Hei!
Opiskelen kolmatta vuotta ammattikorkeakoulussa, ja meillä on 2,5 vuotta intensiiviopiskelua. Tammikuusta alkaen, ei ole kuin projektiopintoja. En vielä tarkalleen tiedä miten paljon on koulua, mutta vaikuttaako opintotukeen jos kalenterit on tyhjillään, vaikkakin opinto opisteita tulee varmasti tarvittava määrä.
Olen kuitenkin kirjoilla koulussa ja pari vuotta pitäisi vielä saada olla koulussa.
Oparin tekoa, työharjoittelua, sun muuta.
Voiko opintotukeen vaikuttaa se? miten pitää toimia?
En voi valmistua vielä 1,5vuoteen, enkä haluaisi että opintotuki lakkaa sillä olisi vuokra maksettava ja jollain elettävä.
Entä jos olen saanu avustusta vanhemmiltani, lasketaanko ne tuloiksi?
Vai tunkeeko ne nokkansa jokapaikkaan...
Jos on ''vain'' projektiopintoja, joudunko toimittamaan lisää lippulappuja kelalle?
En kyllä haluaisi että minulta takaisin peritään niitä
Arvostan apua!
Opintotuen nostamisesta
minuvainn
1
105
Vastaukset
- edf
Kela ei kysele kalentereita vaan puhtaasti opintosuoritusten määrää opintorekisterissä. Sekin tieto menee Kelaan suoraan oppilaitoksesta. Mitä tulee tuloihin, niin Kela tsekkaa vain verotuksessa vahvistetut tulot. Siinä ei paljon vanhempien avustukset paina.
Ota nyt vaan ihan rauhassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041801
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151591- 1441559
- 1011485
- 791407
- 1191249
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2761188- 691061
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o181034- 381002