Työterveyshuolto on työnantajan talutusnuorassa

yksityislääkärille?

Työterveyshuolto on ihan hyvä niin pitkään kun joudut hakemaan sieltä yskänlääkereseptiä tai silmätippoja.
- Toivottavasti kukaan ei pitemmälle joutuisikaan. Nimittäin tosiasiallisesti sairaille alkaa vaikeudet. Jos, joudut käymään siellä vaivoinesi useamman kerran sinua aletaan pian katsoa kieroon ja vähintäänkin rivien välissä annetaan ymmärtää, että tänne ei enää oikein olisi tulemista. -Sairauslomapäiviä kytätään suurennuslasin kanssa. Ja tämä ei koske vain itseäni vaan olen kuullut (ja nähnyt) näitä tapauksia sivustakin. Kysymyksessä siis todellisesti kipeät ihmiset. Tyypillisesti kirjoitetaan päivä sairauslomaa ja yskänlääkeresepti. Ei jää epäselväksi mistä tämä linja juontaa. Työnantaja on tehnyt asiat selväksi: kustannukset kuriin.
- Sitten on se homman toinen puoli. Kaikenlaiset häikäilenättömät pinnarit peippaikevat sairauslomilla tämän tästä ja päiväkausia, ja nimenomaan työterveyshuollon kirjoittamalla sairauslomatodistuksella. Kiltit ja kipeät kärsivät näiden röyhkimysten kustannuksella. Painostavat terveydenhoitajia ja lääkäreitä aggressiivisella inttämisellään niin pitkään, että saavat tahtonsa läpi. Lääkäri tietty tuskastuu ja kirjoittaa saikun saadakseen asiakkaan ulos vastaanotolta. - Eipä sen puoleen nykyisessä hölläkätisessä työnjohdossa on se vika, että työpaikallakin nämä samat tyypit tekevät toisten kustannuksella mitä haluavat. Työnantaja antaa vaan periksi...ja kiltit ja tunnolliset maksavat laskun omalla terveydellään.

2

213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työelämä irvikuva

Pitää erittäin hyvin paikkansa ja olen katsellut tätä touhua jo kauan työelämässä.

Nykyisin jopa työtapaturmia ja työmatkatapaturmia pimitetään ettei menisi maine ja ura joltain korkeammassa asemassa olevalta aloittamalla työterveyshuollon kautta savustaminen esimerkiksi mielenterveysongelmaiseksi leimaamisella.

Mukana työsuojelutoimikuntakin myös.

Tällä vuosikymmenellä meno on äitynyt aivan sairaaksi 0-tapaturmaa agendoineen, jotka ovat aivan täyttä potaskaa.

Työntekijöillä ei ole hevosen tuotetta enempää arvoa.

• huhuh

Tosi hienoa että joillakin työterveyshuoltoon kuuluu myös sairastumisen vuoksi tehdyt käynnit! On semmoisiakin työantajia jotka järjestävät vain sen pakollisen lakisääteisen työterveyshuollon joka kattaa vain ja ainoastaan terveystarkastukset 5 vuoden välein (vaikka ne pitäisi hoitaa 1-3 vuoden välein) ja työtapaturmat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2902
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2763
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1649
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1590
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1488
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe