Muutoksen 2015:ksi ennen vaaleja vai hypätäänkö suoraan 2019?
Ehtiikö vielä vaihtaa
1
115
Vastaukset
Puoluetta vuonna 2009 perustettaessa päädyttiin siihen tulokseen, että uusi puoluehanke kantaisi nimeä Muutos 2011. Nimellä viitataan ensimmäisiin eduskuntavaaleihin joihin puolue osallistui. Vaikka muutos ei tullutkaan toivotussa muodossa, puolue on päättänyt pysytellä vanhassa nimessään. Nimi muistuttaa edelleen niistä vaaleista joissa suomalaisilla oli ensimmäistä kertaa mahdollisuus äänestää suoran demokratian puolesta. Kaikki vaalityö ja materiaali on tehty nykyiselle nimelle eikä nimeä tulla vaihtamaan ainakaan ennen seuraavia eduskuntavaaleja. Myös monet muut puolueet ovat pysytelleet vanhoissa tavoissa kantaen logossaan esimerkiksi puolueen perustamisvuotta tai kirjoittamalla puolueensa nimen vanhentuneella tavalla.
Muutos 2011 tulee jatkamaan nykyisellä nimellä vaikka kyseinen vuosi tuli ja meni ja suoraa demokratiaa ei kansalle saatukaan vielä niissä vaaleissa tuotua. Muutoksella on kuitenkin nyt istuva kansanedustaja eduskunnassa ja eduskunta joutuu tämän toimesta käsittelemään suoraa demokratiaa käsitteleviä puheenaiheita ja lakialoitteita. Nyt jos koskaan tarvitaan Muutosta vaikka se tulisikin tapahtumaan vuonna 2015 eikä 2011.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1058227- 1105743
- 555211
- 2895196
- 783831
- 583031
- 662747
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452491