Hei palaanpa aiheeseen vielä (http://keskustelu.suomi24.fi/node/12725478),
Ex-uskova (eli voinen lukea ateisti, ko?, kö?) kirjoittaa seuraavaa uskovien osioon:
"Ei!! Aika outoa tulla niin vaan uskoon!! Tervemenoa elämään vaan valheeseen..
Sääliksi käy :( (http://keskustelu.suomi24.fi/node/12724352)"
Minusta tuo vaikuttaa herjaamiselta, mutta mitä te ateistit sanoisitte kyseisen kirjoituksen päämääräksi?
Jatko kysymys ateisteille
6
86
Vastaukset
- Kyllästynyt
Paha mennä arvailemaan. Mutta mennään nyt sitten, kun aloitit itse arvauksilla. Minun veikkaukseni on, että kyseisellä kirjoittajalla on kipeitä kokemuksia uskon ajaltaan ja hän on aidosti pahoillaan uskoon kääntyneen takia.
Miksi ajattelit sen herjaamiseksi? Kenen kunniaa tuossa loukattiin tai mitä perätöntä jostakusta väitettiin?
Mitä ihmettä tarkoittaa ilmaus "ateisti, ko? , kö?"? Tarkoitatko sillä kysyä, onko oikea muoto 'ateistiko' vai ateistikö'?- 1+1
Sitä voiko kyseistä henkilöä nimittää ateistiksi. Kristittyjä kun ei mielestäni saisi niputtaa saman otsikon alle kun on oikeasti, nimikristittyä, liberaalia, fundamentalistia, jne.
- Kyllästynyt
1+1 kirjoitti:
Sitä voiko kyseistä henkilöä nimittää ateistiksi. Kristittyjä kun ei mielestäni saisi niputtaa saman otsikon alle kun on oikeasti, nimikristittyä, liberaalia, fundamentalistia, jne.
Ok kiitos selvennyksestä. Olisin ehkä ymmärtänyt tarkoituksesi esimerkiksi ilmauksesta ateisti(ko?), mutta kun käytit irrallisina 'sanoinaan' sekä päätettä -ko että -kö, vaikutti se siltä, että yrität tosiaan kysellä, kumpi pääte tuohon sanaan laitettaisiin.
Jatko_kysymys on yhdyssana. Huono trolli. Keskittyisit enemmän siihen koulunkäyntiin.
- ---
Pientähän tuo sen rinnalla on että toivotellaan hyvää matkaa helevettiin, jos ei suostuta uskomaan. Herne pois nenusta, sinullahan on edessäsi hieno ikuisuus Jahvenpalvontakoneena.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12725478
Nuo "tulin uskoon" -jutut on aina epäilyttäviä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j472245- 261843
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271465Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!151289- 1101289
- 181035
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71954Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107874Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333853Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad74846