Näin tässä taas kävi. Löysin kivan miehen ja kaikki meni hyvin. Olimme muutaman kuukauden yhdessä ja tuntui, että kaikki menee hyvin, mutta tänään tuli kylmä suihku. Meidän piti tavata ja juhlia erästä asiaa, mutta hän ilmoitti, ettei pääsekään ja että hänen tunteensa ovat ristiriitaiset minua kohtaan. Hänen mielestään olen upea ja fiksu Nainen, mutta jokin mättää. Hitto, aina mulle käy näin.
Mikä on, ettei itsellinen, omillaan toimeentuleva, koulutettu ja fiksu nainen kelpaa miehille? Olen kuulemma kiltti ja mukava ja sopeutuvainen, tosin hieman kiireinen viikolla työn vuoksi, mutta viikonloput olen antanut hänelle.
Toisaalta olen miettinyt, että onko tosi, että minun pitää alkaa avuttomaksi blondiksi. Mutta kun ei minusta ole siihen! Enkä edes ole blondi, enkä sinisilmäinen kun minulla on tumman ruskeat silmät ja muutenkin olen tumma.
En voi muuta kuin todeta, että teillä miehillä ei ole itsetuntoa!
Että se siitä..
Masentunut Nainen...
Miksi en kelpaa?
76
4327
Vastaukset
- Vähän vanhempi mies
Ole vain oma itsesi! Jos ei tuollainen Nainen kelpaa, niin vika on VARMASTI miehessä. Minulla on kaltaisesi nainen kierroksessa, mutta kun minä onneton en kelpaa hänelle. Onneksi edes maileja vaihdetaan vielä... Enkä mailaile muille; olen yhden naisen mies vaikka minulla ei sitä yhtäkään ole.
- Jeppe
Olen taipuvainen asian siihen puoleen, että jokaiselle joku löytyy. Vähän korvaan kalskahti tuo "taas". Minusta ainainen vetoaminen miesten itsetuntoon on kaukaa haettua. Nimittäin jos mies 'loukkaantuu' jostain asiasta, niin sillä on huono itsetunto, naisilla päinvastoin.
- NanniDobermann
siinä veneessä. Meitä on paljon, turhan paljon.
Ei se vika sinussa ole vaan sinun kohdallesi ei vain ole sattunut se "OIKEA". Ette ole olleet oikeassa paikassa oikeaan aikaan.
Puhun näin, koska uskon että kaikki on ennalta määrätty. Kohtalomme on sinetöity jo syntymähetkellämme.
Sinun ei tarvitse muuttua miksikään, ole vain oma itsesi. Vai eikö sinustakin ole pelottava ajatus tuo aina vähän väliä putkahtanut "kloonausaihe", sillä sitähän se käytännössä on, jos alamme muuttamaan itseämme joksikin muuksi, jonkun esimerkin mukaiseksi.- Eemeli
Kohtalomme on ennalta määrätty. Voi helvetti mitä paskaa. Älä ikinä suostu olemaan pelkkä kaarnavene purossa. Jos virta välillä viekin pyri ohjaamaan kulkuasi ja rantaudu milloin itse haluat.
- NanniDobermann
Eemeli kirjoitti:
Kohtalomme on ennalta määrätty. Voi helvetti mitä paskaa. Älä ikinä suostu olemaan pelkkä kaarnavene purossa. Jos virta välillä viekin pyri ohjaamaan kulkuasi ja rantaudu milloin itse haluat.
vai kaarnavene, minä olen pyristellyt koko ikäni milloin mitäkin vastaan ja tippunutkin välillä veneestä, mutta siitä huolimatta olen tässä nyt.
Kyllä eemeli sinunkin kohtalosi on tähdissä sinetöity, et voi sille mitään.
Voit kyllä yrittää muokata elämäsi mieleiseksi, mutta lopputulos on aina sama.
Tässä olemme emmekä muuta voi.
En minäkään nuorena haaveillut virtuaaliystävistä vaan ihan oikeista. - Pirre
se NanniDoberman (man ..hm...:), on ymmärtäny kloonaukseksi, kun se on nimenomaan sitä että tehdään kopio itsestä - tai siis kloonattavasta :))?? Empä haluaisi monta itseäni tänne taapertamaan - vai olisko siinä se ikuinen elämä?? Vai onkohan meillä kuitenkin jotain ihan ikiomaa jotä ei voi edes kopioida, mene tiedä. Toivottavasti pilven reunalta -edes - saan joskus katsella kloonaustekniikan edistymistä, se on niin mielenkiintoinen alue.
- Eemeli
NanniDobermann kirjoitti:
vai kaarnavene, minä olen pyristellyt koko ikäni milloin mitäkin vastaan ja tippunutkin välillä veneestä, mutta siitä huolimatta olen tässä nyt.
En minäkään nuorena haaveillut virtuaaliystävistä vaan ihan oikeista.Uskon ystävämme Angiinan sporalogiaan enemmän, en voi sille mitään.
- Eemeli
En minäkään nuorena haaveillut virtuaaliystävistä vaan ihan oikeista.Joten heittäydynkö kaarnaksi. Lopputulos onko sama.
- NanniDobermann
Eemeli kirjoitti:
Joten heittäydynkö kaarnaksi. Lopputulos onko sama.
siitä ei ole paluuta ollenkaan!
- NanniDobermann
Pirre kirjoitti:
se NanniDoberman (man ..hm...:), on ymmärtäny kloonaukseksi, kun se on nimenomaan sitä että tehdään kopio itsestä - tai siis kloonattavasta :))?? Empä haluaisi monta itseäni tänne taapertamaan - vai olisko siinä se ikuinen elämä?? Vai onkohan meillä kuitenkin jotain ihan ikiomaa jotä ei voi edes kopioida, mene tiedä. Toivottavasti pilven reunalta -edes - saan joskus katsella kloonaustekniikan edistymistä, se on niin mielenkiintoinen alue.
suorastaan peloittava alue on kloonaus.
Ajattele nyt jos klooni kloonataan jne.
Olisit vain itse koko ajan kassajonoissa ja jokapaikassa. - Pirre
suorastaan peloittava alue on kloonaus.
Ajattele nyt jos klooni kloonataan jne.
Olisit vain itse koko ajan kassajonoissa ja jokapaikassa.ja kahvipöydässä..., mutta ajattelin tuolla heitolla ikuisesta elämästä, että jos minut kloonattaisiinkin sitten vasta 95 -vuotiaana...mutta siinä olisi tietysti se riski että kuolla kupsahtaisin äkkiä johonkin, eikä minua kerettäiskään monistaa. Pitäisi varmaan syväjäädyttää joku leike varoilta. Sitä pitääkin kysyä ensitilassa lapsilta :=)!
- Eemeli
siitä ei ole paluuta ollenkaan!
Siis mistä ?
- yopollo
Pirre kirjoitti:
ei ole kovin ihmeellinen tapa lisääntyä, kasvit tekevät sitä luonnostaan. Esimerkiksi kokonainen haavikko saattaa olla yhdestä puusta vesoittunut. Eivätkä ne silti ole toinen toistensa näköisiä.
- plunger
Kuvittelen että olet 49 vuotta tai '49 syntynyt.
Kirjoitat olevasi itsellinen, omilla toimeentuleva, koulutettu ja fiksu. Se on aika pelottava yhdistelmä, vielä ikä ottaen lukuun.
Ehkä elämänkokemuksia monesta suhteesta vielä.
Työn takia kiireinen kaiken lisäksi. KAUHEA yhdistelmä. Vain harva mies voi edes kuvitella voivansa sopeutua Sinun rinnalle. Sinulla on elämässä selvät rajat, vakiintuneet käsitykset, tutut tavat, olet tottunut pärjätä, et ole kenen pompotettava, tiedät mitä haluat ja mistä et tinki, sopeudut mutta pidät tason ja rajat (!).
Vahva, itsenäinen ihminen, vakiintuneet arvot. Toinen samanlainen: törmäys, ristiriitaa. Jos toinen heikompi, alle arvostelun. Eikä toista vahvempaa!
Ei vika ole Sinussa, olet varmasti tutustumisen arvoinen, upea pakkaus, mutta ei ole vika siinä miehessä myös. Hän voi olla myös mahtava pakkaus, mutta kaksi valmista ihmistä ei ole niin helppo kun ei ole ne särmät enää joita hiota, on vain sileä, kova pinta.- NanniDobermann
voi kovaakin pintaa kiilloittaa ja jos se ei onnistu, niin mennään pintaa syvemmälle.
Se olisi ehkä paras lääke tänä päivänä tässä kovassa "liituraitamaailmassa".
Meistä tehdään robotteja jotka "tottelevat" napin
painalluksella.
En inhoa montaa asiaa, mutta suorastaan inhoan sitä kovuutta mikä vallitsee joka puolella.
Ihminen on kertakaikkiaan unohdettu. Otin ehkä koiran hahmon myös siksi, että jopa lemmikitkin saavat nykyään enemmän huomiota ja hellyyttä kuin ihmiset. - plunger
voi kovaakin pintaa kiilloittaa ja jos se ei onnistu, niin mennään pintaa syvemmälle.
Se olisi ehkä paras lääke tänä päivänä tässä kovassa "liituraitamaailmassa".
Meistä tehdään robotteja jotka "tottelevat" napin
painalluksella.
En inhoa montaa asiaa, mutta suorastaan inhoan sitä kovuutta mikä vallitsee joka puolella.
Ihminen on kertakaikkiaan unohdettu. Otin ehkä koiran hahmon myös siksi, että jopa lemmikitkin saavat nykyään enemmän huomiota ja hellyyttä kuin ihmiset.Kovuus on kahta lajia. Toinen laji on roolit, toinen laji on uupuminen työn alla.
Kovapintaihminen ei kohtaa toista, kohtaa kasvot jonkin asian takia muodollisesti, kohtaa kuin koneen. Eikä osaa kommunikoida.
Mutta sanoin edellisessä viestissä, että itsenäinen itsetietoinen 5-kymppinen ihminen, omilla toimeen tuleva, maailmankuvan järjestänyt ja tunteet kontrolloiva, on mahdoton lähestyä, mahdoton sopeutua, koska ei ole kuin sileä pinta ilman särmää, rosoa, vain kova sileä pinta josta ei saa kiinni. Ihminen on liian 'valmis'. En tarkoittanut kovuutta mielen turmeltumisena. - Vähän vanhempi mies
tämä Nainen on juuri sellainen, kuin pitääkin! On viitsinyt käydä kouluja; tulee omillaan toimeen = ei siivellä eläjä; kiireinen = reipas jne. Tällaisen Naisen minä ainakin haluan! En elättäjäksi enkä pomoksi vaan Ystäväksi loppumatkalle. Ei tule ristiriitaa meille kahdelle samanlaiselle!
Eivät vain ole saavutettavissani... nyyh...
- Blösö
Toivottavasti pääset mokomasta masennuksesta eroon. Ei kai se pelle ole sen arvoinen,
että siitä kannattaisi masentua. Sanotaan kun suljet yhden oven,niin vieressä on tuhat avointa.
Kaikkea hyvää toivottaa yks stara landelta... - Cool woman
En tosiaankaan tiedä mikä miehiä vaivaa kun he valittavat että he kaipaavat hellyyttä ja naista lähelleen mutta heti kun he alkavat olla liian varmoja naisen tunteista, vaihdetaan maisemaa. Tarvitaan taas uusi valloitettava. Tällainen mies on selvästikin koukussa rakastumisen tunteeseen joka tarvitsee aina enemmän ja enemmän ärsykkeitä. Siis älä sure, olet selvästikin törmännyt tällaiseen tapaukseen, johon ei energiaansa kannata haaskata. Jos nainen pystyisi pitämään itsensä jatkuvasti viileänä ja vaikeasti tavoiteltavana, hän EHKÄ pystyisi pitämään vähän kauemman aikaa tällaisen miehen. Mutta elämä on liian lyhyt haaskattavaksi moiseen feikkailuun.
- NanniDobermann
Miehet haluavat olla ikuisia valloittajia, suotakoon se heille. Kyllä routa aina välillä porsaan kotia ajaa, kun huomaavat, että eihän siellä etäällä häämötä kuin kangastus.
- NanniDobermann
Miehet haluavat olla ikuisia valloittajia, suotakoon se heille. Kyllä routa aina välillä porsaan kotia ajaa, kun huomaavat, että eihän siellä etäällä häämötä kuin kangastus.
Itse taistelin tuollaisen miehen kanssa melkein 10 vuotta. Pistin jäähylle, koska en enää halunnut olla se kiltti "noutaja" jonka luokse aina tullaan kun ei ole muuta tekemistä.
Hän on edelleenkin jäähyllä, mutta ollut pyrkimässä takaisin. En ole huolinut.
Oppia ikä kaikki. - plunger
Nuoret miehet ovat usein vain valloittamassa, mitä useampi saatu, mitä useampi kaato, sitä miehisempi miesten maailmassa, ehkä pitävät naisetkin kokeneesta, jos seikkailu mielessä.
Vanheneva mies ei enää kaipaa vakuutusta että vielä saa naisen, 5-kymppinen ei usein naista saa kuin tunniksi rahalla. Silloin muutenkin on tilanne se, että oman elämän hallinta vaatii kypsän naisen järjestelykyvyn ja sen turvallisen ihmisen, jonka rinnalla vanhuutta kohti kulkea.
Miehet valittavat hellyyden puutetta ja naista tarvitsevat lähelle, mutta mitä syvemmälle tutustuvat, sitä hirmuisempi tilanne aukeaa kun nainen on niin oman elämänsä hallitseva ja maailmankuvansa koonnut, että mies kohtaa liian vahvan persoonan ja vetäytyy, kun ei aaltopituus ole sama ja henkinen kypsyys alle. - NanniDobermann
plunger kirjoitti:
Nuoret miehet ovat usein vain valloittamassa, mitä useampi saatu, mitä useampi kaato, sitä miehisempi miesten maailmassa, ehkä pitävät naisetkin kokeneesta, jos seikkailu mielessä.
Vanheneva mies ei enää kaipaa vakuutusta että vielä saa naisen, 5-kymppinen ei usein naista saa kuin tunniksi rahalla. Silloin muutenkin on tilanne se, että oman elämän hallinta vaatii kypsän naisen järjestelykyvyn ja sen turvallisen ihmisen, jonka rinnalla vanhuutta kohti kulkea.
Miehet valittavat hellyyden puutetta ja naista tarvitsevat lähelle, mutta mitä syvemmälle tutustuvat, sitä hirmuisempi tilanne aukeaa kun nainen on niin oman elämänsä hallitseva ja maailmankuvansa koonnut, että mies kohtaa liian vahvan persoonan ja vetäytyy, kun ei aaltopituus ole sama ja henkinen kypsyys alle.Minulla oli sellainen 5-kymppinen ja hän ei ollut
tyytyväinen mihinkään.
Itse olisin tyytynyt yhteiseen "vaellukseen" mutta, kun ei niin ei.
Hän taitaa tällä hetkelläkin kiertää sitä kehäänsä maan ja taivaan välillä.
No suotakoon se hänelle. Kyllä se polttoaine loppuu "kuualuksestakin" joskus. - dogbert
Minulla oli sellainen 5-kymppinen ja hän ei ollut
tyytyväinen mihinkään.
No suotakoon se hänelle. Kyllä se polttoaine loppuu "kuualuksestakin" joskus.sulla on koirista seuraa..
- plunger
Minulla oli sellainen 5-kymppinen ja hän ei ollut
tyytyväinen mihinkään.
No suotakoon se hänelle. Kyllä se polttoaine loppuu "kuualuksestakin" joskus.Sinulla oli siis 5-kymppinen poikanen, joka nuorena oli liian ujo tai torjuttu ja jolta jäi mielesään elämä kokematta.
Onhan niitäkin. Monenlaisia ihmisiä. Jos yhden tapauksen kerron, en tarkoita että kaikki ovat samanlaiset. Minun kuvaamia on kuitenkin paljon vaikka Sinä et olisi yhtä ainoaa tavannut. - NanniDobermann
plunger kirjoitti:
Sinulla oli siis 5-kymppinen poikanen, joka nuorena oli liian ujo tai torjuttu ja jolta jäi mielesään elämä kokematta.
Onhan niitäkin. Monenlaisia ihmisiä. Jos yhden tapauksen kerron, en tarkoita että kaikki ovat samanlaiset. Minun kuvaamia on kuitenkin paljon vaikka Sinä et olisi yhtä ainoaa tavannut.valitettavasti hän ei tulekaan koskaan aikuiseksi.
Minulla olisi todella ollut paljon annettavaa sille suhteelle.
No kaikkea ei voi saada.
- yopollo
yksin kuin huonossa seurassa. Et ole hävinnyt vielä mitään. Sitkeyttä etsintään.
- Mies 50+
Mitähän se pitää sisällään naisen näkövinkkelistä?No minä itse ainakin olen aika varutunut,olin kans sellaisen 12v omasta mielestä jees liitossa,mut sit kajahti,no joo on aika vaikea alkaa rakentamaan uudestaan systeemiä kasaan,kyllä siinä itsetunto kolahti,no joo sitten kun ei ole siinä mielessä ollut naisten kanssa tekemisissä,niin sitä on kuin orpo piru Kalajoen markkinoilla,ja noita vaatimus tasoja mitä ukkelille laitetaan,niin ei hitto,pitäis olla parkettien partaveitsi,vaik ei kapakat kiinosta pätkääkään,perhana meikäläinen ei ainakaan kauaa viihdy kirkkaissa valoissa missä naiset haisee hyvälle,tossahan olis aihetta vaik pieneen novelliin,ootkos varma,ettei sillä ukolla ollut jotain tärkeetä menoamitä se ei voinu sulle sanoa,ettet luokkaannu tai jotain sellaista sanomatontas teillä kuitenkin on,puhuminen on muuten a ja o,ei meistä kukaan ole ajatusten lukija,vaik aika paljon joku pystyy tajuamaan toista,mut siin on aina pieni virhearvio mahdollisuus ja se voipi tulla joskus kohtalokkaaksi,varsinkin seurustelun alkumetreillä,no ja loppukirissäkin ja välissä ja ja
- välilyöntejä pliis..
... anteeksi, kirjoitukseni ei koske itse asiaa, vaan: eikö olisi kohteliasta toista lukijaa kohtaan jaksottaa ajatuksensa mm. enteriä napsauttamalla, pisteitä käyttäen ja välilyönneillä "avartaa" tekstiä.
- Mies 50+
välilyöntejä pliis.. kirjoitti:
... anteeksi, kirjoitukseni ei koske itse asiaa, vaan: eikö olisi kohteliasta toista lukijaa kohtaan jaksottaa ajatuksensa mm. enteriä napsauttamalla, pisteitä käyttäen ja välilyönneillä "avartaa" tekstiä.
Olisi kohteliasta pysyä asiassa,no joo minusta tuntui,että olisi ollut parempi olla kirjoittamatta montakin juttua kokonaan,on muuten kiva herkutella kun ei tarvitse miettiä kieliopin sääntöjä,mistä helvetistä suomen kielioppiin on otettu hitonmoisia sanahirviöitä kuten esimerkiksi diftongi,kerroppas mulle,miksi ei käytetä suomenkielisiä vastineita,vai kuin päin ne on.Tässä sitä sit mennään asian viertä,eikä viitsi edes aasinsiltaa rakentaa tohon varsinaiseen aiheeseen,sori vain olet kyllä oikeassa,ehkä voisi petrata tossa lauseen,niin sisällössä, kuin rakenteessakin.
Mies 50+ kirjoitti:
Olisi kohteliasta pysyä asiassa,no joo minusta tuntui,että olisi ollut parempi olla kirjoittamatta montakin juttua kokonaan,on muuten kiva herkutella kun ei tarvitse miettiä kieliopin sääntöjä,mistä helvetistä suomen kielioppiin on otettu hitonmoisia sanahirviöitä kuten esimerkiksi diftongi,kerroppas mulle,miksi ei käytetä suomenkielisiä vastineita,vai kuin päin ne on.Tässä sitä sit mennään asian viertä,eikä viitsi edes aasinsiltaa rakentaa tohon varsinaiseen aiheeseen,sori vain olet kyllä oikeassa,ehkä voisi petrata tossa lauseen,niin sisällössä, kuin rakenteessakin.
sitä yrittää parannella itsekukin,mutta minusta toisarvoinen asia.
Sinä kirjoitat kivasti ja huumori kukkii,juttusi ymmärretään.
Eihän täällä missään kilpakirjoittelussa olla, virheet sallitaan ja sallitaan myös sanoilla "keikaroivat",mielestäni kaikki käy,loistakoon hän ken taitaa.
Kirjoitellaan jatkossakin.- ellumari
SkillaN kirjoitti:
sitä yrittää parannella itsekukin,mutta minusta toisarvoinen asia.
Sinä kirjoitat kivasti ja huumori kukkii,juttusi ymmärretään.
Eihän täällä missään kilpakirjoittelussa olla, virheet sallitaan ja sallitaan myös sanoilla "keikaroivat",mielestäni kaikki käy,loistakoon hän ken taitaa.
Kirjoitellaan jatkossakin.Joku suhtautuu intohimoisesti suomenkieleen, mutta näillä palstoilla ei ole oikeastaan aikaa miettiä, että tuliko pilkut juuri kohdalleen.
Jos täydellisen puhdasta suomenkieltä tavoittelisimme kirjoittaessamme, niin palstoilla ei kyllä kuhina kävisi kun jokainen sormi suussa pähkäilisi että meniköhän tuo nyt varmasti oikein kirjoitus ja kielioppivirheiden osalta.
Mies kirjoittaa minusta nasevaa humoristista juttua ja
toivoisinkin, etteivät pilkun halkojat liikaa puuttuisi meidän huonon äidinkielen taitajien virheisiin! - Albert51
ellumari kirjoitti:
Joku suhtautuu intohimoisesti suomenkieleen, mutta näillä palstoilla ei ole oikeastaan aikaa miettiä, että tuliko pilkut juuri kohdalleen.
Jos täydellisen puhdasta suomenkieltä tavoittelisimme kirjoittaessamme, niin palstoilla ei kyllä kuhina kävisi kun jokainen sormi suussa pähkäilisi että meniköhän tuo nyt varmasti oikein kirjoitus ja kielioppivirheiden osalta.
Mies kirjoittaa minusta nasevaa humoristista juttua ja
toivoisinkin, etteivät pilkun halkojat liikaa puuttuisi meidän huonon äidinkielen taitajien virheisiin!"Jos täydellisen puhdasta suomenkieltä tavoittelisimme kirjoittaessamme, niin palstoilla ei kyllä kuhina kävisi kun jokainen sormi suussa pähkäilisi että meniköhän tuo nyt varmasti oikein kirjoitus ja kielioppivirheiden osalta."
Ei kait nyt ole kysymys täydellisyyden tavoittelusta. Mutta asiansa jaottelu edes kappaleisiin, ajatuksellisesti erillisiin osiin, helpottaisi jo huomattavasti. Niin, ja nuo pisteet ja pilkut voisivat olla edes sen verran mukana, että näkee mikä sana viittaa mihinkin kohtaan.
Minussa ei ole niin paljon salapoliisia, että viitsisin selvitellä kovin pitkään - noissa yhteen putkeen kirjoitetuissa kun on kovasti monia vaihtoehtoja ymmärtää juttu.
Yks joka edes yrittää helpottaa lukijan asemaa,
Albert - ellumari
Albert51 kirjoitti:
"Jos täydellisen puhdasta suomenkieltä tavoittelisimme kirjoittaessamme, niin palstoilla ei kyllä kuhina kävisi kun jokainen sormi suussa pähkäilisi että meniköhän tuo nyt varmasti oikein kirjoitus ja kielioppivirheiden osalta."
Ei kait nyt ole kysymys täydellisyyden tavoittelusta. Mutta asiansa jaottelu edes kappaleisiin, ajatuksellisesti erillisiin osiin, helpottaisi jo huomattavasti. Niin, ja nuo pisteet ja pilkut voisivat olla edes sen verran mukana, että näkee mikä sana viittaa mihinkin kohtaan.
Minussa ei ole niin paljon salapoliisia, että viitsisin selvitellä kovin pitkään - noissa yhteen putkeen kirjoitetuissa kun on kovasti monia vaihtoehtoja ymmärtää juttu.
Yks joka edes yrittää helpottaa lukijan asemaa,
AlbertVoisitko Albert1 kertoa minulle miksi sinä laitat aina edellisen vastaajan viestin, tai ainakin osan siitä "näytille?"Näethän itse sen koneeltasi.
Edelleenkin sitä mieltä, että kielioppi ja kirjoitusvirheisiin ei sovi puuttua.
Omiinsa sopii ja pitääkin, eikö?
Kuin muiden oikeaoppiseen suomenkieleen puuttuu, niin se on vähintäänkin epäkohteliasta. - Albert51
ellumari kirjoitti:
Voisitko Albert1 kertoa minulle miksi sinä laitat aina edellisen vastaajan viestin, tai ainakin osan siitä "näytille?"Näethän itse sen koneeltasi.
Edelleenkin sitä mieltä, että kielioppi ja kirjoitusvirheisiin ei sovi puuttua.
Omiinsa sopii ja pitääkin, eikö?
Kuin muiden oikeaoppiseen suomenkieleen puuttuu, niin se on vähintäänkin epäkohteliasta.Se on hyvää nyyssitapaa: Lainaa vain se osa siitä viestistä johon vatsaat (toiset lainaavat koko viestin). Tuo täysi lainaamattomuus pakottaa lukijan arvailemaan mihin tässä nyt on nimenomaisesti vastattu, vai onko edes kyseessä vietiketjun edellinen viesti.
Osaahan kaikki katsoa täällä tuon viestiketjun rakenteen? (kysyn tätä kun olen huomannut välillä aivan käsittämättömiä vastauksia - aivan kuin vastauksen kohde ei olisikaan edellinen viesti).
Vastauksesta tulee tällä menetelmällä dialogi, jota on helppo lukea.
Nyyssikäyttäytymisestä (jota tälläkin keskustelupalstalla soisi kunnioitettavan) löytyy verkosta lisää ohjeita (yhden on melkoisen ansiokkaan on kirjoittanut Korpela niminen kuuluisuus).
Albert - ellumari
Albert51 kirjoitti:
Se on hyvää nyyssitapaa: Lainaa vain se osa siitä viestistä johon vatsaat (toiset lainaavat koko viestin). Tuo täysi lainaamattomuus pakottaa lukijan arvailemaan mihin tässä nyt on nimenomaisesti vastattu, vai onko edes kyseessä vietiketjun edellinen viesti.
Osaahan kaikki katsoa täällä tuon viestiketjun rakenteen? (kysyn tätä kun olen huomannut välillä aivan käsittämättömiä vastauksia - aivan kuin vastauksen kohde ei olisikaan edellinen viesti).
Vastauksesta tulee tällä menetelmällä dialogi, jota on helppo lukea.
Nyyssikäyttäytymisestä (jota tälläkin keskustelupalstalla soisi kunnioitettavan) löytyy verkosta lisää ohjeita (yhden on melkoisen ansiokkaan on kirjoittanut Korpela niminen kuuluisuus).
AlbertJa minä perkule olen sentään nyyssikoulua käynyt ja kaikkea!!!!))))
Taasko samperi tuplaan!
Mikään ei ole mennyt kunnolla jakeluun, vaikka opettaja oli paras mahdollinen ja pätevin.
Aaargh!!!!=))) - Albert51
ellumari kirjoitti:
Ja minä perkule olen sentään nyyssikoulua käynyt ja kaikkea!!!!))))
Taasko samperi tuplaan!
Mikään ei ole mennyt kunnolla jakeluun, vaikka opettaja oli paras mahdollinen ja pätevin.
Aaargh!!!!=)))Moi ellumari,
jäin hieman epätietoiseksi tyylilajisasi tuossa edellisessä viestissä:)) Hermostuneisuuttani annan siis puhetulvani jatkua ääni ja kädet väristen:
Tässä linkki mainittuun Jukka korpelan nyyssioppaaseen (ehkä joku ei tiedä mitä tuolla sanalla tarkoitetaan):
http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/nyysit/index.html
Ja sitten vielä linkki yo. oppaan nyyssietiketin kohtaan "miten kannattaa kirjoittaa", joita ohjeita voi hyvin soveltaa myös täällä keskustelualueella:
http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/nyysit/3.3.html#referoi
Ja lopuksi vielä hieman launausta yo. sivuilta niille joiden innoitus ei riitä koluamaan linkkejä:
-----------------------------------------------
Artikkeliin vastatessasi voit lainata (siteerata, quote, "quotata") edellisen artikkelin tekstiä omassa artikkelissasi. Lainauksen tarkoitus ei ole toistaa, mitä aiempi kirjoittaja esitti, vaan lyhyesti viitata siihen, jotta lukija näkisi, mihin sinun kirjoituksesi liittyy. Mitä pitempi kommentoitava artikkeli oli, sitä tärkeämpää on, että lainauksesi osoittaa, mitä kohtaa kommentoit.
Netiquette Guidelines tiivistää asian näin (suom. JK):
Jos lähetät vastauksen viestiin, muista esittää tiivistelmä alkuperäisestä viestistä viestisi alussa tai sisällytä juuri riittävä määrä tekstiä alkuperäisestä, jotta asiayhteys käy ilmi. Tämä varmistaa sen, että lukija ymmärtävät [mistä on puhe], kun he alkavat lukea vastaustasi. Erityisesti koska nyysit leviävät siten, että palvelimet jakelevat viestejä toisilleen, on mahdollista nähdä vastausviesti ennen alkuperäistä viestiä. Asiayhteyden ilmoittaminen auttaa jokaista. Mutta älä sisällytä alkuperäistä viestiä kokonaan!
RFC 1855, One-to-Many Communication
Albert - ellumari
Albert51 kirjoitti:
Moi ellumari,
jäin hieman epätietoiseksi tyylilajisasi tuossa edellisessä viestissä:)) Hermostuneisuuttani annan siis puhetulvani jatkua ääni ja kädet väristen:
Tässä linkki mainittuun Jukka korpelan nyyssioppaaseen (ehkä joku ei tiedä mitä tuolla sanalla tarkoitetaan):
Ja sitten vielä linkki yo. oppaan nyyssietiketin kohtaan "miten kannattaa kirjoittaa", joita ohjeita voi hyvin soveltaa myös täällä keskustelualueella:
Ja lopuksi vielä hieman launausta yo. sivuilta niille joiden innoitus ei riitä koluamaan linkkejä:
Artikkeliin vastatessasi voit lainata (siteerata, quote, "quotata") edellisen artikkelin tekstiä omassa artikkelissasi. Lainauksen tarkoitus ei ole toistaa, mitä aiempi kirjoittaja esitti, vaan lyhyesti viitata siihen, jotta lukija näkisi, mihin sinun kirjoituksesi liittyy. Mitä pitempi kommentoitava artikkeli oli, sitä tärkeämpää on, että lainauksesi osoittaa, mitä kohtaa kommentoit.
Jos lähetät vastauksen viestiin, muista esittää tiivistelmä alkuperäisestä viestistä viestisi alussa tai sisällytä juuri riittävä määrä tekstiä alkuperäisestä, jotta asiayhteys käy ilmi. Tämä varmistaa sen, että lukija ymmärtävät [mistä on puhe], kun he alkavat lukea vastaustasi. Erityisesti koska nyysit leviävät siten, että palvelimet jakelevat viestejä toisilleen, on mahdollista nähdä vastausviesti ennen alkuperäistä viestiä. Asiayhteyden ilmoittaminen auttaa jokaista. Mutta älä sisällytä alkuperäistä viestiä kokonaan!
Albertvaikka en kyllä viitsinyt niitä linkkejä avata.
Kuulehan Albert1
Jospa nyt jättäisit opettamisen ja tyylilajisi!
Katsohan, nämä palstat on tarkoitettu rentouttaviksi rupatteluhetkiksi, eikä minkään Albertin yksityiskouluksi.
Oletko ystäväni huomannut mitään täälläkin palstalla?
Kerronpa mitä sinun sopisi huomata.
Sinä karkoitat täältä vakiporukkaa, mukavia rentoja huumorintajuisia ihmisiä.
Pystytkö ymmärtämään missä menet? - Angiina
ellumari kirjoitti:
vaikka en kyllä viitsinyt niitä linkkejä avata.
Kuulehan Albert1
Katsohan, nämä palstat on tarkoitettu rentouttaviksi rupatteluhetkiksi, eikä minkään Albertin yksityiskouluksi.
Pystytkö ymmärtämään missä menet?Huomenta, ellumari. Minä puolestani katselen tätä meidän ihmisten erilaisuutta (erilaisia tyylilajeja) siitä vinkkelistä, että koska muiden on yritettävä ymmärtää minua, niin myös minä yritän ymmärtää muita; sekä täällä kyberavaruudessa että realimaailmassa. Kaikki me olemme jotenkin vajaita.
- Albert51
ellumari kirjoitti:
vaikka en kyllä viitsinyt niitä linkkejä avata.
Kuulehan Albert1
Pystytkö ymmärtämään missä menet?"Kuulehan Albert1
Katsohan, nämä palstat on tarkoitettu rentouttaviksi rupatteluhetkiksi, eikä minkään Albertin yksityiskouluksi."
Ok - yritän rentoutua.
"Sinä karkoitat täältä vakiporukkaa, mukavia rentoja huumorintajuisia ihmisiä."
Toivon ettei albertherkät lue minun vähäisiä jorinoita. En minä tänne kirjoita karkoittaakseni ketään, mutta en voi olla kaikille mieliksikään olematta albert.
"Pystytkö ymmärtämään missä menet?"
En kovin tarkasti, mutta olen yrittänyt opetella sietämään vaillinaista ymmärrystäni.
Albert Albert51 kirjoitti:
"Kuulehan Albert1
Katsohan, nämä palstat on tarkoitettu rentouttaviksi rupatteluhetkiksi, eikä minkään Albertin yksityiskouluksi."
Ok - yritän rentoutua.
"Sinä karkoitat täältä vakiporukkaa, mukavia rentoja huumorintajuisia ihmisiä."
Toivon ettei albertherkät lue minun vähäisiä jorinoita. En minä tänne kirjoita karkoittaakseni ketään, mutta en voi olla kaikille mieliksikään olematta albert.
"Pystytkö ymmärtämään missä menet?"
En kovin tarkasti, mutta olen yrittänyt opetella sietämään vaillinaista ymmärrystäni.
AlbertNyt sinä laitoit minut vaikeaan tilanteeseen.
Mielelläni täällä mukana pyörisin,minäkin,mutta yrittäessäni lukea noita linkkejä,pääni meni aivan sekaisin.
Tehdäänkö asiat niin vaikeiksi ,että osallistua voi vain ne jotka ymmärtävät kaikki nuo nyysiä koskevat säännöt.
Voi sentään,ei päähäni jäänyt,kuin sana "nyysit"
miten nyt voisin enää osallitua.
Minäkin olen joskus luullut olevani aivan "fiksu" nyt häveten painan pääni.
Katselen nyt ja koetan oppia edes toisten vastauksista ja kiitos,että pudotit maankamaralle.
Ystävällisesti,SkillaNSkillaN kirjoitti:
Nyt sinä laitoit minut vaikeaan tilanteeseen.
Mielelläni täällä mukana pyörisin,minäkin,mutta yrittäessäni lukea noita linkkejä,pääni meni aivan sekaisin.
Tehdäänkö asiat niin vaikeiksi ,että osallistua voi vain ne jotka ymmärtävät kaikki nuo nyysiä koskevat säännöt.
Katselen nyt ja koetan oppia edes toisten vastauksista ja kiitos,että pudotit maankamaralle.
Ystävällisesti,SkillaNvirheen,aloite koski aivan muuta,hups.
(hoksasinko jotakin hienoa)Albert51 kirjoitti:
Moi ellumari,
Albertliittyy myös Nyyssiväittelyn opas, missä saa tarkat ohjeet kuinka on kirjoitettava että vaikuttaa fiksulta ja älykkäältä vaikka olisikin täysi ääliö.
Tämän mestariteoksen hallinnutta kirjoittelijaa olemme muilla ikäihmisten palstoilla palautelleet järjestykseen ja olleet jo aikeissa perustaa Nyyssikoulun eli Kloppikoulun, jos ei kyseessä oleva nikki ala rauhoittua ja antaa muillekin kirjoittaille suunvuoron.- Albert51
MdK-MdK kirjoitti:
liittyy myös Nyyssiväittelyn opas, missä saa tarkat ohjeet kuinka on kirjoitettava että vaikuttaa fiksulta ja älykkäältä vaikka olisikin täysi ääliö.
Tämän mestariteoksen hallinnutta kirjoittelijaa olemme muilla ikäihmisten palstoilla palautelleet järjestykseen ja olleet jo aikeissa perustaa Nyyssikoulun eli Kloppikoulun, jos ei kyseessä oleva nikki ala rauhoittua ja antaa muillekin kirjoittaille suunvuoron."Tämän mestariteoksen hallinnutta kirjoittelijaa olemme muilla ikäihmisten palstoilla palautelleet järjestykseen ja olleet jo aikeissa perustaa Nyyssikoulun eli Kloppikoulun, jos ei kyseessä oleva nikki ala rauhoittua ja antaa muillekin kirjoittaille suunvuoron."
Tarkoitatko tuon annetun linkin sivujen kirjoittajaa (Korpela) vaiko minua (Albert)?
Ihmettelee,
Albert
PS. Korpela on kiistelty persoona nyysseissä. mutta hänellä on kyllä kiistämättä ansionsakin. - Albert51
SkillaN kirjoitti:
Nyt sinä laitoit minut vaikeaan tilanteeseen.
Ystävällisesti,SkillaN"Tehdäänkö asiat niin vaikeiksi ,että osallistua voi vain ne jotka ymmärtävät kaikki nuo nyysiä koskevat säännöt."
Ei maailma ole mustavalkoinen eikä meidänkään tarvitse yrittää olla. Silti on hyvä tietää mihin päin pyrkiä, edes nähdä suunta.
Onhan hyvä tietää mitä pidetään hyvänä kirjoittamistyylinä tässä uudessa tavassa olla yhdessä virtuaalisesti. Voimme siis pyrkiä paremmiksi, mutta ei täällä kukaan voi tosissaan edellyttää täydellisyyttä. Miten voisikaan.
Eikä tuo kirjoittamistyylikään ole ihan yksiselitteinen. Mielipiteitä on monia eikä kovin virallista "oikeaa" ole olemassa.
Ei sinun Pioni tarvitse keneltäkään lupaa anella kunhan et aivan mahdottomuuksiin mene (enkä sinun usko menevänkään :).
Myös ihan omin lupineen osallistuva,
"Tämän mestariteoksen hallinnutta kirjoittelijaa olemme muilla ikäihmisten palstoilla palautelleet järjestykseen ja olleet jo aikeissa perustaa Nyyssikoulun eli Kloppikoulun, jos ei kyseessä oleva nikki ala rauhoittua ja antaa muillekin kirjoittaille suunvuoron."
Tarkoitatko tuon annetun linkin sivujen kirjoittajaa (Korpela) vaiko minua (Albert)?
Ihmettelee,
Albert
PS. Korpela on kiistelty persoona nyysseissä. mutta hänellä on kyllä kiistämättä ansionsakin.on yhtä arkahipiäinen henkilö kuin itsekin olet, eli hänen nimeänsä ei "turhaan lausuta" ;-)
Rauha maassa, ihmisillä hyvä tahto.- Albert51
MdK-MdK kirjoitti:
on yhtä arkahipiäinen henkilö kuin itsekin olet, eli hänen nimeänsä ei "turhaan lausuta" ;-)
Rauha maassa, ihmisillä hyvä tahto.Siis tarkoitat jotain kolmattako (joka on mestariteoksen hallinnut kirjoittelija ja jota olette palautelleet järjestykseen ja joka ei anna muille kirjoittajille suunvuoroa)? Miksi ihmeessä kuitenkin vastasit minun viestiini ja viittasit epämääräisesti tuohon kolmanteen *ihmettelee*.
Miten minun hipiäni arkuus on on tullut julki *ihmettelee edelleen*.
Vai onko niin että pidät minua hajuherneenä? tai ruuperttina?
Albert
PS. Minä en ole kovin kauaa kirjoillut saati seurannut näitä Suomi24:n palstoja (en myöskään muita palstoja pl. nyyssit), en siis ole ehkä kaikesta täällä tapahtuneesta tietoinen.
Skillanhan minut tänne sätin puolelta usutti .. olisiko ollut keväällä. Albert51 kirjoitti:
Siis tarkoitat jotain kolmattako (joka on mestariteoksen hallinnut kirjoittelija ja jota olette palautelleet järjestykseen ja joka ei anna muille kirjoittajille suunvuoroa)? Miksi ihmeessä kuitenkin vastasit minun viestiini ja viittasit epämääräisesti tuohon kolmanteen *ihmettelee*.
Miten minun hipiäni arkuus on on tullut julki *ihmettelee edelleen*.
Vai onko niin että pidät minua hajuherneenä? tai ruuperttina?
Albert
PS. Minä en ole kovin kauaa kirjoillut saati seurannut näitä Suomi24:n palstoja (en myöskään muita palstoja pl. nyyssit), en siis ole ehkä kaikesta täällä tapahtuneesta tietoinen.
Skillanhan minut tänne sätin puolelta usutti .. olisiko ollut keväällä.vastauksen erääsen kirjoittamaani viestiin "oikealta alpertilta". Oikea Alpertti oli närkästynyt nähdessään nikkiänsä muistuttavan sanan viestissäni. Sain käsityksen että hän on YKSI ja AINOA alpertti näillä palstoilla ja varokoon se joka syyllistyy nimen mainitsemiseen, joten....
- Albert51
MdK-MdK kirjoitti:
vastauksen erääsen kirjoittamaani viestiin "oikealta alpertilta". Oikea Alpertti oli närkästynyt nähdessään nikkiänsä muistuttavan sanan viestissäni. Sain käsityksen että hän on YKSI ja AINOA alpertti näillä palstoilla ja varokoon se joka syyllistyy nimen mainitsemiseen, joten....
Tuolla nikillä minä olen tänne kirjoittanut sen minkä olen (melko vähäistä). Koska tuo nikin lukuarvo on ikäni, joudun sen joka tapauksessa muuttamaan lähitulevaisuudessa (hmmm .. olenko neuroottinen). Samalla voisin vaihtaa kokonaan uuteen, ehkä sellaiseen josta ei tarvitse sen enempiä taistella.
Toistaiseksi,
Tuolla nikillä minä olen tänne kirjoittanut sen minkä olen (melko vähäistä). Koska tuo nikin lukuarvo on ikäni, joudun sen joka tapauksessa muuttamaan lähitulevaisuudessa (hmmm .. olenko neuroottinen). Samalla voisin vaihtaa kokonaan uuteen, ehkä sellaiseen josta ei tarvitse sen enempiä taistella.
Toistaiseksi,
Albertkiva,kun yllytin.
Harvoin sinusta kuulenkaan,jospa joskus täällä ja vaihdetaan vaan sitä lukua,vaikka joulukuussa.
Usuttaja SkillaN ;D
- NanniDobermann
kiitos seurasta, oli mukava rupatella.
- Ulla
...liian fiksuista naisista. Blondiksi ei kannata heittäytyä, niistä tykkää vain tietynlaiset miehet, ne joita ei kannata edes tavata.
Mutta saattaa olla, että löydät vääristä piireistä miehesi. Heidän itsetuntoa rassaa fiksuutesi. Tai sitten huomaamattasi ratsastat sillä...siis fiksuudellasi. Joskus fiksut ihmiset ovat niin fiksuja, että ovat tylsiä. Mene ja tiedä.- plunger
Sanoit hienosti, viisaasti, Ulla.
Moni mies pelkää liian fiksua naista, kun tämä voi olla älykkäämpi sen lisäksi että on järkevämpi ja yleinen käsitys on että miehen pitää olla fiksumpi ja pitempi, nainen lyhyempi ja mielellään tyhmä. No liioittelen vähä.
Fiksuudellaan ratsastava nainen olisi mukava tavata. Siis tutustua älykkään ja ymmärtävän ihmisen kanssa. Olkoon vaikka blondi, eihän se hiusten väri tee naista idiootiksi tai pomoksi. (Amerikkalaisilla on 'käsitys' blondista ja brunetista ja redheadistä jne ja miljoonat kai siihen uskoo. Minua ne ennakkoasenteet kovin huvittivat, vähän hirvittivät kun kysymys oli korkeasti koulutetuista ihmisistä.)
- Mies50,5
Älä 'blondiinnu'. Ole oma itsesi. Jos olet fiksu, olet sellaisena parhaimmillasi. Ikävä vaan, että olet aina kohdannut vain meitä huonolla itsetunnolla varustettuja miehiä. Omasta kokemuksesta voin kertoa, ettei itsetunnon puute ole meille miehillekään mitenkään helppoa. Toisaalta uskoisin, että tutustumisen jälkeen Sinä voisit hieman avittaa miestä kohentamalla hänen itsetuntoaan. Meistä miehistäkin löytyy joskus aivan uskomattomasti käyttämätöntä potentiaalia. Tsemppiä elämääsi!
- Hurmaaja
...paljon muutakin, kuin itsellinen, omillaan toimeentuleva, koulutettu, fiksu. Näinhän itse itseäsi kuvasit. Vaikutat aktiiviselta uranaiselta, joka kuvittelee, että ulkoiset puitteet on se, mikä miehelle pitäis riittää. Ne ovat tietysti perusjuttuja, mitkä pitää olla kunnossa. kaikki ei kyllä laita niillekään paljon painoa.
Se mitä tapahtuu miehen ja naisen välisessä vuorovakutuksessa on se, mikä pitää yhdessä tai sitten ei. Siis löytyykö "tasia" ja jos löytyy niin kyllä se mies pysyy naisen kainalossa ja tiukasti. IHANAA... - Nainen49
Ensinnäkin kiitos kaikille palautteista, myös niistä, jotka on asian vierestä.
Oli ilo lukea joidenkin tekstejä ja huomata kuinka paljon maailmassa on vielä empatiaa. On olemassa ihmisiä, jotka välittää toisesta ja ovat huolissaan toisista.
Olen todellakin 49-vuotias. Enkä "blondiksi" ala. Tarkkaavainen lukija varmaankin huomasi, että käytin metaforana tuota "blondiutta". Siihenhän mielletään kaikenlaista. Tunnen todella fiksuja ja älykkäitä oikeita blondeja, siis niitä, joiden hiusten väri on vaalea. Se on siis aivan eri asia.
No niih. Pari päivää on takana shokista. Olen miettinyt asiaa ja todennut, ettei meidän naisten kannata "mielistellä" miehiä ja tehdä siten kuin me oletamme heidän odottavan meidän käyttäytyvän. Siinä taisin tehdä virheen, että yritin olla "mielin kielin".
Pelko menettämisestä oli mukana koko ajan. Vaistosin sen alusta alkaen, että tässä mättää jokin ja yritin tehdä kaiken "oikein". Ehkä en sittenkään käyttäytynyt omana itsenäni. Eli se taisi sittenkin olla niin, ettei se mies ollut minua varten ja ehkä olin vaan sen vuoksi hänen kanssaan, kun ei ole kivaa olla yksin.
Eli jatkan yksinäistä elämääni ja alan käydä jumpalla enemmän ja keksin jotakin uutta taas. Taidanpa taas varata matkankin etelään. En mene etelään hakemaan "gigoloja", vaan lämmitteleen vanhoja luitani. (noin niinkuin selvyyden vuoksi sanoin tuon ääneen, että jotku ei vedä vääriä johtopäätöksiä)
Olen selviytyjä ja sitä haluan itelleni sanoa, että tästäkin koettelemuksesta selvitään. Ja kiitos teille kaikille kivoista kirjoituksista.
Nostan vielä pääni tästä....
Syksyä kaikille..
toivottaa
Nainen49en usko ,että löytyy yhtäkään miestä ,jonka takia on menetettävä omanarvontuntonsa.
Sanotaan "ei kannettu vesi kaivossa kestä" ja suhde jossa vain toinen antaa ,ei ole oikea.
Selviät hyvin ja elämä jatkuu,voit vielä hymyillä näille vaikeuksille. Löytyy vielä joku "aito",jos niin on kohtalo määrännyt.
Elämä on elämää ,yksinkin. Tsemppiä sinulle.
- kysynpä vain
Kun luin tätä juttua, ja vastineita... jäin miettimään sitä, mitä tarkoitetaan kelpaamisella.
Nainenhan saneli miehelle aika tarkat liikkumarajat ja ehdot jo alunalkaen... oli tietty kolo elämässä jonka mies sai luvan täyttää... ei antaa enempää?...eikä myöskään vähempää?
Mietitkö koskaan mitä mies ihmissuhteestanne halusi? kysyitkö koskaan? keskustelitteko siitä koskaan?...vai perustuiko koko suhde sille oletukselle että kumpainenkin kaipasitte ja tavoittelitte juuri samanlaista suhdetta?
vastaavanlaisessa asetelmassa olisin minäkin ottanut takapakkia. - kysynpä vain
kuvitella miehen lähteneen siksi että olet liian fiksu. lähti varmaan siksi että olet liian itsekeskeinen ajattelussasi.
- analyyttinen
...olen kanssasi. Hyvin itsekeskeiselle ja omahyväiselle tuo nainen vaikuttaa. Sanoisin, että "vahalle piialle".
- Angiina
analyyttinen kirjoitti:
...olen kanssasi. Hyvin itsekeskeiselle ja omahyväiselle tuo nainen vaikuttaa. Sanoisin, että "vahalle piialle".
En halua kuullostaa ilkeältä, mutta nimimerkkisi: analyyttinen ei mielestäni vastaa viestisi sisältöä. Mikä on se analyysi, joka sisältyy toteamukseen, että joku henkilö vaikuttaa "vanhalle piialle"? Minusta sinä pikemmin väität jotakin lainkaan perustelematta väitettäsi. Varsinkaan, kun et kerro, mitä tarkoitat ilmauksella vanhapiika. Ilmeisesti jotain negatiivista?
- yopollo
Ensin pitkä rivi viestejä joissa haukutaan mies ties miksi ja sen jälkeen saman verran haukkumista naisesta. Kumpaakaan emme tunne.
Tosi on että jos ei sovi, ei kannata väkisin yrittää. Ja ennen uuden etsimistä kannattaa miettiä mitä todella haluaa. - Vähän vanhempi mies
Angiina kirjoitti:
En halua kuullostaa ilkeältä, mutta nimimerkkisi: analyyttinen ei mielestäni vastaa viestisi sisältöä. Mikä on se analyysi, joka sisältyy toteamukseen, että joku henkilö vaikuttaa "vanhalle piialle"? Minusta sinä pikemmin väität jotakin lainkaan perustelematta väitettäsi. Varsinkaan, kun et kerro, mitä tarkoitat ilmauksella vanhapiika. Ilmeisesti jotain negatiivista?
tuohon sanaan vanhapiika. Kaikki tuntemani vanhatpiiat ovat olleet fiksuja, teräviä naisia. Ei sellaisia hössöjä kuin jotkut perheenäidit, vaan paljon parempia.
Heitäkään en ole omakseni saanut; en edes lainaksi... - Angiina
Vähän vanhempi mies kirjoitti:
tuohon sanaan vanhapiika. Kaikki tuntemani vanhatpiiat ovat olleet fiksuja, teräviä naisia. Ei sellaisia hössöjä kuin jotkut perheenäidit, vaan paljon parempia.
Heitäkään en ole omakseni saanut; en edes lainaksi...Huomenta, Vähän vanhempi mies. Kun olin pikkuinen tyttö isäni puhui sekametelisopasta tarkoittaessaan 60-luvulla suosittua jälkiruokaa sekahedelmäsoppa. Varsin sekametelisoppaisilta vaikuttavat nämä palstan yleistyksetkin. Oletko sinä todella etsinyt jotain tiettyä naistyyppiä etsiessäsi elämäsi naista? Esimerkiksi fiksua vanhapiikatyyppiä tai alati hoivaavaa sairaanhoitajatyyppiä.
Ei viehättävinkään nainen ole kaikkien miesten mielestä ihana. Kukaan meistä ei ole ihana yksin, ihanaksi tullaan ainoastaan suhteessa toiseen ihmiseen. Jokainen parisuhde on siis ikään kuin pieni joukkoliike, joka syntyy ja kasvaa omalakisesti. Ei auta, vaikka olisi kuinka fiksu vanhapiika. Mutta ei myöskään tahtia haittaa, vaikka joku olisi jonkun mielestä hössöttävä perheenäiti. Ihanaa naista tai miestä ei voi poimia mistään. Ihanaksi naiseksi tai ihanaksi mieheksi synnytään ja kasvetaan jossain suhteessa. - Aatu
Angiina kirjoitti:
Huomenta, Vähän vanhempi mies. Kun olin pikkuinen tyttö isäni puhui sekametelisopasta tarkoittaessaan 60-luvulla suosittua jälkiruokaa sekahedelmäsoppa. Varsin sekametelisoppaisilta vaikuttavat nämä palstan yleistyksetkin. Oletko sinä todella etsinyt jotain tiettyä naistyyppiä etsiessäsi elämäsi naista? Esimerkiksi fiksua vanhapiikatyyppiä tai alati hoivaavaa sairaanhoitajatyyppiä.
Ei viehättävinkään nainen ole kaikkien miesten mielestä ihana. Kukaan meistä ei ole ihana yksin, ihanaksi tullaan ainoastaan suhteessa toiseen ihmiseen. Jokainen parisuhde on siis ikään kuin pieni joukkoliike, joka syntyy ja kasvaa omalakisesti. Ei auta, vaikka olisi kuinka fiksu vanhapiika. Mutta ei myöskään tahtia haittaa, vaikka joku olisi jonkun mielestä hössöttävä perheenäiti. Ihanaa naista tai miestä ei voi poimia mistään. Ihanaksi naiseksi tai ihanaksi mieheksi synnytään ja kasvetaan jossain suhteessa.Et nyt jaksaisi aina!
Täällä puhutaan ja yritetään saada yhteyttä toisiimme.
Oletko muka tullut joksikin suhteessa johonkin ihmiseen?
Saahan haaveita olla.
Minun unelmani on mikä on ja jos ei toimi, niin sitten ei. - Angiina
Aatu kirjoitti:
Et nyt jaksaisi aina!
Täällä puhutaan ja yritetään saada yhteyttä toisiimme.
Oletko muka tullut joksikin suhteessa johonkin ihmiseen?
Saahan haaveita olla.
Minun unelmani on mikä on ja jos ei toimi, niin sitten ei.Tietenkin täytyy olla joku kipinä eli toisen täytyy ensin tuntua ihanammalta kuin muut! Ei tunteita voi pakottaa tai käskeä. Mutta sen jälkeen, kun ne kerran ovat syttyneet niihin voi myös tietoisesti vaikuttaa.
Rakastamalla lastaan äiti synnyttää lapsessa kokemuksen siitä, että hän on ihana ja arvokas. Lapsi ei saa tuota kokemusta, jos häntä ei pidetä ihanana ja arvokkaana. Kokemus ei siis ole lapsessa itsessään valmiina, vaan se syntyy suhteessa äitiin. Samalla tavalla toimivat kaikki ihmissuhteet. Me voimme parisuhteessa eläessämme ikään kuin rakentaa kumppanistamme ihanan juuri minulle, vaikka hän ei olisi sitä kenenkään muun mielestä. - Angiina
Angiina kirjoitti:
Tietenkin täytyy olla joku kipinä eli toisen täytyy ensin tuntua ihanammalta kuin muut! Ei tunteita voi pakottaa tai käskeä. Mutta sen jälkeen, kun ne kerran ovat syttyneet niihin voi myös tietoisesti vaikuttaa.
Rakastamalla lastaan äiti synnyttää lapsessa kokemuksen siitä, että hän on ihana ja arvokas. Lapsi ei saa tuota kokemusta, jos häntä ei pidetä ihanana ja arvokkaana. Kokemus ei siis ole lapsessa itsessään valmiina, vaan se syntyy suhteessa äitiin. Samalla tavalla toimivat kaikki ihmissuhteet. Me voimme parisuhteessa eläessämme ikään kuin rakentaa kumppanistamme ihanan juuri minulle, vaikka hän ei olisi sitä kenenkään muun mielestä.Ymmärrän, että tyylini ärsyttää sinua, etkä todennäköisesti ole ainoa. Minussa asuu pieni matkasaarnaaja, jota en välillä tahdo millään saada kuriin. Uskaltaudun kuitenkin vielä lisäämään, että sinunkaan unelmasi eivät ole nousseet tyhjästä. Se, kuka tai mitä tänään olet, on tulosta paljolti juuri niistä kaikista lukemattomista suhteista toisiin ihmisiin, joissa olet elänyt ja parhaillaan elät. Enkä minä nyt tietenkään puhu pelkästään romanttisista parisuhteista...
- Albert51
Angiina kirjoitti:
Ymmärrän, että tyylini ärsyttää sinua, etkä todennäköisesti ole ainoa. Minussa asuu pieni matkasaarnaaja, jota en välillä tahdo millään saada kuriin. Uskaltaudun kuitenkin vielä lisäämään, että sinunkaan unelmasi eivät ole nousseet tyhjästä. Se, kuka tai mitä tänään olet, on tulosta paljolti juuri niistä kaikista lukemattomista suhteista toisiin ihmisiin, joissa olet elänyt ja parhaillaan elät. Enkä minä nyt tietenkään puhu pelkästään romanttisista parisuhteista...
"Ymmärrän, että tyylini ärsyttää sinua, etkä todennäköisesti ole ainoa."
Sinä olet päätäsi pidempi täällä muita ja kärsit hieman "muukalaisoireyhtymästä". Uskon monen kuitenkin lukevan sinua kovasti mielellään. Toivon sinun jakasavan ja jatkavan meidän keskuudessamme.
"Se, kuka tai mitä tänään olet, on tulosta paljolti juuri niistä kaikista lukemattomista suhteista toisiin ihmisiin, joissa olet elänyt ja parhaillaan elät."
Tuli tuosta mieleen, että se on myös tulosta niistä vielä lukemattomammista suhteista, joita olet jättänyt elämättä kokonaan tai osittain. Näin päin käännettynä painottuu se puoli asiasta, että me luovutamme monesti liian helposti ihmissuhteissamme ja elämästämme tulee ehkä liiaksi kukasta kukkaan liihottelua (en tarkoita seksiä).
Vai pitääkö elämän koostuakin helpoista hormoonien tai feromonien ohjaamista ihmissuhdepalasista.
Albert - Angiina
Albert51 kirjoitti:
"Ymmärrän, että tyylini ärsyttää sinua, etkä todennäköisesti ole ainoa."
Sinä olet päätäsi pidempi täällä muita ja kärsit hieman "muukalaisoireyhtymästä". Uskon monen kuitenkin lukevan sinua kovasti mielellään. Toivon sinun jakasavan ja jatkavan meidän keskuudessamme.
"Se, kuka tai mitä tänään olet, on tulosta paljolti juuri niistä kaikista lukemattomista suhteista toisiin ihmisiin, joissa olet elänyt ja parhaillaan elät."
Tuli tuosta mieleen, että se on myös tulosta niistä vielä lukemattomammista suhteista, joita olet jättänyt elämättä kokonaan tai osittain. Näin päin käännettynä painottuu se puoli asiasta, että me luovutamme monesti liian helposti ihmissuhteissamme ja elämästämme tulee ehkä liiaksi kukasta kukkaan liihottelua (en tarkoita seksiä).
Vai pitääkö elämän koostuakin helpoista hormoonien tai feromonien ohjaamista ihmissuhdepalasista.
AlbertKiitos, Albert. Mistä arvasit minun juuri tänään ajatelleen, että pitäisiköhän minun älytä lopettaa. En tarvitse mitään erityistä päänsilitystä, mutta tiedoksi kaikille muillekin: en ole kivestä. Varsinkin Focusointi-ketjun nimimerkin Punatukkainen kaunotar iva satutti. Se oli laskelmoidusti tehty. Erityisen pahalta tuntui, että sen oli kirjoittanut joku, joka on seuraillut minua pidempään.
- Vähän vanhempi mies
Angiina kirjoitti:
Huomenta, Vähän vanhempi mies. Kun olin pikkuinen tyttö isäni puhui sekametelisopasta tarkoittaessaan 60-luvulla suosittua jälkiruokaa sekahedelmäsoppa. Varsin sekametelisoppaisilta vaikuttavat nämä palstan yleistyksetkin. Oletko sinä todella etsinyt jotain tiettyä naistyyppiä etsiessäsi elämäsi naista? Esimerkiksi fiksua vanhapiikatyyppiä tai alati hoivaavaa sairaanhoitajatyyppiä.
Ei viehättävinkään nainen ole kaikkien miesten mielestä ihana. Kukaan meistä ei ole ihana yksin, ihanaksi tullaan ainoastaan suhteessa toiseen ihmiseen. Jokainen parisuhde on siis ikään kuin pieni joukkoliike, joka syntyy ja kasvaa omalakisesti. Ei auta, vaikka olisi kuinka fiksu vanhapiika. Mutta ei myöskään tahtia haittaa, vaikka joku olisi jonkun mielestä hössöttävä perheenäiti. Ihanaa naista tai miestä ei voi poimia mistään. Ihanaksi naiseksi tai ihanaksi mieheksi synnytään ja kasvetaan jossain suhteessa.En ole etsinyt tiettyä naistyyppiä vaan olen ihastunut joihinkin naisiin, jotka ovat olleet tiettyä tyyppiä. Valitettavasti ihastus on ollut vain yksipuolista.
- Nainen49
yopollo kirjoitti:
Ensin pitkä rivi viestejä joissa haukutaan mies ties miksi ja sen jälkeen saman verran haukkumista naisesta. Kumpaakaan emme tunne.
Tosi on että jos ei sovi, ei kannata väkisin yrittää. Ja ennen uuden etsimistä kannattaa miettiä mitä todella haluaa.Olet aivan oikeassa yopollo. Eivät he tunne meitä. Eivätkä he sitäkään tiedä, mitä olemme keskustelleet. Oletuksia vain. No, enpä kaikkea kirjoittanutkaan.
Heh..enkä ole vanhapiika; kaksi lasta ja kaksi lastenlastakin jo ja heitä kaikkia, vävypoika mukaan lukien, rakastan todellakin paljon. Eikä heidän "yli" mene yksikään mies.
No, se mies on soittanut useamman kerran ja myöntänyt, että hänessä se ongelma on. Vika ei kuulemma ole minussa, vaan hänessä. Ei ole valmis vielä liian tasapainoiseen elämään, mihin olisi joutunut minun rinnalla.. siis huom! tasapainoiseen..Haluaa kulkea ja kokeilla toisia naisia. Olipahan kuitenkin rehellinen sen sanoessaan. Että se siitä!
ps.. kylläpä jutut on menneet kauas itse asiasta. Tällä viittaan noihin kirjoitusjuttuihin. - Angiina
Vähän vanhempi mies kirjoitti:
En ole etsinyt tiettyä naistyyppiä vaan olen ihastunut joihinkin naisiin, jotka ovat olleet tiettyä tyyppiä. Valitettavasti ihastus on ollut vain yksipuolista.
No, voi pientä. Etkö tosiaan koskaan ole saanut vastakaikua ihastukseltasi? Mitäpä jos sisikuntasi syystä tahi toisesta ihastuttaa sinut itsellesi sopimattomiin naisiin?
Toivon todella, että jonakin päivänä löydät etsimäsi. - Kysynpä vain
Nainen49 kirjoitti:
Olet aivan oikeassa yopollo. Eivät he tunne meitä. Eivätkä he sitäkään tiedä, mitä olemme keskustelleet. Oletuksia vain. No, enpä kaikkea kirjoittanutkaan.
Heh..enkä ole vanhapiika; kaksi lasta ja kaksi lastenlastakin jo ja heitä kaikkia, vävypoika mukaan lukien, rakastan todellakin paljon. Eikä heidän "yli" mene yksikään mies.
No, se mies on soittanut useamman kerran ja myöntänyt, että hänessä se ongelma on. Vika ei kuulemma ole minussa, vaan hänessä. Ei ole valmis vielä liian tasapainoiseen elämään, mihin olisi joutunut minun rinnalla.. siis huom! tasapainoiseen..Haluaa kulkea ja kokeilla toisia naisia. Olipahan kuitenkin rehellinen sen sanoessaan. Että se siitä!
ps.. kylläpä jutut on menneet kauas itse asiasta. Tällä viittaan noihin kirjoitusjuttuihin.eli osui tilannearvio nappiin. Eli suhde ei kariutunut siksi mitä olet, vaan siksi että tahdoit enemmän miestä valmiiseem kuvioon ja malliin, kuin nimenomaan sen miehen seuraa.
on juuttaan vaikeaa kohdata ihminen ihmisenä eikä vain palana omassa palapelissä
sellasta se on - Nainen49
Kysynpä vain kirjoitti:
eli osui tilannearvio nappiin. Eli suhde ei kariutunut siksi mitä olet, vaan siksi että tahdoit enemmän miestä valmiiseem kuvioon ja malliin, kuin nimenomaan sen miehen seuraa.
on juuttaan vaikeaa kohdata ihminen ihmisenä eikä vain palana omassa palapelissä
sellasta se onEi voi sanoa kuin, että voi voi teitä.... oli niin tai näin aina se on väärin..
Eikai kukaan toista valmiiseen kuvioon voi haluta. Seuraa kai sitä jokainen kaipaa ja suhteessa molempien on vaan sopeuduttava, jos kerran toisen kanssa haluaa olla ja elää. Myös sen miehen on sopeuduttava. Tuntuu, että vain naisen pitää sopeutua (ainakin tuosta sinun kirjoituksesta päätellen) . Eheii..myös miehen pitää.... Typerää ja miesmäistä edes väittää muuta.
Ihan hyvä, jos rehellisesti sanoo, että toinen ei riitä. En minä ainakaan halua suhteeseen, jossa toisella on monta muuta suhdetta. Loukkaahan se, muttei voi mitään.
Te miesraukat haette yleensä jotakin. Ainakin minun ikäiset miehet. Mikään ei vaan teille tahdo riittää.. Siinä vaiheessa kun nainen on saatu "kiikkiin", niin näyttää tulevan sitten jotakin tuollaisia selityksiä. Just joo...
Minun osaltani tämä kirjoittelu loppuu nyt..
Mutta kiitos niille, jotka lohduttivat ja ymmärsivät asiani oikein, eivätkä puukottaneet, kuten tuon kirjoittaja. No, maailma on täynnä ilkeitä ihmisiä, jotka haluavat loukata muita ja jotka haluavat kaikessa nähdä pahaa. Valitettavasti vaan niin on.
Hauskaa loppusyksyä...
- takia.....
ei kannata masentua.... oletko ajatellut
että joko miehellä oli jo toinen jossakin..
josta hän ei ollut tunnetasolla päässyt eroon..
tai sitten olet hänelle liian ihana..eikä hän
kestä sitä... - Nainen
Olen samaa mieltä kanssasi. Minä tapasin myös noin vuosi sitten miehen, joka on "uraputkessa". Minulla on hyvä työ, oma asunto (ei pieni) ja auto. Sama virsi meilläkin. Viikolla en saisi hoitaa töitä iltaisin (kuuluvat virkatehtäviini), vaan pitäisi olla yhdessä joka päivä. Viikonloppuisin ja loma-aikoina sekä muutaman kerran viikossa tapaamme. Yhteen hän ei kuitenkaan ole valmis muuttamaan. Olen kunnostani huolehtiva ja aina siististi pukeutunut. Aikaa hän ei kuitenkaan kuulemma saa minulta tarpeeksi. Hän haluaa myös jakaa työt miesten ja naisten töihin sen mukaan, miten ne on "ajanlaskun alusta" tehty. Hän on hyvä minulle, mutta en tiedä, kuinka kauan jaksan olla "avuton blondi". Hänen itsetuntonsa on tosi heikko ja jos hän huomaa, että koskenkin sellaisiin töihin, jotka ovat hänen mielestään hänen, niin siitä vasta mykkäkoulua tulee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577340Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393604Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3721988Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861479
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164