;niilo Wääläri aikoo taas, tänä talvena lyödä jäämurtajat.lakkoon tarmo ensimääsenä mutta,. kuinkas Käy suomalsen talvimerrenkulun sitten kysynpähä sitä vaa Teiltä?.
Lakko,
6
175
Vastaukset
- # Lämminmies #
Ole huoletta , Päälystöliitto on aina ( myötäilyt ) Wälläriä
ja hyvää tulee , ??
Ylikonemestari - PeeduKass
Tarmon lakkoillessa ei kuinkaan. Haitko Peedu lisää vodkaa Koplin Rimistä?
Kova poika olet Peedu Kass kun 73-vuotiaana jaksat Tarmoa päälliköidä.
Tosin Botnican tulon jälkeen lekotusuhka on olennaisesti alentunut?- taRmonkippari;
En tunnne ketäm Peetua,. puhunnyt 1907 rakenusta laivasya. T armon päällikö, oln ollut vuodesa 1959 saaka..
- ## Lämminmies ##
taRmonkippari; kirjoitti:
En tunnne ketäm Peetua,. puhunnyt 1907 rakenusta laivasya. T armon päällikö, oln ollut vuodesa 1959 saaka..
Niin , olin kokouksesa jossa Wälläri luki " teesinsä " ( Turun satamanruokalassa ) samalla jokaisen " piti " ostaa hänen
kirjansa ( oliko se taisteluni Minäkin vähistä rahoistani ost in)
Wälläri silloin jo kuvitteli " kaapataan koko merenkulku "
Jäänsärkijät on tärkeitä ( kaikki olimme samaa mieltä )
Tuo Wällärin kirja on :Myrskyssä ja myötötuulessa
Kenellä on se / oletko lukenut sen. - TArmon päälikö
## Lämminmies ## kirjoitti:
Niin , olin kokouksesa jossa Wälläri luki " teesinsä " ( Turun satamanruokalassa ) samalla jokaisen " piti " ostaa hänen
kirjansa ( oliko se taisteluni Minäkin vähistä rahoistani ost in)
Wälläri silloin jo kuvitteli " kaapataan koko merenkulku "
Jäänsärkijät on tärkeitä ( kaikki olimme samaa mieltä )
Tuo Wällärin kirja on :Myrskyssä ja myötötuulessa
Kenellä on se / oletko lukenut sen.Olen lukebut, ja omistan Wällärin kirjan, i storm och medvind mutta.ruorsinkielisenä. Sen saa suomen kielisenä myös antikvariateeista.
- Kova mies
Wälläri oli aikanaan kova mies, se tiedetään. Yllättävää että niin kova, että pystyy vielä haudankin takaa järjestää lakon.
Wälläri sanoi joskus tyyliin:" Ei kukaan uhraudu Suomalaisten merimiesten puolesta, ei siis voi vaatia merenkulkijoitakaan uhrautumaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682580
- 622542
- 681752
- 241557
- 201480
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91420- 151352
- 381203
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81147- 251076