästelyyn tarvitaan, ettei tarvitsisi alati sekulaarisemmaksi muuttuvan yhteiskunnan yleistä yliopistosysteemiä moisella pelleilyllä kuormittaa.
- Tiina S
Jaa että on väärin että opetataan asioita joihin SINÄ et usko. Pitäisikö lopettaa kaiken sellaisen opettaminen mihin joku ei usko? Esim. evoluutioteoria!
"Jaa että sinusta on väärin että opetataan asioita joihin sinä et usko."
Asiassa ei ole olennaista se, että uskonko juuri minä opetettavaan asiaan vai en.
Olennaista on se, että julkisin varoin opetetaan ja tutkitaan asiaa, jonka ei voi todistaa olevan mitään muuta kuin huuhaata, fiktiota ja legendaa.
"Pitäisikö lopettaa kaiken sellaisen opettaminen mihin joku ei usko? Esim. evoluutioteoria!"
Ei tietenkään, sillä aina löytyy ihmisiä, jotka eivät usko tosiasioihin.
Tuo mielenterveyspuoli on uskonnoille suotuisa: Käännyttäjät, kuten nimimerkki "Ateismi =", rakkauspommittavat masentuneita endorfiinipiikkiin ja saavat heidät mukaan seurakuntaansa. Kun rakkauspommitus vähenee ja endorfiinitasot palautuvat, niin sitten seurakunta voi syyllistää masentunutta masennuksestaan, koska Jeesus parantaa eikä kukaan voi (lue: saa) olla sairas.
Opiskelusta: Yliopiston suurin ongelma on ettei se joudu kilpailemaan kenenkään kanssa. Rahaa tulee per tutkinto eikä yliopistoa kiinnosta työllistyykö opiskelija valmistuttuaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista897627- 1055522
- 2664738
- 484662
- 653382
- 502768
- 582447
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222408Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244