Vastaatko nimimerkille

pyydän

vai asialle josta kirjoitetaan, aina. Rehellinen vastaus,

247

380

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vassaq

Asialle tietenkin. Enhän mä edes tunne näitä ihmisiä. Mitä se tarkoittaa että asialle vai nimimerkille? Siis tietenkin se vastaus menee sille nimimerkilole ja kommentoin siihen mitä kyseinen henkilö on kirjoittanut.

• <3<3

Asialle tietenkin.
      Eräille nikeille en sanojani tuhlaa.
      Rypekööt itserakkaudessaan.

• tarkoittaako toi nyt sitä
        että jos joku tietty nikki
        kirjoittaisi vaikka kuinka mielenkiintoista asiaa milestäsi
        et vastaa siihen koska olet kirjoittajaa vastaan
        uteliaisuus heräsi
        koska aloitit kirjoituksesi ...asialle tietenkin.

• !!!!!
        tiinainen kirjoitti:

tarkoittaako toi nyt sitä
        että jos joku tietty nikki
        kirjoittaisi vaikka kuinka mielenkiintoista asiaa milestäsi
        et vastaa siihen koska olet kirjoittajaa vastaan
        uteliaisuus heräsi
        koska aloitit kirjoituksesi ...asialle tietenkin.

Kuka nyt haluaa vapaaehtoisesti ottaa turpiinsa täällä ja muuallakaan.!

• §§§§§
        !!!!! kirjoitti:

Kuka nyt haluaa vapaaehtoisesti ottaa turpiinsa täällä ja muuallakaan.!

Niinpä, riidanhaluttomana en minäkään.

• tills vidare

Olen täysin samoilla latusilla!
        Paitsi vastaamattomuus, niin joidenkin nimimerkkien luomuksia en viitsi edes avata.

• Huoh_

Ja keskustelupalsta oli 60

• ,,,,,

Asialle tietenkin.

• reppuriika

Vastaan asialle.

• Vastaan nimimerkin kirjoittamaan aloitukseen. Huomioin myös aloittajan vaikka olisi pelkkiä pisteitä.
      Asia on tärkein, ei jokainen saa kaikista aloituksista mitään irti, johtunee siitä että asia ei kiinnosta.

• luovari

Asialle. Siksi vaihdan nikkiä. Sisäpiirin asiat eivät kiinnosta enkä halua tutustua henkilöihin. Siihen on mahdollisuus livenä.

• jos joku kertoisi

Taas tuo sisäpiiri, mikä se on? Rekatutko vai heistä viisaimmat?

• KerroinMeniköKaaliin
        jos joku kertoisi kirjoitti:

Taas tuo sisäpiiri, mikä se on? Rekatutko vai heistä viisaimmat?

Sisäpiiri ovat nämä, jotka keskustelevat tällä palstalla sisäpiirin jutuistaan kuten tapaamisistaan livessä.

• meni kaaliini
        KerroinMeniköKaaliin kirjoitti:

Sisäpiiri ovat nämä, jotka keskustelevat tällä palstalla sisäpiirin jutuistaan kuten tapaamisistaan livessä.

Kiitos, asia ymmärretty, kerrankin joku vastasi kun tuota kyseltiin.

• ,.-,.-

Asioista, joista voisivat hyvin halutessaan kirjoittaa profiilissaan.

• bessie*

Todellisuudessa mitään sisäpiiriä ei ole. On vain sinun kaltaisiasi, jotka haluavat muille 'luulotella' :), että sellainen on. Syyt tällaiseen löytyvät luulottelijan omasta persoonallisuudesta, ei siitä että oikeasti olisi joku sisäpiiri.

Ei ole aivan mahdoton ajatus, että jonkinlaisen tervehdyksen tms., ilman muuta asiaa, osoittaisin vain jollekin nimimerkille.

.

• ei.syrjivä
        bessie* kirjoitti:

Todellisuudessa mitään sisäpiiriä ei ole. On vain sinun kaltaisiasi, jotka haluavat muille 'luulotella' :), että sellainen on. Syyt tällaiseen löytyvät luulottelijan omasta persoonallisuudesta, ei siitä että oikeasti olisi joku sisäpiiri.

Ei ole aivan mahdoton ajatus, että jonkinlaisen tervehdyksen tms., ilman muuta asiaa, osoittaisin vain jollekin nimimerkille.

.

Syrjintä on yksi kiusaamisen muoto. Live-elämässäkin helposti muodostuu klikki, puhutaan vain siihen ryhmään kuuluvien kanssa, ei edes tervehditä muita. On taito toimia yleisellä tasolla, tyhmempi ei edes ymmärrä, että ei ihan hyvä ole toimia näin.

• bessie*
        ei.syrjivä kirjoitti:

Syrjintä on yksi kiusaamisen muoto. Live-elämässäkin helposti muodostuu klikki, puhutaan vain siihen ryhmään kuuluvien kanssa, ei edes tervehditä muita. On taito toimia yleisellä tasolla, tyhmempi ei edes ymmärrä, että ei ihan hyvä ole toimia näin.

Sehän se yleisin kiusaamisen muoto on, mutta täällä tietenkin on lähes mahdoton tietää haluaako joku tosissaan syrjiä ja kiusata, tavallisempaa kai on 'syrjiä' aivan hyväksyttävistä syistä.

Itse en huomaa mitään sisäpiiriä, en liioin klikkejä. Jotkut haluavat julki tuoda keskinäiset ystävyyssuhteensa ja se on minun mielestäni ok., eihän se palstaa tai muita kirjoittajia heilauta suuntaan eikä toiseen.

• nm nm

nyt vastaan nimimerkille!

• Sekä että.
      Jos asia kiinnostaa ja jos siihe on jottai sanottavaa.

• Minä vastaan sekä että. Puskaan, jos asia on riittävän kiinnostava. Nimimerkille jos asia on riittävän kiinnostava. Kamujen kanssa voin höpöttää tyhjääkin, koska on jo todistettu että he eivät suutu ja ala mollaamaan vaikka en olisikaan ihan asialinjalla aina. Puskien kanssa en voi puhua huuhaata koska en uskalla, voi tulla takkiin.

Prioriteeraan tietenkin jo tutuksi tulleita nikkejä ja etenkin jos heidän aiheensa ovat riittävän kiinnostavia tai koskettavat jotenkin. Kivempi jutella sellaisen ihmisen kanssa jota jo hieman tuntee ennestään ja tietää ettei ala het ivaamaan tai sättimään jos sanoo jotain mikä ei mennyt ihan nappiin.

HUOM. tää ei ole mitään eriarvoisuutta tai sisäpiiriläisyyttä. Normaalia sosiaalista käyttäytymistä. Kyllä jokaisen nimimerkin takana on ihminen, jopa nimimerkittömien lauseenosienkin; ei näitä "asioita" tänne mitkään robotit kirjoittele, ei siitä päästä mihinkään.

• näin soon

vastaan aina vain asialle

• näin soon

lisäys,

oli se sitten nimimerkki tai puska vain asia kiinostaa,

• näin soon kirjoitti:

lisäys,

oli se sitten nimimerkki tai puska vain asia kiinostaa,

Minun mielestäni se on mahdotonta. Jokaisen kommentin takana on joku ihminen. Et vastaa "asialle" vaikka niin uskotkin. Vastaat "ihmiselle" joka on esittänyt jonkun "asian" joka sinua kiinnostaa.
        Olen hunkszin lanssa nyt, ainakin osittain, samaa mieltä. Ei asiaa ja sen sanojaa voi koskaan täysin eroittaa.

• näin soon tai oli
        Paloma.se.co kirjoitti:

Minun mielestäni se on mahdotonta. Jokaisen kommentin takana on joku ihminen. Et vastaa "asialle" vaikka niin uskotkin. Vastaat "ihmiselle" joka on esittänyt jonkun "asian" joka sinua kiinnostaa.
        Olen hunkszin lanssa nyt, ainakin osittain, samaa mieltä. Ei asiaa ja sen sanojaa voi koskaan täysin eroittaa.

ai jaaa, no olkoon sitten niin ,
        vastaan jos juttu kiinostaa, siis sinun ajatelman mukaan siis ihmisen esittämälle ajatuksille,
        olisko se sitten keskustelua vai mielipiteen vaihtamista,

• Teksti on aina minun kaipuuni kohteena.
      Minkäs sille sitten voi että parhaimpien tekstien takana on sama aina nainen...
      Köh...Luultavasti.
      Huonoimmista teksteistä lausuisin saman, vain yhtä sanaa vaihtamalla.
      Sekin on pakko myöntää että tekstiensä perusteella joku nimmari tuntuu
      läheisemmältä, kuin joku toinen nimmari.
      Jotkut heistäkin polttavat minulle päreensä, kun eivät malta lukea ajatuksella
      tekstiäni, keskittyvät ajattelemaan pelkästään minua.
      Tuokin ajatelma pätee niihin huonompiin. :)

Tähän loppuun tietysti täytyy laittaa pikku-kehu.
      Joku siivooja tuntuu omaavan aikasti fiksun tavan oivaltaa joitain ajatuksiani.
      Hänessä on ainesta, sanoisin.
      Hänenkin kohdallaan kuitenkin pätee sanonta:
      Kauan on Tammesta terhoon aikaa.

H.

• "Sekin on pakko myöntää että tekstiensä perusteella joku nimmari tuntuu
        läheisemmältä, kuin joku toinen nimmari."

Tuo on kyllä totta, ei sille mittää maha :).Toisten kanssa juttu kulkee paremmin kuin toisten.

• ent. siivoojaparka

Njääh! Otan ilolla vastaan kaikki kehumisen rippeet. Hammaslääkäriäkin olisi voinut halata, ellen olisi ollut niin vaikeassa asennossa ja pora suussa, kun hän kehui minulla olevan hyvät oksennusrefleksit.

Tuo nyt siis oli joko asialle tai ihmiselle tai mille vaan (yläpuolella lukee hunksz). Ketään en näe täällä missään vaikka miten kurkin pöydän alle ja koneen taakse. Minusta vanhanaikaisena on vähän sairasta koko tämä tällainen nettikeskustelu. Aina vihannut puhelinvastaajiakin. Ainut, mitä sinne suostun sanomaan on, että hiiskatti, minä en koneen kanssa juttele, en niin sairas ole päästäni. Ja miten nyt sitten. Nyt istun joskus tuntikaupalla kirjoittelemalla keskustelemassa koneen kanssa. Onko tämä sen terveempää kuin puhua itsekseen tai Fixun kanssa. Joskus mietityttää.

Ja vastakehumiset jonnekin tähän koneeseen. Joko ymmärrän tai sitten en tai sitten en ole ymmärtävinäni tai ymmärrän päin persiitä tai sitten vastaan kahdella tavalla ymmärrettävällä kommentilla, mutta niin hyviä nauruja tämä kone (mikä se täällä koneessa sitten onkin) on kirjoituksillaan vuosien mittaan antanut, että joskus pelkään naapurien hälyyttävän apua, kun yksin asuva mummo nauraa räksättää yksinään.

• typeriksi tehdyt

Asiaan.
      En minäkään mihinkään kulttuurin kermaan kuulu ja mihinkään sisäpiireihin.
      Kun raskas työ tuhosi liian paljon fyysistä terveyttä ja henkisen puolenkin
      särki syvä suru, Heiluvan heinän ja selvän pässinlihan maastoon mahtuu
      paljon sekä fiktiivistä että faktataruja - mitään erinomaisuutta missään
      osoittamatta, aivan kuten aikoinaan työkaverini totesivat että pelkkä kynnysmattohan ...
      siirtyisinkin seuraavaksi kutojalintujen juttuihin.
      Rakastakaa silti kaikki itseänne - ainoitanne ja ainutlaatuisianne.

• eppu2

Jos asia herättää kiinnostukseni, siihen vastaan.
      En erittele ketään millään perusteella, mihinkään eri katekorioihin.
      Samalla pallolla ollaan ja saman taivaan alla.
      Kaikilla meillä on omat vahvuutemme ja heikkoutemme.
      Yksi on hyvä yhdessä ja toinen toisessa, niin sen pitää ollakin, että maailma pyörii.
      Onhan se nähty. Kun viisaat saivat päähänsä, että pitää kouluttaa niin ja niin paljon akateemisia, niin mihin se johti.
      Siihen, että nyt on akateemisia työttömänä tai tekevät koulutustaan vastaamatonta työtä.
      Sitten ´´käden työn´´ taitajista alkaa olla pulaa jollain aloilla.

• "eppu2"

"Katekoriassa" pitää olla kee...
        eikä koo....
        Me nuoret osaamme.

Koulutuksen vika ei ole se että toiset siirtävät työt muille maille.
        Tai voisko se olla.... toisin-päin.
        Kädellisten puute taas johtuu liiallisista palkan-suuruuden odotuksista.
        Olethan huomannut Eestiläisten ottaneen Suomalaisilta paikan.
        Huomaa myös että työ-paikkojen puute on johtanut myös siihen että "käden työn" eli turhuuksien taiteilijoiden palkka on vaihtunut tukiaisiin.
        Turhan työn maksajia ei enää montaa ole.

H.

• hunksz kirjoitti:

"eppu2"

eikä koo....
        Me nuoret osaamme.

Huomaa myös että työ-paikkojen puute on johtanut myös siihen että "käden työn" eli turhuuksien taiteilijoiden palkka on vaihtunut tukiaisiin.

H.

:))
        Siis gategoria? Vai Kategoria? Vai jopa Gatekoria?

Ammattitaitoiset työntekijät ottavat palkaa painonsa kullassa. peltisepät, muurarit, puusepät, putkimiehet...tienaavat enemmän kuin monet akateemisesti koulutetut. Me käytämme paikallisia rakennusfirmoja ja yksityisyrittäjiä: kallista, mutta jälki on hyvää.

Miten on Suomessa: maksetaanko eestiläisille ja puolalaisille Suomen sääntöjen mukaan palkka, vai oman maan?

• ent. siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

Ammattitaitoiset työntekijät ottavat palkaa painonsa kullassa. peltisepät, muurarit, puusepät, putkimiehet...tienaavat enemmän kuin monet akateemisesti koulutetut. Me käytämme paikallisia rakennusfirmoja ja yksityisyrittäjiä: kallista, mutta jälki on hyvää.

Miten on Suomessa: maksetaanko eestiläisille ja puolalaisille Suomen sääntöjen mukaan palkka, vai oman maan?

Ei kai sellaista Suomen sääntöjen mukaista palkkaa olekaan. Eikö se ole ammattiliittojen keskenään sopima palkka. Mitä palkkaa ne eestiläiset ja puolalaiset saavat, riippuu siitä kenellä ne ovat töissä. Jos ne ovat töissä suomalaisessa firmassa, jolla on kollektivavtal (mikä lie suomeksi), niin niille on maksettava se sopimuksen mukainen palkka. Monet, niinkuin rakennusfirmat etupäässä, ottavat eestiläisen tai puolalaisen aliurakoitsijan, jolla voi olla taas aliurakoitsija, jonka he anlitar (äää, mitä se on, en jaksa etsiä taas sanakirjasta) joka tuo maahan omat työläisensä. Heidän palkkoihinsa ei ole suomalaisella ammattiliitolla mitään sanomista. Samoiten, kuin ei heidänkään, jotka ovat töissä kollektivavtalin ulkopuolisissa firmoissa tai yksityisillä.

Tuolleen noin. Samoin kai se on Suomessa kuin meilläkin, olettaisin.

• Paloma.se.co kirjoitti:

"Paloma.se.co"

Jassåoåo
        Tosi-vanhatkin näköjään aprikoivat.

Eestiläisten palkka-taso on Suomessa arka asia.
        Poliitikotkaan eivät halua nostaa siitä meteliä.
        Koska keino-tekoinen kouluttaminen on paljon halvempaa.
        Ties vaikka korjaavat täällä home-koulutkin, jotta saavat Suomalaiset raja-
        kokemuksia raukoillekin rajoille opiskelemaan.
        Tuskin kuitenkaan palstalaisiamme.
        Hyvällä eläkkeellä tuntuvat olevan he.

H.

• eppu2
        hunksz kirjoitti:

"eppu2"

eikä koo....
        Me nuoret osaamme.

H.

H
        Juu, tuleehan siihen g keskelle, mutta, että Sinäkin sorrut tuollaiseen pikkumaisuuteen no nauramaan se minut sai.
        Eestiläisille suomalainen palkka on ihan eri näköinen kooltaan.
        Se, että töitä siirretään muille maille, on taas ahneuden vika.
        Käden työn tekijät, eivät minun mielestäni ole turhuuksien taiteilijoita.
        Määrittele turha työ.

• ent. siivoojaparka kirjoitti:

Ei kai sellaista Suomen sääntöjen mukaista palkkaa olekaan. Eikö se ole ammattiliittojen keskenään sopima palkka. Mitä palkkaa ne eestiläiset ja puolalaiset saavat, riippuu siitä kenellä ne ovat töissä. Jos ne ovat töissä suomalaisessa firmassa, jolla on kollektivavtal (mikä lie suomeksi), niin niille on maksettava se sopimuksen mukainen palkka. Monet, niinkuin rakennusfirmat etupäässä, ottavat eestiläisen tai puolalaisen aliurakoitsijan, jolla voi olla taas aliurakoitsija, jonka he anlitar (äää, mitä se on, en jaksa etsiä taas sanakirjasta) joka tuo maahan omat työläisensä. Heidän palkkoihinsa ei ole suomalaisella ammattiliitolla mitään sanomista. Samoiten, kuin ei heidänkään, jotka ovat töissä kollektivavtalin ulkopuolisissa firmoissa tai yksityisillä.

Tuolleen noin. Samoin kai se on Suomessa kuin meilläkin, olettaisin.

Joo, tuota minä lähinnä tarkoitinkin, kiitos että tarkensit. Uskon että Ruotsin uedet valtiopäivät tulee ajamaan läpi lakiehdotuksen joka velvoittaa ulkomaalaisille työntekijöille maksettavaksi samat palkat kuin vastaavat ruotsalaiset saavat, eli siis että ruotsalaiset työehtosopimukset koskevat myös ulkoa tuotettua työvoimaa.

• hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

Jassåoåo
        Tosi-vanhatkin näköjään aprikoivat.

Eestiläisten palkka-taso on Suomessa arka asia.
        Poliitikotkaan eivät halua nostaa siitä meteliä.
        Koska keino-tekoinen kouluttaminen on paljon halvempaa.
        Ties vaikka korjaavat täällä home-koulutkin, jotta saavat Suomalaiset raja-
        kokemuksia raukoillekin rajoille opiskelemaan.
        Tuskin kuitenkaan palstalaisiamme.
        Hyvällä eläkkeellä tuntuvat olevan he.

H.

Minä tiedän miten se kirjotetaan, ammattini vammauttama kun olen. Minua huvitti sinun korjauksesi.
        Tyttärellä kävi lauma russkeja tekemässä kylppäriremppaa: olivat neljä viikkoa töissä parkkasivat keskelle tietä BMW:nsä ja Audinsa, jälki näytti ihan siistiltä, mutta minä olisin vanhoillisena ihmisenä ottanut duuniin paikallisia joiden kieltä jotenkuten ymmärrän. Russkit puhui vain russkia ...mutta oletan että jos he saavat tehdä remonttia täällä Ruotsissa niin pakkohan heillä on olla jonkinlaista ammattitaitoa. Heidän tarjouksensa työstä oli n. 20% halvempi kuin paikallisten firmojen; jonnekin se erotus häviää, mutta kenentaskuihin?

• ent. siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

Joo, tuota minä lähinnä tarkoitinkin, kiitos että tarkensit. Uskon että Ruotsin uedet valtiopäivät tulee ajamaan läpi lakiehdotuksen joka velvoittaa ulkomaalaisille työntekijöille maksettavaksi samat palkat kuin vastaavat ruotsalaiset saavat, eli siis että ruotsalaiset työehtosopimukset koskevat myös ulkoa tuotettua työvoimaa.

Se olisi jotain. Miten se sitten onnistuu. Silloin pitäisi saada kaikki työnantajat pakotettua liittoon. Niitä pikkufirmoja on liiton ulkopuolella paljon, eikä heillä ole mitään alarajaa, minkä verran heidän on maksettava palkkaa (lue; pikku korvausta raatamisesta). Halpoja siivousfirmoja (usein käyttäen pimeetä työvoimaa), jotka vievät halvoilla hinnoillaan työsopimukset niiltä firmoilta, jotka maksavat työehtosopimuksen mukaista palkkaa.

• bessie*
        Paloma.se.co kirjoitti:

Minä tiedän miten se kirjotetaan, ammattini vammauttama kun olen. Minua huvitti sinun korjauksesi.
        Tyttärellä kävi lauma russkeja tekemässä kylppäriremppaa: olivat neljä viikkoa töissä parkkasivat keskelle tietä BMW:nsä ja Audinsa, jälki näytti ihan siistiltä, mutta minä olisin vanhoillisena ihmisenä ottanut duuniin paikallisia joiden kieltä jotenkuten ymmärrän. Russkit puhui vain russkia ...mutta oletan että jos he saavat tehdä remonttia täällä Ruotsissa niin pakkohan heillä on olla jonkinlaista ammattitaitoa. Heidän tarjouksensa työstä oli n. 20% halvempi kuin paikallisten firmojen; jonnekin se erotus häviää, mutta kenentaskuihin?

Mikä se sellainen erotus joka voi taskuihin hävitä, tarkalleen ottaen on? Mistä se tässä tapauksessa muodostuu?

Eikö tyttäresi voisi laittaa "sen erotuksen" vaikkapa sijoitusrahastoon, eihän sitä tarvitse kenenkään taskuihin hävittää.

Kiva muuten on löytää yllättäen taskusta sinne joskus hävinnyt raha. Juuri pari päivää sitten löysin vuorillisten reisitaskuhousujeni taskusta 60 euroa, viime huhtikuulle päivätyn ottokuitin kanssa nätisti taitettuna. Jostain syystä olin laittanut takataskuun, joita normaalisti en koskaan käytä.

• Höpisen mitä höpisen. Ihan ensiksi jos on, musiikkiketjuun, toiseksi, jos on johonkin ajankohtaisesti neutraaliin, kolmanneksi jos on aikaa, katselen muutaman ensimmäisen otsakkeen ja sen jälkeisen tekstin sisällön ja jos jotain tulee mieleen niin kirjoitan jotain, Lyhyestä virsi kaunis.

• Tilastotieteilijä

Voit itse laskea tästä ketjusta miten monta vastausta on tullut puskille, itsesi mukaanlukien, ja nimimerkeille. Tilanne mielestäni nyt 22-5 ja nimimerkkivastaukset ovat vain tuota H-hovin keskinäistä kosiskelua.

• No eipä pidä paikkaansa et
        "nimimerkkivastaukset ovat vain tuota H-hovin keskinäistä kosiskelua."

Jos vastaa nikille ei se tarkoita et "kosiskelis" Keskustelussa voi olla sammaa mieltä vaik ei kosiskeliskaa.

• Tilastotieteilijä
        mrshedgehog kirjoitti:

No eipä pidä paikkaansa et

Jos vastaa nikille ei se tarkoita et "kosiskelis" Keskustelussa voi olla sammaa mieltä vaik ei kosiskeliskaa.

Tässä ketjussa nimimerkkivastaukset ovat H-hovin keskinäistä kosiskelua. Jos katsotaan kaikkia ketjuja, nimimerkkivastaukset pyörivät nimimerkkien ympärillä ja se vähäinen asiakeskustelu mitä täällä enää on, jää puskien keskeiseksi. Suurin osa siitäkin on arvotonta höpinää.

• ah ja oh
        Tilastotieteilijä kirjoitti:

Tässä ketjussa nimimerkkivastaukset ovat H-hovin keskinäistä kosiskelua. Jos katsotaan kaikkia ketjuja, nimimerkkivastaukset pyörivät nimimerkkien ympärillä ja se vähäinen asiakeskustelu mitä täällä enää on, jää puskien keskeiseksi. Suurin osa siitäkin on arvotonta höpinää.

Itsekeskeiset muodostavat hoveja viitan kantajaksi.

Osa ihmisista on sinisilmäisiä, helposti provosoitavissa.

• Tilastotieteilijä kirjoitti:

"Tilastotieteilijä"

Jokaiselle askeleelle on polkunsa.
        Onko askel harhainen tai asiallinen.
        Näkisin hoonhovin polun olevan selkeä ja ongelmaton.
        Muiden polkujen useasti juuriin kompastelevien.
        Ympärilleen etsivästi katselevien.

Mitä tarkoitat tällä?

"nimimerkkivastaukset pyörivät nimimerkkien ympärillä "
        Puskiksiakinko?

H.

• mrshedgehog eirek
        Tilastotieteilijä kirjoitti:

Eli jos kommentoin hoon tekstä, se on kosiskeluako? Varsinkin jos ölen samaa mieltä?
        Eiköhän tu OLE hieman lapsellinen väite. Mustisko?

• että kenestä??
        mrshedgehog eirek kirjoitti:

Eli jos kommentoin hoon tekstä, se on kosiskeluako? Varsinkin jos ölen samaa mieltä?
        Eiköhän tu OLE hieman lapsellinen väite. Mustisko?

Voi perkeeeele teidän mustiksia taas kerran ;););)

• eppu2
        mrshedgehog kirjoitti:

No eipä pidä paikkaansa et

mrshedge....
        Tuota minäkin olen ajatellut, että, jos on samaa mieltä jonkun kanssa tai pitää toisen kirjoitusta hyvänä, niin miksi jotkut usein rientää halveeraamaan ja ivaamaan kosiskelu- ja nuolemispuheilla.

• kuplaattori
        että kenestä?? kirjoitti:

Voi perkeeeele teidän mustiksia taas kerran ;););)

Voi ziisus, mikä ajatuskupla.

• En tiedä miten olet laskenut, koska puskat ovat periaatteessa nimimerkittömiä niin en tiedä kenelle vastaan ja ilmaan huutelu ei tunnu asialliselta eikä tarkoituksenmukaiselta. Laske tilastotieteilijä kuinka moni vastaus on tullut suoraan, toiselle, nimimerkittömälle (kutsutaan nyt vaikka lyhyesti puskaksi) tai nimimerkilliselle (rekattu tai vakio) osoitetulle kommentille. Minä yleensä vastaan jos olenymmärtänyt että kommentti on kohdistettu minulle. Onko se KOSISKELUA? Eikö se kuulu pikemminkin hyviin käytöstapoihin?

Jos olen korppiksen tai hunkszin, demeterin tai siivoojan (esimerkkejö vain) kanssa samaa mieltä tai haluan kysyä heiltä jotain tai pyytää heitä tarkentamaan mielipidettään ...ketä kohtaan teen silloin väärin?

Palstan rakenne ja dynamiikka valitettavasti sallii kaikenlaisen edestakaisen sohelluksen, mutta en usko monenkaan meistä rekatuista käyvän välillä puskassa huutelemassa. Minä en ainakaan tee niin. Ei sovi tyyliini.

• ent. siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

En tiedä miten olet laskenut, koska puskat ovat periaatteessa nimimerkittömiä niin en tiedä kenelle vastaan ja ilmaan huutelu ei tunnu asialliselta eikä tarkoituksenmukaiselta. Laske tilastotieteilijä kuinka moni vastaus on tullut suoraan, toiselle, nimimerkittömälle (kutsutaan nyt vaikka lyhyesti puskaksi) tai nimimerkilliselle (rekattu tai vakio) osoitetulle kommentille. Minä yleensä vastaan jos olenymmärtänyt että kommentti on kohdistettu minulle. Onko se KOSISKELUA? Eikö se kuulu pikemminkin hyviin käytöstapoihin?

Jos olen korppiksen tai hunkszin, demeterin tai siivoojan (esimerkkejö vain) kanssa samaa mieltä tai haluan kysyä heiltä jotain tai pyytää heitä tarkentamaan mielipidettään ...ketä kohtaan teen silloin väärin?

Palstan rakenne ja dynamiikka valitettavasti sallii kaikenlaisen edestakaisen sohelluksen, mutta en usko monenkaan meistä rekatuista käyvän välillä puskassa huutelemassa. Minä en ainakaan tee niin. Ei sovi tyyliini.

Vaikka olen muuten vakipuskanikkiläinen, niin pitää myöntää käyneensä joskus syvemmälläkin puskassa. En kuitenkaan sopimattomia huutelemassa. Joskus vaan näyttää, että joitakin oikein joukolla aletaan ruotimaan epäoikeudenmukaisesti. Silloin painun helposti lynkkauksen välttääkseni pusikkoon huutamaan mielipiteitäni.

• puskassa vakaasti
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

Vaikka olen muuten vakipuskanikkiläinen, niin pitää myöntää käyneensä joskus syvemmälläkin puskassa. En kuitenkaan sopimattomia huutelemassa. Joskus vaan näyttää, että joitakin oikein joukolla aletaan ruotimaan epäoikeudenmukaisesti. Silloin painun helposti lynkkauksen välttääkseni pusikkoon huutamaan mielipiteitäni.

Joka väittää, ettei koskaan puskaile, valehtelee, niin minä vakaasti uskon.

• puskassa vakaasti kirjoitti:

Joka väittää, ettei koskaan puskaile, valehtelee, niin minä vakaasti uskon.

Uskon asioista ei voi kiistellä. Olet kuitenkin väärässä. Minä olen melko varma että useimmat rekisteröidyt tai vakinikilliset eivät vaivaude leikkimään piilosilla oloa. En tietenkään tiedä varmuudella muista, mutta minä HALUAN kirjoittaa vain itsenäni.

• ent. siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

Uskon asioista ei voi kiistellä. Olet kuitenkin väärässä. Minä olen melko varma että useimmat rekisteröidyt tai vakinikilliset eivät vaivaude leikkimään piilosilla oloa. En tietenkään tiedä varmuudella muista, mutta minä HALUAN kirjoittaa vain itsenäni.

Minulle olisi muuten ihan se ja sama, millä nikillä kirjoitan, mutta olen liian laiska tai mielikuvitukseton keksimään aina uusia nikkejä. Ihan alussa täällä kirjoittelin pelkästään villipuskista. Sitten siirryin nätisti tällaiseen puutarhapensaaseen.

Eihän sitä koskaan tiedä. Jos tulee vetoa takaisin luontoon, niin eihän se ole kun mennä vaan.

• eppu2 kirjoitti:

mrshedge....
        Tuota minäkin olen ajatellut, että, jos on samaa mieltä jonkun kanssa tai pitää toisen kirjoitusta hyvänä, niin miksi jotkut usein rientää halveeraamaan ja ivaamaan kosiskelu- ja nuolemispuheilla.

No katöppakö toisten mielestä semmonen tavallinen ystävällishenkinen keskustelu mitä ylleesä ihmiset keskenään käy on just sitä nuoleskelua, Heijän mielest kun pittää aina olla hampaat tai haarukat irvessä repimäss pulled porkiksi ihmisiä.

• eppu2
        mrshedgehog kirjoitti:

No katöppakö toisten mielestä semmonen tavallinen ystävällishenkinen keskustelu mitä ylleesä ihmiset keskenään käy on just sitä nuoleskelua, Heijän mielest kun pittää aina olla hampaat tai haarukat irvessä repimäss pulled porkiksi ihmisiä.

mrs hedge....

Onkohan niillä live-elämässäkin niin. Jos on, niin lienee kovin henkisesti raskasta.

• puskassa vakaasti
        Paloma.se.co kirjoitti:

Tiedät Vain itsesi, ja minä sinua uskon. Helppo olla grafologi, kun monilla on ihan omat oikeinkirjoitusvirheensä, nikillä ja puskassa.
        Ihminen on erehtyväinen kertoillessaan omista ominaisuuksistaankin, kuka minkäkin takia.

• eppu2 kirjoitti:

mrs hedge....

Onkohan niillä live-elämässäkin niin. Jos on, niin lienee kovin henkisesti raskasta.

Nii, jos itellä on paha olla ni haluaa saada sen olon toisillekin, ilmeisesti vähä helpottaa sitten jollain tavalla.

• .mollis
        eppu2 kirjoitti:

mrshedge....

Minusta olisi kiva myös ihan vaan sanoa jos joku on hyvin kirjoittanut tai olen samaa mieltä, mutta kummasti joskus tulee sitten negatiivisia kommentteja siitä sanomisesta.
        Kyllähän minä live-elämässäkin myöntelen keskustelussa jos olen samaa mieltä.

• väsyttävää.
        mrshedgehog kirjoitti:

Nii, jos itellä on paha olla ni haluaa saada sen olon toisillekin, ilmeisesti vähä helpottaa sitten jollain tavalla.

Miksi tuota pitää pitkittää ja pitkittää, jokainen asiallinen on varmasti samaa mieltä.
        Ei paranna palstahenkeä koko ajan päivitellä muiden pahuutta.

Eikä muuten kolissut, ei nurkissa eikä nilkoissa.

• väsyttävää. kirjoitti:

Miksi tuota pitää pitkittää ja pitkittää, jokainen asiallinen on varmasti samaa mieltä.
        Ei paranna palstahenkeä koko ajan päivitellä muiden pahuutta.

Eikä muuten kolissut, ei nurkissa eikä nilkoissa.

MITENNII KOKO AJAN?
        Mitennii pitkittää ja pitkittää, jos tuun palstalle pitkän päivän jälkeen ja totean ret joku on kommentoinut tekstiäni, saan kai siihen vastata. Miten ihmeessä luulet et sinulla on valta määrätä mitä täällä muut kirjoittaa. Haarukka tanassa taidat osottaa että pääse ilkeilemään, tulikos parempi olo? Tympiä tyyli mielestäni sulla olla toisten kirjoituste tuomarina.

• .mollis kirjoitti:

Minusta olisi kiva myös ihan vaan sanoa jos joku on hyvin kirjoittanut tai olen samaa mieltä, mutta kummasti joskus tulee sitten negatiivisia kommentteja siitä sanomisesta.
        Kyllähän minä live-elämässäkin myöntelen keskustelussa jos olen samaa mieltä.

Nimenomaan. Jos kokee et jonkun sanomisessa on jottain sellaista et sen voi ittekin allekirjoittaa, miksei sitä voi sanoa kun kerta keskustelupastalla ollaan.

• -mollis
        mrshedgehog kirjoitti:

Nimenomaan. Jos kokee et jonkun sanomisessa on jottain sellaista et sen voi ittekin allekirjoittaa, miksei sitä voi sanoa kun kerta keskustelupastalla ollaan.

Monesti olen saanut ajattelemisen aihetta jonkun toisen kommenteista. Minulla itsellä joskus kököttää tuo ulosanti niin en silloin ala pitempiä kommentteja kirjoittamaan vaan muutamalla sanalla myötäilisin. Nooh, jokainen taablatkoon tyylillään sekän se antais värikkyyttä palstallekin, eikä samaan muottiin tunkemista.

• siilimuori
        -mollis kirjoitti:

Monesti olen saanut ajattelemisen aihetta jonkun toisen kommenteista. Minulla itsellä joskus kököttää tuo ulosanti niin en silloin ala pitempiä kommentteja kirjoittamaan vaan muutamalla sanalla myötäilisin. Nooh, jokainen taablatkoon tyylillään sekän se antais värikkyyttä palstallekin, eikä samaan muottiin tunkemista.

Juu, joskus saa jopa sllaisia ahaa -elämyksiä, että noinhan se meneekin, ei ole vain itse osannyt ajatella niin tai näin.

• Minut tunnetaan suorasuuna niin livessä kuin täälläkin, joten sanon lopettakaa jauhamasta paskaa.

Asialle niinkö ja vainko?

Mitä ovat sisäpiirit?
      Miksi on sellaisia joille et missään nimessä vastaa?
      Miksi et sanojesi mukaan avaa jonkun kirjoittamia viestejä?

Asiaahan voi olla siellä avaamattomassa ketjussa.

Aloituksen asia voi ärsyttää sinua joten vastaat ilkeästi aloittajalle.

"Sisäpiirit" omalla kuvalla kirjoittajat ovat niin ittejään täynnä olevia narsistejä vai mitä?

• lapioidaan ******

Älähän komentele, et sinä täällä ole mikään vääpeli.

• lapioidaan ****** kirjoitti:

Älähän komentele, et sinä täällä ole mikään vääpeli.

En todellakaan ole vääpeli sillä silloin kun olin nuori ei naiset päässeet armeijaan, muuten voisin ollakin vääpeli tai jopa isompikin herra ; )))

Täällä olen sanojeni takana kirjoittava, tunnistettava henkilö enkö Olmi.

• €ero

Toki riippuu kysymyksestä jos naikkoset kyssyy oon otettu ei muuta kun naiset kysymyksiä kello 16.00 jäläkeen saa olla härskiäkin mutta vihamielisiin en vastoo.

• t.l.

Useimmiten asialle, joskus tutulle :)

• Rimmir tänään

Sekä että. Rippuu paljon keskustelustakin, itse en osaa keskustella ja useinkaan ei tule vastattua takaisin toiselle keskustelijalle, siitä anteeksipyyntöni.
      Viimeaikoina on tuo oma nimimerkki alkanut kyllästyttään ja taidan vaihtaa sen.

• Friidu ylihuomenna

No ole vaikka Pimu huomenna;DDDDDDDDDD

• vastausautomaatti.

Viestiin vastaan, joskus asiaan tietyille, koskaan en vastaa mihinkään asiaan eräille.

• Sekä että. Vastaan toisen tekstiin, mutta tietty se joskus muokkaa mun tapaa esittää asioita jos yhtään aavistan kuka on vastassa.

Mutta olen minä nähnyt senkin puolen mistä nyt aavistan että kirjoitat... Olen tullut tänne nikillisenä ja kokenut että vastakaikua ei oikein mistään tullut. Ei hyvää eikä pahaa. Se on ymmärrettävää, jos en tuonut mitään uutta palstalle purtavaa niin en tuonut. Kerran heivasin nikkini ja tulin rekkaamattomana tekemään aloituksen. Vastaanotto oli suht jäätävä ja alaspäin painava. Muutama positiivinen sielu löytyi, heidän kanssaan oli ihan mukavaa kirjoitella. Koin myös jokseenkin ahdistavana se ainainen kurkistelu, että kuka siellä nyt mahtaa kirjoittaa, ikään kuin se olisi tärkeämpää kuka on vastassa, kuin se että mitä hän sanoo. Silloin varsinkin tuntui pahalta, koska mulla oli syy kirjoittaa "piilosta".

• eppu2

hmp.f

Nikilläni minäkin tulin vajaa vuosi sitten.
        Jouduin suoranaisen ilkeän hyökkäyksen kohteeksi. Silloin oli myös vielä -systeemi, joten kannattajiakin löytyi ilkeilylle.
        Pientä tölvimistä sitä silloin tällöin tulee, mutta minä en pienistä hätkähdä.
        Itse yritän olla, etten ketään tölvisi, mutta jos minulle ruvetaan ilkeileen, riippuu tapauksesta, joskus annan takaisin, joskus jätän omaan arvoonsa.

• eppu2 kirjoitti:

hmp.f

Nikilläni minäkin tulin vajaa vuosi sitten.
        Jouduin suoranaisen ilkeän hyökkäyksen kohteeksi. Silloin oli myös vielä -systeemi, joten kannattajiakin löytyi ilkeilylle.
        Pientä tölvimistä sitä silloin tällöin tulee, mutta minä en pienistä hätkähdä.
        Itse yritän olla, etten ketään tölvisi, mutta jos minulle ruvetaan ilkeileen, riippuu tapauksesta, joskus annan takaisin, joskus jätän omaan arvoonsa.

Iltaa eppu. Sanottakoon nyt vielä, että he olivat pahimmat niskaan tulijoita, jotka ei käytä sitä yhtä ja samaa nimimerkkiä. Puskat oli ne pahimmat.

Se on kyllä totta, että joskus tulee erimielisyyksiä, jos asia on lähellä sydäntä, saattaa tulla jopa riidanpoikanenkin :) Ite yritän käydä sen jälkeen sanomassa jotain ihan muuta, osoitukseksi siitä etten muista pahalla, asiat riitelee eikä ihmiset. Joskus käy niin että toinen ei ota mun ojennettua tassua, sitten kirjoittelu jää kyllä siihen. Ei kaikkien kanssa kemiat toimi.

Heitä en ymmärrä, jotka tahallaan tekevät huonon olon toiselle. Se on niin turhaa.

• .mollis

Aloittajalle.
      Tai jonnekiin hyvään kommenttiin jollekin jonka tiedän ystävälliseksi ihmiseksi.

• Hei kun keikuskelen

No nyt on niiiiin pitkä ketju, että pikkuusen luin harppoen, kun koko ketjun lukemiseen menisi suhteettoman paljon aikaa.

Ihan ensteks sanon, että vastaan AINA rehellisesti. Ihan presiis sillä tavalla, kuin sillä hetkellä tuntuu. Välillä höpötellen, jaaritellen ja välillä vain muutamalla lauseella. Aina ei kirjoittaminen luista meikäläisellä. Joskus pää tuntuu puupökkelöltä ja silloin ei juttu luista. Tarvitsen yleensä inspiraation kirjoittamisen alkamiseen.

Koska olen aika Arka ihmissuhteissa, niin se, millä Tavalla kirjoitan jollekin nimimerkille, on suoraan verrannollinen massojen välisen etäisyyden neliöön (heh heh vitsi vitsi), eiku siis että että että, kirjoitan eri tavalla eri nimimerkeille.
      Itse asiani tietysti on sama, mutta ilmaisen itseni eri tavalla.

Minä kirjoitan vain ja ainoastaan tällä nimimerkilläni. Tahdon, että jos joku minulle vastaa, niin hän vastaa Juuri Minulle eikä jollekin taivaasta temmatulle nimimerkille.

Jos minä saisin määrätä, niin määräisin, että kaikki kirjoittaisivat Samalla nimimerkillä. Olis helpompi oppia "tuntemaan" kirjoittajan ja ainakin minun olisi helpompi heille vastata.

Tuolla aikasemmin kirjoitin, että olen arka ihmissuhteissa. Se tarkoittaa sitä, että tahdon kirjoittaa henkilölle siten, että hän ei loukkaantuisi tai raivostuisi tai pahoittaisi mieltään tai ylipäätään ei ymmärtäisi ajatustani.

Joillekin "tutulle" voi pikkuusen "vinoilla" leikillisesti tai sanoa pläjäyttää tomerasti tasapökkäisesti hyppien ja kyseinen "tuttu" ei loukkaannu.
      Ihan vieraalle nimimerkille ei voi miten vain sanoa.

Tekstien kautta on muutenkin aika vaikea oppia tuntemaan, kun ei ole äänen sävyjä, eleitä ja sen semmosta. Oma intuitioni ei siis ole aivan sata prosenttisen luokkaa, vaikka live-elämän intuitio onkin tavattoman hyvä. :)

Esimerkki:
      Jos opetan samaa musiikkikappaletta vaikkapa kymmenelle ihmiselle (eri ikäiselle), niin kaikille opetan sen eri tavalla. Lopputulos on sama, mutta se opetusmetodi riippuu opetettavasta. Jollekin voi huumorilla veistellä viestiäni, joillekin varovaista, hellää opetusta jne. jne. jne.

Vastaan aloittajalle, että vastaan silloin kun huvittaa ja saan inspiraation.
      Enemmän inspiroidun "tutun" nimimerkin myötä, koska silloin voin kirjoittaa viestini helpommin.

• ent. siivoojaparka

Mitä?

"Jos minä saisin määrätä, niin määräisin, että kaikki kirjoittaisivat Samalla nimimerkillä. Olis helpompi oppia "tuntemaan" kirjoittajan ja ainakin minun olisi helpompi heille vastata."

Mikäs siitä tulisi, jos kaikki kirjoittaisivat samalla nimimerkillä? Kaikki olisivat Hei kun keikuskelijoita...

• Hei kun keikuskelen

Mitä?

"Jos minä saisin määrätä, niin määräisin, että kaikki kirjoittaisivat Samalla nimimerkillä. Olis helpompi oppia "tuntemaan" kirjoittajan ja ainakin minun olisi helpompi heille vastata."

Mikäs siitä tulisi, jos kaikki kirjoittaisivat samalla nimimerkillä? Kaikki olisivat Hei kun keikuskelijoita...

"ent. siivoojaparka"

*Naurua pukkaa joka kehon kolosta*
        :)

Nyt tartten minäkin pientä tarkennusta, että tietäisin nauroinko A:lle vai B:lle. :)

Kirjoititko a) hauskana vitsinä tuon vastauksesi (jolloin naurutapahtumani meni vitsin hyvyyden piikkiin).
        VAI
        b) Minä kirjoitin asiani niin Huonosti, että ymmärsit asian väärin (jolloin nauruni sitten suuntautui minuun itseeni).
        ?

Siis tarkoitin, että jokainen kirjoittaisi sillä Omalla samalla nimimerkillä, jonka itselleen on valinnut. Mää tällä "Hei kun keikuskelen"-merkilläni ja sää "ent. siivoojaparka"-nimimerkillä ja hää sitte jollakin toisella sopivalla nimimerkillä. :)

• ent. siivoojaparka
        Hei kun keikuskelen kirjoitti:

"ent. siivoojaparka"

*Naurua pukkaa joka kehon kolosta*

Nyt tartten minäkin pientä tarkennusta, että tietäisin nauroinko A:lle vai B:lle. :)

Kirjoititko a) hauskana vitsinä tuon vastauksesi (jolloin naurutapahtumani meni vitsin hyvyyden piikkiin).
        VAI
        b) Minä kirjoitin asiani niin Huonosti, että ymmärsit asian väärin (jolloin nauruni sitten suuntautui minuun itseeni).
        ?

Siis tarkoitin, että jokainen kirjoittaisi sillä Omalla samalla nimimerkillä, jonka itselleen on valinnut. Mää tällä "Hei kun keikuskelen"-merkilläni ja sää "ent. siivoojaparka"-nimimerkillä ja hää sitte jollakin toisella sopivalla nimimerkillä. :)

Kyllä minä ymmärsin, mitä tarkoitit, mutta jotenkin kiepahti päässä kuva kaikista Hei kun keikuskelijana.

• Hei kun keikuskelen
        Ihan ku mun suusta, ilmankos olen aina uskaltanut sulle kirjotella.
        Mut asiaan kun näen nikin niin tierän vastaanko vai en ja mitä uskallan kirjoittaa ,kuten jo sanoit.
        Paljon helpottais ellei puskienkaan nikit koko ajan vaihtuis.

• Hei kun keikuskelen

Kyllä minä ymmärsin, mitä tarkoitit, mutta jotenkin kiepahti päässä kuva kaikista Hei kun keikuskelijana.

Kiitos vastauksesta.
        Oli mulla semmonen hytinä, että vitsin murjaisit.
        Mutta koska vara ei venettä kaada, niin varmuuden vuoksi tahdoin tarkentaa.

Kiepsahtelut päässä ovat kivoja juttuja. Kuinka monesti munkin pääs kieppuu, kun kommentteja luen. Joskus pakko kiepsauttaa vastaus jollekin, joskus vaan nauran täällä ittekseni.:)

• Hei kun keikuskelen
        koti-kiusattu kirjoitti:

Hei kun keikuskelen
        Ihan ku mun suusta, ilmankos olen aina uskaltanut sulle kirjotella.
        Mut asiaan kun näen nikin niin tierän vastaanko vai en ja mitä uskallan kirjoittaa ,kuten jo sanoit.
        Paljon helpottais ellei puskienkaan nikit koko ajan vaihtuis.

"koti-kiusattu"

Jep, ihan sama juttu täälä pääs. Sulle on helppo vastata ja sinä oot semmonen tyyppi, jonka kirjotukset kolahtelee mennen tullen. Inspiroivasti kirjoitat.

Jos ihmiset eivät tahdo ihan AINA kirjottaa samalla nimimerkillä, niin olisi mukavaa, jos Samaan ketjuun kirjoittaisi sillä nimimerkillä, jonka on siihen ketjuun itselleen valinnut. Olisi helpompi seurata rupattelua.

• .mollis

"koti-kiusattu"

Jep, ihan sama juttu täälä pääs. Sulle on helppo vastata ja sinä oot semmonen tyyppi, jonka kirjotukset kolahtelee mennen tullen. Inspiroivasti kirjoitat.

Jos ihmiset eivät tahdo ihan AINA kirjottaa samalla nimimerkillä, niin olisi mukavaa, jos Samaan ketjuun kirjoittaisi sillä nimimerkillä, jonka on siihen ketjuun itselleen valinnut. Olisi helpompi seurata rupattelua.

Minä tykkään kaikkien teidän tämän teksin ylläpuolella olevien kolmen nimimerkin kirjoituksista. Sitä ylempiä nimimerkkejä en muista. Heikusta tulen aina hyvälle tuulelle. Minä oikein näen kun hän kevyesti keikustelee oppitunneilleen.
        Entistä siivoojaparkaa vähän aristelin aluksi, häneltä tulee napakoita vastauksia, nyt olen huomannut hänellä olevan hyvä huumorintaju.
        k/k luo sellaista mukavaa turvallisuutta ja luotettavuutta. Hänellä taitaa aina olla pilke silmäkulmassa.
        Ai niin, täällähän ei sais toista mainita nimeltä, mutta suokaa se tällä kertaa.

• .mollis kirjoitti:

Minä tykkään kaikkien teidän tämän teksin ylläpuolella olevien kolmen nimimerkin kirjoituksista. Sitä ylempiä nimimerkkejä en muista. Heikusta tulen aina hyvälle tuulelle. Minä oikein näen kun hän kevyesti keikustelee oppitunneilleen.
        Entistä siivoojaparkaa vähän aristelin aluksi, häneltä tulee napakoita vastauksia, nyt olen huomannut hänellä olevan hyvä huumorintaju.
        k/k luo sellaista mukavaa turvallisuutta ja luotettavuutta. Hänellä taitaa aina olla pilke silmäkulmassa.
        Ai niin, täällähän ei sais toista mainita nimeltä, mutta suokaa se tällä kertaa.

Tosta pilkkeestä oli kerran puhettakin,meil päin toi pilke ja klapi ja polttopuu tarkottaa samaa.
        Klapi silmäs on kiva olla.

• .mollis
        koti-kiusattu kirjoitti:

Tosta pilkkeestä oli kerran puhettakin,meil päin toi pilke ja klapi ja polttopuu tarkottaa samaa.
        Klapi silmäs on kiva olla.

Parempi olla klapi kuin kapi.

• Hei kun keikuskelen
        .mollis kirjoitti:

".mollis"

Oon aika huono vastaanottamaan kehuja. Tulee älytön kainouden puuska. Semmonen, että posket tulee punaseksi, katse laskeutuu laattiaan katsomaan ojennettua jalkaa, joka varpaan (ison) kärjellä piirtää puoliympyrän muotoista piirrosta. Hyvin hyvin vaivautunut tunne.:) Mutta kiitosta nyt vaan sulle, kun kirjoitit tulevasi hyvälle tuulelle kirjoituksistani. Näin meidän kesken sanon, että tahdonkin saada toiset hyvälle tuulelle.

JOS olen vähänkään, tippariikkisenkään känkkäränkähköllä tuulella tai "nyt-mua-pirhanasti-pistää-vihaksi"-olotilassa, niin en semmosessa fiiliksessa tule laisinkaan palstalle.

Juuri sen takia tykkäisin, että ihmiset kirjoittaisivat aina omalla samalla nimimerkillä, että voisi poimia ketjusta semmosien ihmisten kommentteja, jotka lähtee kolisemaan päässä sopivan myönteisesti, että ei pää punaaseksi tulis:)

Ja nyt en sitten sano seuraavaa lausetta mukamas "vastalahjaksi" tai jotain semmosta, että minun olisi muka Pakko suakin kehua.
        Tämä lause on siis minun mielipiteeni, on aina ollut: Elikkä sinun kirjoituksesi kans on kolahtelevaa sorttia. Kiva lukea.

• ent. siivoojaparka

".mollis"

Oon aika huono vastaanottamaan kehuja. Tulee älytön kainouden puuska. Semmonen, että posket tulee punaseksi, katse laskeutuu laattiaan katsomaan ojennettua jalkaa, joka varpaan (ison) kärjellä piirtää puoliympyrän muotoista piirrosta. Hyvin hyvin vaivautunut tunne.:) Mutta kiitosta nyt vaan sulle, kun kirjoitit tulevasi hyvälle tuulelle kirjoituksistani. Näin meidän kesken sanon, että tahdonkin saada toiset hyvälle tuulelle.

JOS olen vähänkään, tippariikkisenkään känkkäränkähköllä tuulella tai "nyt-mua-pirhanasti-pistää-vihaksi"-olotilassa, niin en semmosessa fiiliksessa tule laisinkaan palstalle.

Juuri sen takia tykkäisin, että ihmiset kirjoittaisivat aina omalla samalla nimimerkillä, että voisi poimia ketjusta semmosien ihmisten kommentteja, jotka lähtee kolisemaan päässä sopivan myönteisesti, että ei pää punaaseksi tulis:)

Ja nyt en sitten sano seuraavaa lausetta mukamas "vastalahjaksi" tai jotain semmosta, että minun olisi muka Pakko suakin kehua.
        Tämä lause on siis minun mielipiteeni, on aina ollut: Elikkä sinun kirjoituksesi kans on kolahtelevaa sorttia. Kiva lukea.

Voi, minä oikein rakastan kehuja, kun ei aina ja jatkuvasti meinaa itse jaksaa kehua itseään. Mottoni perilaiskana; odota ensin, jos joku toinen tekisi, ennenkuin alat itse hommiin.

• eppu2

"koti-kiusattu"

Heikku

Tuo on hyvä idea, että samaan ketjuun olisi sama nikki, keskustelu olisi mielekkäämpää.

• Tätä ketjua seuratessa on ollut hauskaa huomata, kuinka yhä enenevässä määrin on alettu vahvasti alle-viivaamaan arvostustaan joillekin nimi-merkeille.
      Uskoakseni ihan tarkoituksellisilla taka-ajatuksillakin.
      Hienoa on myös huomata että nuo arvostetut nimi-merkit ovat rekisteröityneitä.
      Osa jopa ihan aina.
      Jotkut huojahdellen.
      Huvittavaa on myös huomata että rekkautumattomiakin on aletty ylistäen yrittää.
      Onkohan se jotain epä-toivoa?
      Jos MINÄ saan/saisin kehua osakseni.
      Tunnen/tuntisin oloni ihan uskomattomaksi.
      Tietenkään en itseäni kohtaan.
      Kommenttini on rehellinen.
      Jokaisen nimmarin asialle.

H.

• €ero

Tuli mieleen keskustelu uskovaisen kanssa joka yritti väittä että ihminen ei ole hyvä ennenkuin on uskossa.

• €ero kirjoitti:

Tuli mieleen keskustelu uskovaisen kanssa joka yritti väittä että ihminen ei ole hyvä ennenkuin on uskossa.

"€ero"

Niinpä, palstasta saa joskus uskomattomia mielle-yhtymiä.
        Kuin olisivat jotkut valmiita asuttamaan planeetan Mars.
        Uskoakseni minäkin joskus huojahtelen.

H.

• .mollis
        €ero kirjoitti:

Joskus jää varmaankin jotkut "helmet" huomaamatta kun ei jaksa kahlata ketjuja läpi.
        hunkszilla on kirkkaita oivalluksia, joskus taas palstauupumukselta toistojen takia kenties.

€ero on hengennostattaja, joskus olen hymyillyt hänen sutkauksilleen vielä pitkän ajan päästä.

Nyt en jatka tätä, joku loukkaantuu jos luettelen kaikki ja unohdan jonkun,

• k/k

Hunksil

Tiäräks sitä et miks nii harvo vasta sulle? tai yleensä otan ketjuus osaa?
        Se o semmone juttu et sä kirjota nii valmiiks alotukses et ei niihi voi mittä kommentoira.
        Jos jotta sano nii se menee sun kopioimiseks ja sää tykkäät sit kyttyrä.
        Mahottomasti tykkäisin jos jättäisit pikkasen vajaaks alotukses nii päästäis täyrentämä.

• sillai se on
        k/k kirjoitti:

Hunksil

Se o semmone juttu et sä kirjota nii valmiiks alotukses et ei niihi voi mittä kommentoira.
        Mahottomasti tykkäisin jos jättäisit pikkasen vajaaks alotukses nii päästäis täyrentämä.

Eihän täydellistä voi täydentää.

• k/k kirjoitti:

Hunksil

"feikki-k/k"

Jos tässä nyt mekin kehumaan alamme.
        En kuuna kullan-valkeana usko että juuri sinä haluaisit minulta aloituksen
        vajakeille.
        Jos niin tekisin, taatusti miettisit: No tulihan sitä totuutta.
        Sinullekin, kuten joillekin muillekin, haluan antaa tilaisuuden kiehuttaa
        aivojensa liemet mukavaksi Smoothieksi.
        Onkohan tuo terveys-juoma Suomeksi:)

H.

• pahaa tekee
        hunksz kirjoitti:

"feikki-k/k"

vajakeille.

H.

Vajakeille? Heitäkö täällä mielestäsi on? En käsitä ilkeytesi määrää.

• k/k kirjoitti:

Hunksil

k/k

Kai meidän täytyy tyytyä siihen, ettemme ole niitä fiksuja, jotka pääsevät viisaiden ajatusten sisälle ja löytävät sieltä sen helmen, jota kohti ponnistella viisain ja oivaltavin tekstein.
        Emme ole heitä joille siitä kunniaa suodaan ja fiksuuttaan kiitellään.

Mutta vajakki?
        Se on minusta törkeä sana ihmisistä, joista jokainen osaa lukea ja kirjoittaa ajatuksensa tännekin.
        Todellinen vajakki, mikä sinänsä on todella rumasti sanottu kenestä tahansa, ei täällä pärjäisi.
        Meidän oma rakas "vajakkimme" ei osaa edes puhua, lukemisesta ja kirjoittamisesta puhumattakaan.

• eufrosyne 10
        hunksz kirjoitti:

"feikki-k/k"

vajakeille.

H.

Nyyhkikäämme, ei vaan pyyhkikäämme.
        http://www.youtube.com/watch?v=T0vM4TfVn2M

• Anceli kirjoitti:

k/k

Kai meidän täytyy tyytyä siihen, ettemme ole niitä fiksuja, jotka pääsevät viisaiden ajatusten sisälle ja löytävät sieltä sen helmen, jota kohti ponnistella viisain ja oivaltavin tekstein.

Mutta vajakki?
        Se on minusta törkeä sana ihmisistä, joista jokainen osaa lukea ja kirjoittaa ajatuksensa tännekin.
        Todellinen vajakki, mikä sinänsä on todella rumasti sanottu kenestä tahansa, ei täällä pärjäisi.
        Meidän oma rakas "vajakkimme" ei osaa edes puhua, lukemisesta ja kirjoittamisesta puhumattakaan.

Polvet ruvella sitä etenemme,sil konttaamiseksi tää tieron poluilla eteneminen tahtoo mennä.
        Ollaan vaan mahtavan virkkuina jos niitä murusia sattuu tippumaan ja päästäis nuolasemaan ,ei siis tiputtelijaa vaan sitä murusta.
        Itte mä luotan enemän pelisilmään ku älykkyyteen.

• koti-kiusattu kirjoitti:

Polvet ruvella sitä etenemme,sil konttaamiseksi tää tieron poluilla eteneminen tahtoo mennä.
        Ollaan vaan mahtavan virkkuina jos niitä murusia sattuu tippumaan ja päästäis nuolasemaan ,ei siis tiputtelijaa vaan sitä murusta.
        Itte mä luotan enemän pelisilmään ku älykkyyteen.

Täytyy kai suoristaa selkänsä ja olla pystyssä kuin nainen konsanaan, kun itsesäälistä epäillään.
        Minä en täällä konttaa kenenkään edessä, en näe siihen mitään syytä.
        Virkkuina ollaan ja jos nyt joku oikein herkullinen murunen eteen tipahtaa, niin sitä voisin vaikka nuolaista ja jopa maistaa. Voihan sen sylkäistä pois, jos ei olekaan hyvää.

Älykkyys on yliarvostettua, monesti sen huomaa, etenkin silloin, kun joku itseään älykkäänä pitää.
        Miettii onkohan tuo nyt kovinkaan älykästä.

• Anceli kirjoitti:

k/k

Mutta vajakki?

"Anceli"

Ehkäpä sinun ei pitäisi ottaa kaikkia sanoja perinteisesti, silloin kun minä niitä
        käytän.
        Minä en vajakilla halveksi ketään ihmistä.
        Tarkoitan sillä kirjoittajaa, jolla on päähänkin-käyvä taipumus kirjoittaa
        innokkaasti, jo ennen kuin on ajatellut ensin tarpeeksi.
        Tietenkään en pahoita mieltäni jos joku sortuu, koska ymmärrän myös tunteitten
        paloa...
        Olin tuntevani kokon olevan ihan rauhallinen ja myhäilevä?

YH.

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

Ehkäpä sinun ei pitäisi ottaa kaikkia sanoja perinteisesti, silloin kun minä niitä
        käytän.
        Minä en vajakilla halveksi ketään ihmistä.
        Tarkoitan sillä kirjoittajaa, jolla on päähänkin-käyvä taipumus kirjoittaa
        innokkaasti, jo ennen kuin on ajatellut ensin tarpeeksi.
        Tietenkään en pahoita mieltäni jos joku sortuu, koska ymmärrän myös tunteitten
        paloa...
        Olin tuntevani kokon olevan ihan rauhallinen ja myhäilevä?

YH.

H.

Ehkäpä otan jokaisen sanat siten kuin minusta itsestäni tuntuu niiden tarkoitus olevan.
        Ehkäpä sinun on turha selitellä mitä milläkin tarkoitat, jatka vaan omaan tyyliisi. Kyllä sinua aina joku ymmärtää.

Kookoo on aina rauhallinen ja myhäilevä, kuten minäkin, sinä et sitä pysty ymmärtämään. Eikä moni muukaan, viesteistä päätellen.

• Anceli kirjoitti:

H.

Ehkäpä otan jokaisen sanat siten kuin minusta itsestäni tuntuu niiden tarkoitus olevan.
        Ehkäpä sinun on turha selitellä mitä milläkin tarkoitat, jatka vaan omaan tyyliisi. Kyllä sinua aina joku ymmärtää.

Kookoo on aina rauhallinen ja myhäilevä, kuten minäkin, sinä et sitä pysty ymmärtämään. Eikä moni muukaan, viesteistä päätellen.

"Anceli"

Vaikka kommentoin sinulle, oli selitykseni tarkoitettu myös monille muille.
        Heille, jotka ehkä hekin ajattelivat minusta liikaa itsekseen.
        Siinä kirjoit oikein, että kukaan ei pysty ymmärtämään ihmisiä, jotka ovat
        muodostaneet oman elin-piirinsä.

yst.

YH.

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

Vaikka kommentoin sinulle, oli selitykseni tarkoitettu myös monille muille.
        Heille, jotka ehkä hekin ajattelivat minusta liikaa itsekseen.
        Siinä kirjoit oikein, että kukaan ei pysty ymmärtämään ihmisiä, jotka ovat
        muodostaneet oman elin-piirinsä.

yst.

YH.

H.

Jassoo, että laajemmallekin piirille annoit ohjetta ja opastusta.
        Hyvä niin, olisinkin tuntenut itseni liian yksilöllisesti huomioonotetuksi.
        Täytyy tästä lähtien keskittyä paremmin, etten liikaa sinua itsekseni ajattele. Jotten vallan kiviin kompastu, isoihinkaan.
        Oikea elinpiirini on ihan muualla, ei palstalla eikä palstakirjoittajien keskuudessa.
        Joidenkin kanssa vain tulee paremmin toimeen ja onhan sekin omanlaisensa elinpiiri.
        Silti vain virtuaalipiiri.

Erittäin yst.

YP.

• ap sanoi hän
        Anceli kirjoitti:

H.

Jassoo, että laajemmallekin piirille annoit ohjetta ja opastusta.
        Hyvä niin, olisinkin tuntenut itseni liian yksilöllisesti huomioonotetuksi.
        Täytyy tästä lähtien keskittyä paremmin, etten liikaa sinua itsekseni ajattele. Jotten vallan kiviin kompastu, isoihinkaan.
        Oikea elinpiirini on ihan muualla, ei palstalla eikä palstakirjoittajien keskuudessa.
        Joidenkin kanssa vain tulee paremmin toimeen ja onhan sekin omanlaisensa elinpiiri.
        Silti vain virtuaalipiiri.

Erittäin yst.

YP.

Jos saan ystävällisesti tiedustella, mitä ihmeen hieroglyfejä ovat esim. sinun kirjoituksesi YP.

Onko se sitä sisäkumia? Elekee suuttua, kysyn vain, kun nyt uskallan.

• ap sanoi hän kirjoitti:

Jos saan ystävällisesti tiedustella, mitä ihmeen hieroglyfejä ovat esim. sinun kirjoituksesi YP.

Onko se sitä sisäkumia? Elekee suuttua, kysyn vain, kun nyt uskallan.

Minen suutu mistään, ehkä sun olisi parasta kysyä hunkszilta, hän sen aloitti.
        Minun allekirjoituksessani Y tarkoittaa ystävää ja P etunimeni ekaa kirjainta.

• ap sanoi hän
        Anceli kirjoitti:

Minen suutu mistään, ehkä sun olisi parasta kysyä hunkszilta, hän sen aloitti.
        Minun allekirjoituksessani Y tarkoittaa ystävää ja P etunimeni ekaa kirjainta.

Kiitos ja kunnia, kun sain vastauksen. :)) Näin sitä viisastuu, kun jaksaa kysyä.

• ap sanoi hän kirjoitti:

Kiitos ja kunnia, kun sain vastauksen. :)) Näin sitä viisastuu, kun jaksaa kysyä.

Aina pyrin vastaamaan, kun nätisti kysytään.. :)

Yst.

P.

• bessie*

Aloitukseen

Vastaan rehellisesti kysymällä, että mitä ihmeen väliä sillä on?

• työssä

Älä välitä, ei villekään välittänyt, vaikka oli välitystoimistossa

• bessie*
        työssä kirjoitti:

Älä välitä, ei villekään välittänyt, vaikka oli välitystoimistossa

Joskus välitän ja toisinaan taas en. Nyt en, ja kirjoitinkin välistä, hällävälistä tarkemmin sanottuna.

• Nimmari hukassa

Keskustelupalstalla otetaan osaa keskusteluun. Jos sattuu olemaan tuttu nimimerkki, on ihan mukava vaihtaa mielipiteitä, mutta eihän kukaan täällä toistaan tunne.

• demeter1

Aloittajalle yritän vastata, aiheessa pysyen, mutta usein käy niin, että toisen kirjoittajan vastaus saakin vastaamaan hänelle ja siitä se rönsy lähtee...

Kuten monilla muillakin, tutut nimmarit saavat huomioni ensimmäisenä. Ihan niin kuin livessäkin. En minä sielläkään mene outoon porukkaan, jos tuttujakin on paikalla.

• Mä tiesin että aikaisemmasta kommentistani puuttui jotain tärkeää ja sinähän sen sanoit. Siis, vastaan aloittajalle, useimmiten, kun kommentoin ensimmäistä kertaa mielenkiintoista ketjua. Sittemmin kun ketju alkaa rönsyillä, sekä nimimerkille että puskikselle riippuen siitä kuka minulle on kommenttejaan osoittanut. Ei siinä mitään taikaa ole eikä mitään vastakkainasettelua: nimimerkki vai "asia".

• Viime yönä joku fanittajani oli tehnyt aloituksen joka luonnollisesti pani minut vastaamaan aloittajalle, asiasta ; ) No, ketju on poistettu ja syykin lie selvä, mutta tosihan on, että vakionikit saavat pyytämättäkin huomiota osakseen ; ).

• korppis kirjoitti:

Viime yönä joku fanittajani oli tehnyt aloituksen joka luonnollisesti pani minut vastaamaan aloittajalle, asiasta ; ) No, ketju on poistettu ja syykin lie selvä, mutta tosihan on, että vakionikit saavat pyytämättäkin huomiota osakseen ; ).

Mä luin sen... :))

• demeter1
        Paloma.se.co kirjoitti:

Mä luin sen... :))

Tulin uteliaaksi, korppis. Minä näköjään jään paljosta paitsi, kun "elämä" vie kaiken aikani..))
        Jälkijunassa joudun seurailemaan sen mitä seuraamaan ehdin. Mutta kivasti näyttää sinulla siellä menevän. Jatka samaan malliin..))

• demeter1 kirjoitti:

Tulin uteliaaksi, korppis. Minä näköjään jään paljosta paitsi, kun "elämä" vie kaiken aikani..))
        Jälkijunassa joudun seurailemaan sen mitä seuraamaan ehdin. Mutta kivasti näyttää sinulla siellä menevän. Jatka samaan malliin..))

Moikka demeter@

Olimme Amsterdamissa Jazz-Clubilla. Palattuani kotiin avasin tietokoneen. "Kuka on palstan lempparisi! tai jotain sinnepäin oli aloitus ja aloittajan mielestä Korppis oli ehdoton ykkönen ; )))

Kommentoin ja kiitin saamastani kunniamaininnasta.

Olen täällä enempi kuin kotonani. Eipä kiehdo paluu, mutta sekin on kestettävä.
        Katselin juuri Ateneumin Taidemuseon kirjaa vuodelta 1958. Kirjan inspiroimana päätin aloittaa taideharrastukseni maalaamisen kun palaan Korpeen.

Jahka päivitän blogini tältä Hollannin ajalta sieltä löydät sitten kaikki kohellukseni ; )

• demeter1
        korppis kirjoitti:

Moikka demeter@

Olimme Amsterdamissa Jazz-Clubilla. Palattuani kotiin avasin tietokoneen. "Kuka on palstan lempparisi! tai jotain sinnepäin oli aloitus ja aloittajan mielestä Korppis oli ehdoton ykkönen ; )))

Katselin juuri Ateneumin Taidemuseon kirjaa vuodelta 1958. Kirjan inspiroimana päätin aloittaa taideharrastukseni maalaamisen kun palaan Korpeen.

Jahka päivitän blogini tältä Hollannin ajalta sieltä löydät sitten kaikki kohellukseni ; )

Jaa. Että listan ykkösenä.. Tallenna nyt visusti kovalevylle kehut. Ei niitä joka päivä satele, ainakaan täällä nuhjuisessa Suomessa. (korppis)

Ai kotonasi siellä ? Muista nyt miten Abu-Hannahille kävi ! Ensin kehui oloaan, mutta sitten kun uutuuden viehätys meni, alkoi nähdä, ettei sieltäkään mitään onnelaa löytynyt. Mutta niin kauan kuin virkistystä ja innoitusta on tarjolla niin nauti täysin siemauksin...

• demeter1 kirjoitti:

Jaa. Että listan ykkösenä.. Tallenna nyt visusti kovalevylle kehut. Ei niitä joka päivä satele, ainakaan täällä nuhjuisessa Suomessa. (korppis)

Ai kotonasi siellä ? Muista nyt miten Abu-Hannahille kävi ! Ensin kehui oloaan, mutta sitten kun uutuuden viehätys meni, alkoi nähdä, ettei sieltäkään mitään onnelaa löytynyt. Mutta niin kauan kuin virkistystä ja innoitusta on tarjolla niin nauti täysin siemauksin...

Jepjepjep, ihan kolmen tai neljän puskan voimalla...palstan paras naaras :) Kannattaa olla oikeesti ylpeä tuollaisesta tunnustuksesta, etenkin kun se tulee yön pimeinä tunteina, jolloin ihmiset ovat kaikkein aidoimmillaan. Eikä vain in vino veritas- vaihteella.

• ent. siivoojaparka
        korppis kirjoitti:

Moikka demeter@

Palstan (paras vai ykkös, kuitenkin joku eka sijalla) naaras. En ottanut osaa äänestykseen, vaikka hyvin ehkä olisin voinutkin. Hyvin sait ääniä. Joku riitasointu sinne osui väliin.

Näin nähden, kun mitä olen palstaa seurannut, niin kyllä sinä tosiaan olet yksi niitä palstan kaikkein naisellisimpia naisia. Olet sinä pokaalisi ansainnut.

• ent. siivoojaparka kirjoitti:

Palstan (paras vai ykkös, kuitenkin joku eka sijalla) naaras. En ottanut osaa äänestykseen, vaikka hyvin ehkä olisin voinutkin. Hyvin sait ääniä. Joku riitasointu sinne osui väliin.

Näin nähden, kun mitä olen palstaa seurannut, niin kyllä sinä tosiaan olet yksi niitä palstan kaikkein naisellisimpia naisia. Olet sinä pokaalisi ansainnut.

"ent. siivoojaparka"

Minustakin demeter on ihannimmasta päästään.
        Korppis pukeutuu aina liian rönsyilevästi.

H.

Jepjepjep, ihan kolmen tai neljän puskan voimalla...palstan paras naaras :) Kannattaa olla oikeesti ylpeä tuollaisesta tunnustuksesta, etenkin kun se tulee yön pimeinä tunteina, jolloin ihmiset ovat kaikkein aidoimmillaan. Eikä vain in vino veritas- vaihteella.

En seurannut enää ketjua kommentointini jälkeen olin väsynyt ja menin nukkumaan.

Demeter@ Mitä kuuluu Abu-Hannahille en ole seurannut hänen vaiheitaan tuon kuuluisan Suomesta poistumisen ovia paukutellen jälkeen.

Abu-Hannahan on oikeastaan juureton. Minulla on vahvat juuret Suomeen, eikä minulla ole pakkoa asua missään lopullisesti joten ovet aijon pitää auki kaikkialle.

Sitä paitsi olen jo kahdeksan vuotta seikkailut keväisin ja syksyisin tässä maassa ja oppinut maan tavoille ja ymmärtämään jopa kieltäkin.

Onnelaa, sitä ei ole missään on vain osattava olla onnellinen tästä päivästä eikä valittaa.

• demeter1
        Paloma.se.co kirjoitti:

:)) Paloma. Mutta jos nyt kuitenkin näin päivänvalossa sanottais, että me ollaan sankareita kaikki - näkyvät ja näkymättömät....

• ent. siivoojaparka
        hunksz kirjoitti:

"ent. siivoojaparka"

H.

Kuitattu. Ei, nyt farkut jalkaan ja teatteriin.

• demeter1
        hunksz kirjoitti:

"ent. siivoojaparka"

H.

Mistä tiedät hunksi ? Kuvani olet itse luonut....

Mutta tuosta naisellisuudesta. Minusta se voi olla esittelevää tai sellaista, mikä tulee esiin vain kutsuttaessa...

• demeter1 kirjoitti:

:)) Paloma. Mutta jos nyt kuitenkin näin päivänvalossa sanottais, että me ollaan sankareita kaikki - näkyvät ja näkymättömät....

Sä huomasit että olin ihan aidosti vähän kateellinen hahahahahahhaa ;)

• demeter1
        korppis kirjoitti:

En seurannut enää ketjua kommentointini jälkeen olin väsynyt ja menin nukkumaan.

Demeter@ Mitä kuuluu Abu-Hannahille en ole seurannut hänen vaiheitaan tuon kuuluisan Suomesta poistumisen ovia paukutellen jälkeen.

Abu-Hannahan on oikeastaan juureton. Minulla on vahvat juuret Suomeen, eikä minulla ole pakkoa asua missään lopullisesti joten ovet aijon pitää auki kaikkialle.

Sitä paitsi olen jo kahdeksan vuotta seikkailut keväisin ja syksyisin tässä maassa ja oppinut maan tavoille ja ymmärtämään jopa kieltäkin.

Onnelaa, sitä ei ole missään on vain osattava olla onnellinen tästä päivästä eikä valittaa.

Aivan, korppis. Nykyään monet meistä ovat kahden maan kansalaisia...

Olen just lähdössä pikku prinsessan puolivuotispäivelle....Mutta auvoista aikaa sinne....

• demeter1
        Paloma.se.co kirjoitti:

Sä huomasit että olin ihan aidosti vähän kateellinen hahahahahahhaa ;)

Niin minäkin, Paloma. olin kade. On se niin väärin, ettei meitä valittu..))
        Maan hiljaiset jätetään huomiotta..))

• demeter1 kirjoitti:

Mistä tiedät hunksi ? Kuvani olet itse luonut....

Mutta tuosta naisellisuudesta. Minusta se voi olla esittelevää tai sellaista, mikä tulee esiin vain kutsuttaessa...

"demeter"

Päästään se Päästäinenkin saa ajatuksen potkia...
        Päästäkseen päähän toisen.

H.

• korppis kirjoitti:

"korppis"

Ei koske sinua.

Niin monen, joiden eläke ei vielä juokse, kohtalona on porsaana maito-junasta
        juoda.
        Monille heistä tehdään telkkari-ohjelmakin.
        Uskovat kakara-tuottajat vanhuksien niitä katsovan.
        Kuvallisen Joutsen-laulun.
        Hollywood-"tähteä"
        Rääkyen laulajaa.
        Kaikenlaista näpelöijää.
        On ihmeen ihanaa kotiin palata taas.
        Hukkua turvallisen kodin sosiaali-turvan vuohon.
        Olenhan minä sen ansainnut...

H.

• demeter1 kirjoitti:

Niin minäkin, Paloma. olin kade. On se niin väärin, ettei meitä valittu..))
        Maan hiljaiset jätetään huomiotta..))

Luin kommenttijanne mielenkiinnolla Paloma ja Demeter. Olen aistivinani huumorin hiivalla nostetettua itsetuntoa. Vaatimattomuuden sankaruutta ..

• .mollis

Voi että, mitä kaikkea sitä jääkään yöelämästä paitsi täällä palstalla :((
      Noh, ehkä ne unet yöllä olivat palauttavia, jaksaa taas paahtaa.

• demeter1

Sulla on työmaa muualla (mollis). Kuten tavallaan minullakin.
        Ja kuten tunnettua, kaikkea ei voi saada...

• .mollis
        demeter1 kirjoitti:

Sulla on työmaa muualla (mollis). Kuten tavallaan minullakin.
        Ja kuten tunnettua, kaikkea ei voi saada...

Kaikki kunnia korppikselle! Saithan sinäkin demeter1 kunniamaininnan, hunkszilta. Minä tuskin olisin päässyt edes semifinaaleihin ;)
        Täytyy panostaa siihen live-elämään, sieltä voi saada yllättäen jopa lämpimän halauksen ;)

• Siilimuori
        .mollis kirjoitti:

Kaikki kunnia korppikselle! Saithan sinäkin demeter1 kunniamaininnan, hunkszilta. Minä tuskin olisin päässyt edes semifinaaleihin ;)
        Täytyy panostaa siihen live-elämään, sieltä voi saada yllättäen jopa lämpimän halauksen ;)

Niin mollis. Livessäkin on sitä vuoristorataa, kouriintuntuvamminkin. Elämänmakuista.

• .mollis
        Siilimuori kirjoitti:

Niin mollis. Livessäkin on sitä vuoristorataa, kouriintuntuvamminkin. Elämänmakuista.

Kyllä kyllä, kouriin tuntuva on elävämpää.

• dolmi.

Jätän vastaamatta tietyille nimimerkeille, joille sanoessaan mitä tahansa, saa takuuvarmasti laskiämpärin päähänsä.

• ei muka ole?

Tuossa edellä on taas mainio esimerkki siitä sisäpiiriläisyydestä. Ei passaa tunkea väliin.

ei muka ole? kirjoitti:

Tuossa edellä on taas mainio esimerkki siitä sisäpiiriläisyydestä. Ei passaa tunkea väliin.

Sinulla näyttää olevan esimerkillinen väärinymmärtäjän leima otsassasi.
        Tai sen haluaja.
        Väännä viestiä vielä vähän edelleen.

• .mollis
        ei muka ole? kirjoitti:

Jos tota äskeistä missä k/k, siilimuori, €ero ja minä sanailtiin, niin olisit tullut mukaan vaan.
        Tuli muuten mieleen, että karjalaisittain koura on kopra.

• |||<<
        ei muka ole? kirjoitti:

Kolahtiko kipeästikin?

• ei muka ole? kirjoitti:

ei muka ole

Minäkin onneton menin mukaan ihan vieraitten porukkaan ja tulihan sielt kommenttia.
        Tee kuule niin ko uimaan mennes,verät syvään henkee ja lähetät kirjotuksen matkaan.
        Olen usein sanonut et mulle voi ain kirjotella ,ei haittaa vaik jonkun kans kirjottelisin,mukaan vaan ja lopettaisitte ton sisäpiiri jutun.

• .mollis
        koti-kiusattu kirjoitti:

ei muka ole

Minäkin onneton menin mukaan ihan vieraitten porukkaan ja tulihan sielt kommenttia.
        Tee kuule niin ko uimaan mennes,verät syvään henkee ja lähetät kirjotuksen matkaan.
        Olen usein sanonut et mulle voi ain kirjotella ,ei haittaa vaik jonkun kans kirjottelisin,mukaan vaan ja lopettaisitte ton sisäpiiri jutun.

Joo, en minä ainakaan koe isäpiiriin kuuluvani. Olenkin "vain" vuoden palstaillut, jotkut jo 50 palstalta tunteneet nimimerkkejä.

• .mollis
        .mollis kirjoitti:

Joo, en minä ainakaan koe isäpiiriin kuuluvani. Olenkin "vain" vuoden palstaillut, jotkut jo 50 palstalta tunteneet nimimerkkejä.

No en tosiaankaan isäpiiriin ainakaan, enkä sisäpiiriinkään :)))

• eppu2
        koti-kiusattu kirjoitti:

ei muka ole

Joo, kyllä on jonninjoutavaa tollainen sisäpiirihöpötys.
        Kyllä sitä voi sanansa sanoo mihin juttuun vaan. Se on ihan oma valinta.

• cobravanhavalkoinen
        .mollis kirjoitti:

Jos tota äskeistä missä k/k, siilimuori, €ero ja minä sanailtiin, niin olisit tullut mukaan vaan.
        Tuli muuten mieleen, että karjalaisittain koura on kopra.

Mulla ainakin riippuu siitä mistä roikkuu.
        Ihan mielialasta. Joskus on mukava hypähtää mukaan,
        joskus vain nokka vinossa lueskelee.

Ootko syönyt koparakeittoa?
        En minäkään.

• .mollis
        eppu2 kirjoitti:

Joo, kyllä on jonninjoutavaa tollainen sisäpiirihöpötys.
        Kyllä sitä voi sanansa sanoo mihin juttuun vaan. Se on ihan oma valinta.

Niin on eppu, tosin helpompaa on vastata jos on nähnyt jonkun nimimerkin useammin, tietää vähän minkätyyppinen ihminen on kyseessä. Niinku esim. sinulle on helppo kommentoida.
        Nyt minulla on kamala hermopinne oikeassa ohimossa, pakko lopetella!

• .mollis
        cobravanhavalkoinen kirjoitti:

Mulla ainakin riippuu siitä mistä roikkuu.
        Ihan mielialasta. Joskus on mukava hypähtää mukaan,
        joskus vain nokka vinossa lueskelee.

En minäkään.

En tietääkseni. Kuulostaa joltain puunkääpä tai siansorkka -keitolta.
        Cobra on kaunis käärme, ei kait siitä keittoa?

• .mollis kirjoitti:

Eikö kopra ollut jotain kookospähkinäjuttua?

• cobravanhavalkoinen
        .mollis kirjoitti:

Poron koipikeitto.

• cobravanhavalkoinen kirjoitti:

Poron koipikeitto.

Se oli minulle uutta. Minä olin aina luullut kopran tarkoittavan kookospähkinän valkoista osaa josta tehdään kookoshiutaleita.

• .--.
        Paloma.se.co kirjoitti:

Se oli minulle uutta. Minä olin aina luullut kopran tarkoittavan kookospähkinän valkoista osaa josta tehdään kookoshiutaleita.

Onhan se juuri sitäkin. Tuo täällä mainittu on murretta.
        Kouran synonyymi.

• Sisälukutaitoinen
        Paloma.se.co kirjoitti:

Eikö kopra ollut jotain kookospähkinäjuttua?

Kopara on eri sana kuin kopra.

• Sisälukutaitoinen kirjoitti:

Kopara on eri sana kuin kopra.

Bah. Kourasta tää lähti alkuunsa. Ja sitten että jossain murteessa kopra tarkoittaa kouraa. Kopara/kobra/cobra-sanoilla leikittiin, miksi mollaava sävysi, sisälukutaitoinen?

• Sisälukutaitoinen
        Paloma.se.co kirjoitti:

Bah. Kourasta tää lähti alkuunsa. Ja sitten että jossain murteessa kopra tarkoittaa kouraa. Kopara/kobra/cobra-sanoilla leikittiin, miksi mollaava sävysi, sisälukutaitoinen?

Ei se mollaavaa ollut, nimimerkin cobravanhavalkoinen viestissä 26.10.2014 19:27 lukee:
        En minäkään.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/5032099

Kai samalla keitolla on Ruotsissakin joku nimi.

• Sisälukutaitoinen kirjoitti:

Ei se mollaavaa ollut, nimimerkin cobravanhavalkoinen viestissä 26.10.2014 19:27 lukee:
        En minäkään.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/5032099

Kai samalla keitolla on Ruotsissakin joku nimi.

@sisälukutaitoinen:
        mollaaminen ja halveeraminen alkaa jo nimimerkistäsi. Minäkin olen sisälukutaitoinen. :)

• ,,---,,
        .mollis kirjoitti:

No en tosiaankaan isäpiiriin ainakaan, enkä sisäpiiriinkään :)))

Isäpiiri. :))

Luin eräällä toisella palstalla mainion lapsuksen. Mies kertoi, että raflassa oli tavannut hieman huppekissassa olevan naisen.
        Olisi ihana nikki "huppekissa"
        Saisinkohan?

• ,,---,,
        ,,---,, kirjoitti:

Isäpiiri. :))

Luin eräällä toisella palstalla mainion lapsuksen. Mies kertoi, että raflassa oli tavannut hieman huppekissassa olevan naisen.
        Olisi ihana nikki "huppekissa"
        Saisinkohan?

Pitäisikö alkaa kirjoittamaan savumerkeillä, että saisi kerran vuodessa vastauksen?

• bessie*
        ,,---,, kirjoitti:

Pitäisikö alkaa kirjoittamaan savumerkeillä, että saisi kerran vuodessa vastauksen?

Ei mahda toimia tuo savumerkeillä viestitys, ,,---,,

Mikäli tästä minun koneestani rupeaisi savumerkkejä tulemaan niin vastaamatta jäisi takuulla. Piuhat irti ja partsille, ehkä raaskisin kääriä sammutuspeitteeseenkin.

Huppekissa kuulostaa mukavalta. Sopisi minullekin kun tykkään olla huppelissa, mutta onkohan tuo huppe jotenkin mieheen viittaava enemmänkin ja todella harvoin onnistun hankkiutumaan huppeliinkin.

• .mollis
        ,,---,, kirjoitti:

Paras olla vaan hiljaa ettei syyllistetä. Mitä Sä kysyit, kävin vesi jumpassa välissä ja unohdin.

• .mollis
        .mollis kirjoitti:

Paras olla vaan hiljaa ettei syyllistetä. Mitä Sä kysyit, kävin vesi jumpassa välissä ja unohdin.

Juu huppekissa on hauska. Kännykkä antaa ennakoivan tekstin, sitä ei aina huomaa korjata. Onneksi bessie vastaa sulle.

• eppu2
        .mollis kirjoitti:

Juu huppekissa on hauska. Kännykkä antaa ennakoivan tekstin, sitä ei aina huomaa korjata. Onneksi bessie vastaa sulle.

Minä en sitten tykkää siitä ennakoivasta tekstistä, laitoin ihan tavalliselle näpäys ja kirjain.

• .mollis
        eppu2 kirjoitti:

Minä en sitten tykkää siitä ennakoivasta tekstistä, laitoin ihan tavalliselle näpäys ja kirjain.

Minäpä teen saman. Junamatkat ja odottelut ovat menneet nopeasti paistaa lukiessa. Nyt plussaa on 10 celsiusta.

• Sisälukutaitoinen
        Paloma.se.co kirjoitti:

@sisälukutaitoinen:
        mollaaminen ja halveeraminen alkaa jo nimimerkistäsi. Minäkin olen sisälukutaitoinen. :)

Avataanpa tämä vielä kerran.

Ketjun aihe oli vastataanko nimimerkille vai puhutaanko asiaa. Vastauksessani oli asia, mihin et puuttunt lainkaan. Siinä oli myös nimimerkkini, josta aloit puhua, koska katsoit sen viittaavan omaan nimimerkkiisi.

Ylhäällä on arvio nimimerkiltä Tilastotieteilijä, siinä sanotaan että puskat puhuvat asiasta, nimimerkit rakentavat keskinäistä verkostoaan. Vastauksesi havainnollistavat todella täydellisesti että näin on.

• €--

Jos palstan olemassa olo perustuisi asiallisuuteen saattaisi olla kovin hiljasta joten jatkuvuuden kannalta kannattaa lörpötellä vaikka jonninjoutvia.

• pidetään kivaa

Jonnin joutavuudet on kivoja, muiden pilkkaaminen ei.

• Vai vielä kivaa
        pidetään kivaa kirjoitti:

Jonnin joutavuudet on kivoja, muiden pilkkaaminen ei.

Riidaksihan tämäkin tuntuu menneen taas kerran.

• Vai vielä kivaa kirjoitti:

"Vai vielä kivaa"

Tarkenna väitteesi, ole hyvä.

H.

• usko pois
        Vai vielä kivaa kirjoitti:

Ei mene jos puhuu mukavia

• tuon huomannut
        hunksz kirjoitti:

"Vai vielä kivaa"

Tarkenna väitteesi, ole hyvä.

H.

Eihän ne siihen pysty, eivät muuhun kuin heittämään lyhyen herjan. Nämä manaajat.

• Chatti on eri paikassa sivustoa, tämä on keskustelupalsta jota osa käyttäjiä mieltää myös chatiksi. Jos chattaajia on enemmän kuin pari, kolme ja he eivät tunne toisiaan (useimmiten tuntevat) niin keskustelu muodostuu tuttujen keskeiseksi sanailuksi johon on vaikea sivulsta osallistua.

Tein tuolla ylempänä kokeilun: osallistuin chatinomaiseen keskusteluun joka oli jo menossa....ja minulle kerrottiin että en osaa lukea!
      Se siitä palstasovusta.

• Pieni korjaus :sanaharkka muodostuu kun klikkiin kuulumaton yrittää esittää jonkun mielipiteen, oli se sitten oikea tai väärä.
        On myös vaikea uskoa että nuo pitkät, pienistä repliikistä muodustavat chattailujaksot olisivat useamman kuin kahden, kolmen toisiaan tuntevan välisiä.

• ihmetellyt...
        Paloma.se.co kirjoitti:

Pieni korjaus :sanaharkka muodostuu kun klikkiin kuulumaton yrittää esittää jonkun mielipiteen, oli se sitten oikea tai väärä.
        On myös vaikea uskoa että nuo pitkät, pienistä repliikistä muodustavat chattailujaksot olisivat useamman kuin kahden, kolmen toisiaan tuntevan välisiä.

Jospa heitä on vain yksi tai korkeintaan kaksi, niin sopivasti tulevat paikalle ja chatti alkaa.

• näin ymmärrän
        ihmetellyt... kirjoitti:

Jospa heitä on vain yksi tai korkeintaan kaksi, niin sopivasti tulevat paikalle ja chatti alkaa.

Onko siitä haittaa onko se ahdasmielisyyttä kun tämä on muutenkin vapaaehtoista

• mimmimummi*

Minua ei ainakaan haittaa ns. chattailut...päinvastoin on kiva lukea ...vuorovaikutusta
        keskustelua... mielipiteitä....vaikka ei itse osallistukaan.... eikös se 500 viestiä yhteen ketjuun mahdu...

• mimmimummi* kirjoitti:

Minua ei ainakaan haittaa ns. chattailut...päinvastoin on kiva lukea ...vuorovaikutusta
        keskustelua... mielipiteitä....vaikka ei itse osallistukaan.... eikös se 500 viestiä yhteen ketjuun mahdu...

Minun puolestani saavat chattailla ihan rauhassa, mutta halusin vain osoittaa että asiassa on perää, että sinne väliin on vaikea tunkea, takkiin tulee.

Tämä on vapaa foorumi, ei chattailu ole kiellettyä. Mutta chatissakin jos haluaa vain puhua tietyn nikin kanssa niin menee silloin kai privaan ettei muut tule häiritsemään.

Minun puolestani saavat chattailla ihan rauhassa, mutta halusin vain osoittaa että asiassa on perää, että sinne väliin on vaikea tunkea, takkiin tulee.

Tämä on vapaa foorumi, ei chattailu ole kiellettyä. Mutta chatissakin jos haluaa vain puhua tietyn nikin kanssa niin menee silloin kai privaan ettei muut tule häiritsemään.

"Paloma.se.co"

Hei hirviöni!
        Oletko kaivannut minua.
        Minä kun olen yöni hyvin nukkunut.
        Lepakko kun en ole.
        Pilkoin aamulla vihanneksia ajatellen sinua.
        Joka palan, miettien sopisikohan se suloisille pikku-hampaillesi.
        Palkkioksi litteälle vatsallesi.
        Odotan taaskin saavani tsättiimme kuvan tulisista silmistäsi.
        Kuvan tuulisesta taka-puolestasi.

Ah! kulta.
        Paljon pitäisi muuttua jotta toiselle alkaisin tsättäillä.

Ihanainen tietty tsättisi.

H.

• .mollis

Minä ainakin olin poistunut jo kun sinä Paloma olit vastannut koparaan. Itse ainakin yritän "vetää" mukaan jos joku kommentoi"sättäilyyn". Hassua, että aina joku nostaa haloon muutamasta hauskasta heitosta (en tarkoita Palomaa). Asiaketjuissa samat nukut kommentoivat vuorotellen päiväksusia :(

• .mollis kirjoitti:

Minä ainakin olin poistunut jo kun sinä Paloma olit vastannut koparaan. Itse ainakin yritän "vetää" mukaan jos joku kommentoi"sättäilyyn". Hassua, että aina joku nostaa haloon muutamasta hauskasta heitosta (en tarkoita Palomaa). Asiaketjuissa samat nukut kommentoivat vuorotellen päiväksusia :(

Halusin vain kokeilla oliko väitteessä perää, että noihin chattiketjuihin saa osallistua kuka tahansa. (Premissinä oli että oletin yhden kirjoittajista tehneen typon ja viittaavaan edelleenkin kopraan. Minulle sanottiin etten osannut lukea. Jos ilmapiiri olisi ollut avoimempi ja ystävällisempi (katto korkeammalla) niin minulle olisi tehty ehkä sama kommentti että ne olvat kaksi eri asiaa ilman mollaavaa kommenttia lukutaidostani.

Ei muutama "hauska heitto" varmaan ketään häiritse, ei ainakaan minua, mutta todistin pointtini helpolla tavalla. Nyt tiedän paremmin kuin mennä sotkemaan puskien keskinäisiä jutteluja.

• o x o
        .mollis kirjoitti:

Mikä ihmeen polemiikki syntynyt muutamasta kommentista.
        Täytynee entistä useammin miettiä mitä ja kelle sanoo.
        Mihin asialla ajetaan?

Itse kirjoitin ketjuun muutaman viestini nikillä cobravanhavalkoinen.
        En enempää enkä vähempää.

• .mollis
        .mollis kirjoitti:

Siis samat nikit päiväkausia :)

• o x o kirjoitti:

Mikä ihmeen polemiikki syntynyt muutamasta kommentista.
        Täytynee entistä useammin miettiä mitä ja kelle sanoo.
        Mihin asialla ajetaan?

Itse kirjoitin ketjuun muutaman viestini nikillä cobravanhavalkoinen.
        En enempää enkä vähempää.

Ei sinun kommenttisi aiheuttanut mitään. Ellet sitten ole myöskin "sisälukutaitoinen"
        Antsii olla. Yksi esimerkki lisää miten toi nimimerkkien ainainen vaihtaminen tuottaa vain sekaannusta.
        Minulla ei taida olla enää mitään lisättävää tähän,
        aina ja ikuisesti,
        Paloma

• x o x
        Paloma.se.co kirjoitti:

Ei sinun kommenttisi aiheuttanut mitään. Ellet sitten ole myöskin "sisälukutaitoinen"
        Antsii olla. Yksi esimerkki lisää miten toi nimimerkkien ainainen vaihtaminen tuottaa vain sekaannusta.
        Minulla ei taida olla enää mitään lisättävää tähän,
        aina ja ikuisesti,
        Paloma

Olen sisälukutaitoinen, mutten "sisälukutaitoinen".
        Minua on aina loukannut palstalla, että jokaista syytetään muutamien synneistä.
        Ilkeillä täällä osataan ihan sujuvasti muutenkin, kuin puskasta.
        Ja taaskaan en tarkoita sinua.

Enkä muutenkaan pidä siitä, että vatvotaan sanoja, jotka monilta varmaan lurahtavat palstalle niitä liian syvällisesti miettimättä.
        Paras palstaaja on ilmeisesti mykkä sellainen.

Nytkin höpisin ihan liikaa, mutta olkoon niin.

• bessie*
        mimmimummi* kirjoitti:

Palsta kuitenkin on keskustelupalsta, mimmimummi.

"ns. chattailut" haittaavat palstaa, ja se ei muuksi muutu vaikka jokainen vakuuttelisi että eivät ne minua haittaa. Eiväthän ne yksittäisiä kirjoittajia haittaakaan, minuakin vain ärsyttävät jos aina sitäkään.

"...päinvastoin on kiva lukea ...vuorovaikutusta
        keskustelua... mielipiteitä....vaikka ei itse osallistukaan....eikös se 5000 viestiä yhteen ketjuun mahdu..."

Ettei vain olisi ajatuspisteitä ainakin 19 enemmän kuin ajatuksia?

• piste pisteen perään
        bessie* kirjoitti:

Palsta kuitenkin on keskustelupalsta, mimmimummi.

"ns. chattailut" haittaavat palstaa, ja se ei muuksi muutu vaikka jokainen vakuuttelisi että eivät ne minua haittaa. Eiväthän ne yksittäisiä kirjoittajia haittaakaan, minuakin vain ärsyttävät jos aina sitäkään.

"...päinvastoin on kiva lukea ...vuorovaikutusta
        keskustelua... mielipiteitä....vaikka ei itse osallistukaan....eikös se 5000 viestiä yhteen ketjuun mahdu..."

Ettei vain olisi ajatuspisteitä ainakin 19 enemmän kuin ajatuksia?

500 viestiä...korjaan...ajatuspistein...jotka ärsyttävät minua suunnattomasti...ikään kuin ihmisen ajatus pätkisi koko ajan.
        Muakin tsättäily ärsyttää silloin, kun se joutavaa höpinää eikä mitään keskustelua.

• mimmimummi*
        piste pisteen perään kirjoitti:

500 viestiä...korjaan...ajatuspistein...jotka ärsyttävät minua suunnattomasti...ikään kuin ihmisen ajatus pätkisi koko ajan.
        Muakin tsättäily ärsyttää silloin, kun se joutavaa höpinää eikä mitään keskustelua.

Hyvä että saitte purkaa ärsytyksenne minuun....ja pisteisiini...
        Aina ei voi kaikkia miellyttää......ei edes joka kerta...

• mimmimummi* kirjoitti:

Älä mimmi maseennu,piretään erelleen kiinni siitä että jokasel on oikeus kirjottaa sääntöjen puitteissa.

• bessie*
        piste pisteen perään kirjoitti:

Joo, 500 piti olla, lipsahti yksi liikaa, painelin nollia kuin ajatuspisteitä ikään.

Asiasta viidenteen, ET-lehden keskustelupalstalla taitaa olla ainakin yksi yli 5000 viestin ketju, olisiko aiheena murteet. Jostain lehtijutusta luin siitä joskus ja käväisin sitten vilkaisemassa k.o. palstaa, mutta en ole toiste tullut käyneeksi. Sen verran ehdin silloin huomata, että sinne oli kirjoitettu jo huomattavasti aikaisemmin (parisenkin vuotta) viestejä joita oli täällä niihin aikoihin, melkein sanasta sanaan samanlaisina tai hieman muutettuina (aikaa ym. koskevat numerot, sukupuoli, jne.). Ihmissuhteista ja niiden menettämisestä mm..

Ei minua tsättäily sinänsä ärsytä, vaikka olisi joutavaa höpinääkin. Eihän minua kukaan voi pakottaa menemään chattiin. Jos joku yrittäisi pakottaa, niin se kyllä ärsyttäisi...

• bessie*
        mimmimummi* kirjoitti:

No minua ei sinun pisteesi ärsytä lainkaan, oletan että kyseessä on tietoisesti valittu tyyli jolla on tarkoituksensa, erottuminen kenties. Ehkä peräti erottuminen muista käyttämistäsi nikeistä?

SINUUN en purkanut?! ärsytystäni, vaan nimenomaan ärsyynnyin tuohon MIELIPITEESEESI josta tietenkin ymmärsin vain sanat, ajatuspisteiden ajatuksia en osaa lukea. Sanoja lukemalla tulin siis siihen tulokseen, että sinun mielestäsi chattailusta KESKUSTELUPALSTALLA ei ole mitään haittaa, koska chattailut sinusta ovat kivaa luettavaa, keskustelua, mielipiteitä, vuorovaikutusta. Siinä näyttäisi olevan vain YKSI ajatus ja näkökulma; kunhan minulla on kivaa.

Mielipiteeni on mielipide siinä missä sinunkin, eikä mikään purkaus.

• bessie* kirjoitti:

No minua ei sinun pisteesi ärsytä lainkaan, oletan että kyseessä on tietoisesti valittu tyyli jolla on tarkoituksensa, erottuminen kenties. Ehkä peräti erottuminen muista käyttämistäsi nikeistä?

SINUUN en purkanut?! ärsytystäni, vaan nimenomaan ärsyynnyin tuohon MIELIPITEESEESI josta tietenkin ymmärsin vain sanat, ajatuspisteiden ajatuksia en osaa lukea. Sanoja lukemalla tulin siis siihen tulokseen, että sinun mielestäsi chattailusta KESKUSTELUPALSTALLA ei ole mitään haittaa, koska chattailut sinusta ovat kivaa luettavaa, keskustelua, mielipiteitä, vuorovaikutusta. Siinä näyttäisi olevan vain YKSI ajatus ja näkökulma; kunhan minulla on kivaa.

Mielipiteeni on mielipide siinä missä sinunkin, eikä mikään purkaus.

bessielle

Mielenkiintoinen ajatus, voiraanko jotain yksittäistä kirjottajaa velvoittaa siihen et se huolehtis toisten kirjottajien mukavuuresta.
        Kivaahan se olis jos olis huolissaan toisista mut ajat tuntuu olevan kovin itsekkäitä.

• bessie*
        koti-kiusattu kirjoitti:

bessielle

Mielenkiintoinen ajatus, voiraanko jotain yksittäistä kirjottajaa velvoittaa siihen et se huolehtis toisten kirjottajien mukavuuresta.
        Kivaahan se olis jos olis huolissaan toisista mut ajat tuntuu olevan kovin itsekkäitä.

No on todellakin mielenkiintoinen, kaikessa tyhmyydessään ja kohtuuttomuudessaan. Ihmeen paljon tuollaista itsekästä ajattelua täällä silti on.

• bessie* kirjoitti:

No on todellakin mielenkiintoinen, kaikessa tyhmyydessään ja kohtuuttomuudessaan. Ihmeen paljon tuollaista itsekästä ajattelua täällä silti on.

Kysymys heräs kun luin sun vastauksen mimmille,
        Siina näyttäisi olevan vain YKSI ajatus ja näkökulma,kunhan minulla on kivaa.
        Jotenkin tollai kirjoitit ja siit vaan tuli mieleen toi ajatus.

• bessie*
        koti-kiusattu kirjoitti:

Kysymys heräs kun luin sun vastauksen mimmille,
        Siina näyttäisi olevan vain YKSI ajatus ja näkökulma,kunhan minulla on kivaa.
        Jotenkin tollai kirjoitit ja siit vaan tuli mieleen toi ajatus.

Ai siitäkö se tosiaan tuli, niin minä hieman arvelinkin. Sitä vain en ymmärrä, että miten kirjoitukseni tuollaisia ajatuksia (minulle osoitettuina) onnistui tuomaan mieleen?

• bessie* kirjoitti:

Ai siitäkö se tosiaan tuli, niin minä hieman arvelinkin. Sitä vain en ymmärrä, että miten kirjoitukseni tuollaisia ajatuksia (minulle osoitettuina) onnistui tuomaan mieleen?

Kuulun putkiaivoisten sukuun ja siin porukas mielipiteet muorostetaan sil ymmärryksellä joka on omaksuttu.
        Kun luin vastaustasi niin sillai ymmärsin et sä pikkasen poreilit mimmin suuntaan kun kirjoitit ton yhren ajatuksen mielipitees.
        En mä tän enempää tästä kysele kunhan ihmettelen täällä palstalla syntyviä väärinkäsityksiä, varsin helpolla syntyy.
        Sinulle sen kysymyksen osoitin kun ymmärsin sinun sen kirjoittanee,

• Minäkin poloinen
        koti-kiusattu kirjoitti:

Kuulun putkiaivoisten sukuun ja siin porukas mielipiteet muorostetaan sil ymmärryksellä joka on omaksuttu.
        Kun luin vastaustasi niin sillai ymmärsin et sä pikkasen poreilit mimmin suuntaan kun kirjoitit ton yhren ajatuksen mielipitees.
        En mä tän enempää tästä kysele kunhan ihmettelen täällä palstalla syntyviä väärinkäsityksiä, varsin helpolla syntyy.

Musta kun tuntuu, että joillekin tarkoituksellinen vääränkäsitys on ennemminkin tapa kuin poikkeus.

Eikä tuo sitten ollut teille kummallekaan, vaan ihan yleisesti. Olipahan sopiva lovi se kirjoittaa.

• bessie*
        koti-kiusattu kirjoitti:

Vai olisiko ollut helmeilevää kuplivaisuutta se minkä ymmärsit poreiluksi. No juu se siitä.

Tuollahan tuo keskustelu on näkyvissä kai vielä. Palstasta minä 'huolta kannoin', en siis siitä, onko muilla kirjoittajilla, tai määrätyillä kirjoittajilla, saati että minulla itselläni kivaa täällä. Tuosta viimeksi mainitusta pidän muuten ihan itse huolen, tuskinpa olen koskaan muilta täällä ollut mitään minua viihdyttävää vaatimassa tai mistään itseäni koskevasta vinkumassa. Siksi ihmettelin että miksi minulle osoitit, ja ihmettelen vieläkin.

Kirjoittajalle joka totesi ettei häntä chattailu (täällä keskustelupalstalla) haittaa, päinvastoin, kiva lukea jne., kirjoitin vastauksena oman mielipiteeni jossa olin sitä mieltä että hän ajattelee asiaa vain yhdeltä eli omalta kantiltaan asiaa ja kuivasti lopuksi totesin että ajatuspisteiden (ja tovien) määrää katsoen olisin odottanut laajempaakin ajattelua ja useampaa näkökulmaa.

Ihan kuin kuitenkin sivuseikkana mainitut ajatuspisteet nyt olisivat olleet se pahin, tosi pahasti sanottu?! Ei voi kuin ihmetellä, ensin otetaan kuin tavaramerkki ja sitten sitä ei saisi olla huomaavinaan.

Selvyyden vuoksi: Chattailu ei mielestäni sovi keskustelupalstalle, uskon että vain harva keskustelupalstalle tuleva siitä pitää ja niistäkin harvoista moni osaa hakeutua CHAT kyltin alle. "Ärsyynnyin" sen verran että kerroin mielipiteeni, en yhtään se enempää. En poreillut, ei posket punoittaneet, en purkautunut tms.. Jalkojani lepuuttelen kirjamessuilla tramppaamisen jälkeen, vallan rauhallisessa ja sopuisassa mielentilassa.

• bessie* kirjoitti:

Vai olisiko ollut helmeilevää kuplivaisuutta se minkä ymmärsit poreiluksi. No juu se siitä.

Tuollahan tuo keskustelu on näkyvissä kai vielä. Palstasta minä 'huolta kannoin', en siis siitä, onko muilla kirjoittajilla, tai määrätyillä kirjoittajilla, saati että minulla itselläni kivaa täällä. Tuosta viimeksi mainitusta pidän muuten ihan itse huolen, tuskinpa olen koskaan muilta täällä ollut mitään minua viihdyttävää vaatimassa tai mistään itseäni koskevasta vinkumassa. Siksi ihmettelin että miksi minulle osoitit, ja ihmettelen vieläkin.

Kirjoittajalle joka totesi ettei häntä chattailu (täällä keskustelupalstalla) haittaa, päinvastoin, kiva lukea jne., kirjoitin vastauksena oman mielipiteeni jossa olin sitä mieltä että hän ajattelee asiaa vain yhdeltä eli omalta kantiltaan asiaa ja kuivasti lopuksi totesin että ajatuspisteiden (ja tovien) määrää katsoen olisin odottanut laajempaakin ajattelua ja useampaa näkökulmaa.

Ihan kuin kuitenkin sivuseikkana mainitut ajatuspisteet nyt olisivat olleet se pahin, tosi pahasti sanottu?! Ei voi kuin ihmetellä, ensin otetaan kuin tavaramerkki ja sitten sitä ei saisi olla huomaavinaan.

Selvyyden vuoksi: Chattailu ei mielestäni sovi keskustelupalstalle, uskon että vain harva keskustelupalstalle tuleva siitä pitää ja niistäkin harvoista moni osaa hakeutua CHAT kyltin alle. "Ärsyynnyin" sen verran että kerroin mielipiteeni, en yhtään se enempää. En poreillut, ei posket punoittaneet, en purkautunut tms.. Jalkojani lepuuttelen kirjamessuilla tramppaamisen jälkeen, vallan rauhallisessa ja sopuisassa mielentilassa.

Viel kerran,koska se kirjoitus oli siinä jutussa jonka ymmärsin sinun kirjoittamaksi niin sulta kysyin.
        En mä sitä kysymystä kellekkään toiselle voi osoittaa, paremmin en osaa tätä selittää.
        Helmeillään vaan ei poreilla.

• mimmimummi*
        koti-kiusattu kirjoitti:

Älä mimmi maseennu,piretään erelleen kiinni siitä että jokasel on oikeus kirjottaa sääntöjen puitteissa.

En masennu... kiitos....onko sinulla lähettää muutama rintakarva ...minigrip pussissa.... odottaen mimmi....

• mimmimummi* kirjoitti:

En masennu... kiitos....onko sinulla lähettää muutama rintakarva ...minigrip pussissa.... odottaen mimmi....

En mä voi noita rintakarvoi leikellä kun mulla on timpurinkynä niihin työnnettynä.
        Puukko ei pysy jos kumartuu.

• mimmimummi*
        koti-kiusattu kirjoitti:

En mä voi noita rintakarvoi leikellä kun mulla on timpurinkynä niihin työnnettynä.
        Puukko ei pysy jos kumartuu.

Timpurinkynäkin lämmittää mieltä...ja tuo jopa lapsuus muistoja.....onkohan se vielä samanmoinen.....litteä...millä joulupukille kirjoitin kirjeitä mummolassa..

• mimmimummi* kirjoitti:

Timpurinkynäkin lämmittää mieltä...ja tuo jopa lapsuus muistoja.....onkohan se vielä samanmoinen.....litteä...millä joulupukille kirjoitin kirjeitä mummolassa..

Nimenomaan se punainen ja litteä,paksulla lyijyllä.
        Montakohan metriä merkkiviivaa olen vetänyt milloin mihinkin.

• eppu2
        koti-kiusattu kirjoitti:

Nimenomaan se punainen ja litteä,paksulla lyijyllä.
        Montakohan metriä merkkiviivaa olen vetänyt milloin mihinkin.

Nykyään on sininenkin.

• eppu2 kirjoitti:

Nykyään on sininenkin.

Luottamusmiehellä aina punainen.

• eppu2
        koti-kiusattu kirjoitti:

Luottamusmiehellä aina punainen.

Mulla on molemmat.
        Hyvä tietää tuo juttu, annan sitten pojalle ens kesänä sen sinisen, kun mökin tekoo jatketaan.

• eppu2 kirjoitti:

Mulla on molemmat.
        Hyvä tietää tuo juttu, annan sitten pojalle ens kesänä sen sinisen, kun mökin tekoo jatketaan.

Etkö luota poikaas?

• eppu2
        koti-kiusattu kirjoitti:

Etkö luota poikaas?

Piruillakseni, kertoisin sitten myöhemmin.
        Meidän sakissa aina vengotaan ja keksitään hyväntahtosta jäynää.
        Sitten nauretaan kimpassa.

• Jos sais kerättyä ne punaiset läikät jotka kirjottajien poskilla loistavat niin ruusutarhahan siin olis.
      Samanlaist vatvomista ku rakenneuuristus,ketääa ei haittaa mikään asia mut sanon kumminkin jne.
      Mitähän sitä keksis et mainittais,mä tairan mennä romano palstalle siel ei ketään soimata.

• Halonhakkuuta

Voi hyvä tavaton että täällä on hauskaa.

• saa halosta

Saako mullakin olla hauskaa?

• saa halosta kirjoitti:

Saako mullakin olla hauskaa?

Torilla puhelivat et pena olis halosta saanut,liekkö ollut tappelussa.

• saa halosta
        koti-kiusattu kirjoitti:

Torilla puhelivat et pena olis halosta saanut,liekkö ollut tappelussa.

Ainakin piiskaa, kun juuttui tauluja tiiraamaan.

• saa halosta kirjoitti:

Ainakin piiskaa, kun juuttui tauluja tiiraamaan.

Joka kuritte kasvaa jne ei mennyt piiskut hukkaan sosiaalioikeuren proffana touhuu nykyään.

• .mollis

Nyt kun luin tätä ketjua uudelleen, niin tulin siihen tulokseen, että täällä taitaa tosiaankin olla sisäpiiri joka häiriintyy siitä jos muutama ulkopuolinen nimimerkki innostuu heittämään läppää.
      Ehkä ne sivustaheitot puskista jotka kertovat heidät kiusaamalla ajettu puskiin pitävätkin paikkansa. Vähän alkoi suivaannuttaa tuo sormi pystyssä osoittaminen mitä saa sanoa ja miten ja kenelle ja koska.

• Tosi vastaus

Mikä "rehellinen vastaus"? Jos kirjoitan, että vastaan aina nimimerkille, epäiletkö sanojani?
      Tai kirjoitan, että otan aina kantaa itse asiaan, oli kirjoittaja sitten kuka hyvänsä, niin mitä sitten?
      Mitä väliä sillä on, onko vastaus rehellinen vai ei.
      Mitä sillä tiedolla on virkaa?

• väitönnä

Mikä tosiaan on rehellinen vastaus? Jokaiselle omansa, jos on kyse omasta rehellisyydestään.

Mitä väliä täällä on millään, vähitellen tätä jauhamista lukeneena tekisi mieli sanoa, ettei millään, ei päätä, ei häntää.

• harvemmin

Kartan rekattujen nimimerkkien kirjoituksiin yleensä aina. Uudet nimimerkitkään ei saa plussapisteitä. Mielummin haen plussat Koosta.

Nimimerkittömän aloite saa täydet pinnat!

• Jopas meni vaikeeksi,melkein ku lottoo pelais,varsinainen kuurupiilo seura.

• Olen ajatellut, että nikittämän aloitukseen on aina suhtauduttava varovasti. Kokeiltava kuin kepillä jäätä tai pitää odottaa hetken aikaan, että ketju pääsee vauhtiin, muuten voi tulla tuulta tupaan.

Nikillisten aloituksiin on helppo vastata.

Joskus olen antanut vauhtia aloituksiin joihin ei kukaan ole vastannut ja jo vain on lähtenyt ketju etenemään.

Liian pitkät ketjut (toisten ei omat) eivät jaksa kauaa kiinnostaa. Jos ketju nostetaan yläpalkkiin sellaiseen en ota juurikaan enää osaa, sillä niissä ei synny keskustelua vaan jokainen kommentti on irrallinen vastaus aloitukseen.

Suomi24, luotsien tekemällä tehdyt aloitukset ovat tyhjän jauhamista koska aloittaja ei kommentoi enää aloituksen jälkeen vaan poistuu takavasemmalle.

• Moikka heta
        Tuol vannotaan et nikittömälle ei vastata ja toiset tenhottaa et vaan nikittömille vastaillaan,hiljaseks menee palsta.
        Onneks olen tämmöne tuppisuu läns suamalainen semmone pulaajan karjalainen.
        Onhan hattu pysyny kohillaan tääl tuulises syksys?

• piikkiö kirjoitti:

Moikka heta
        Tuol vannotaan et nikittömälle ei vastata ja toiset tenhottaa et vaan nikittömille vastaillaan,hiljaseks menee palsta.
        Onneks olen tämmöne tuppisuu läns suamalainen semmone pulaajan karjalainen.
        Onhan hattu pysyny kohillaan tääl tuulises syksys?

Eiku nikittömälle ja nikilliselle

• piikkiö kirjoitti:

Eiku nikittömälle ja nikilliselle

Sain juuri kudottua uuden valkean villapipon. Tänään oli kaunis päivä ja huomenna samoin. Lähdemme Noordwijk aan zee pieneen kalastajakylään. Pohjanmeren rantakylät ja hiekkarannat ovat kivoja vaellluskohteita.

Sinulle vastaan aina ; )

• miltä kuulostaisi?

Tuli tuosta mieleen että joskus on vaikea keksiä nimmaria kun tuntuu että kaikki nimmarit ovat jo varattuja. Jos keksittäisiin joillekin puskille joukolla nimmari.

Tai vois vaikka tehdä eri aloituksen ehdotuksista.

• Hartiavoimin väänsin jo yhrelle nimeä,katotaan kelpaaks.
        On kuule vaikee antaa lapselle nimeä,ain on naapurit arvostelemas.

• Joukoonmeidänhevonen

Mitä väliä tosipaikan tullen.
        Kaikki kommentit kirjoittaa Ihminen, korottaako itsensä, vai tyytyykö tilaansa, ihan itsetunnosta, tai sen puutteesta kiinni.

• oot jouko mones

Mikä vaikee nimmaria on keksiä, johan vitsin murjasit.

• dollo olmi
        oot jouko mones kirjoitti:

Mikä vaikee nimmaria on keksiä, johan vitsin murjasit.

Jos älyät laajalla haulla lukaista, kuinka paljon on nikkejä käytössä, et ehkä tyhmää kyssäriäsi esittäisi.

• nikkejä riittää
        dollo olmi kirjoitti:

Jos älyät laajalla haulla lukaista, kuinka paljon on nikkejä käytössä, et ehkä tyhmää kyssäriäsi esittäisi.

Sinulla tuntuu olevan suomen kielellisten sanojen määrän harvinaisen niukan. Kysynet viisaammilta ohjeita ellet löydä uutta nikkiä vastauksiisi.

• -,,-
        nikkejä riittää kirjoitti:

Sinulla tuntuu olevan suomen kielellisten sanojen määrän harvinaisen niukan. Kysynet viisaammilta ohjeita ellet löydä uutta nikkiä vastauksiisi.

Suomenkielisten.

• plops*

Tuo nimmari ainakin näyttäisi olevan vapaana.

• plops*

Tämä on vain kokeilua. Muistelua villipuska-ajoiltani.

Mistä se johtuu, että joskus pystyy kirjoittamaan samalla puskanikillä kuin joku muukin, mutta sitten joskus nousee stopmerkki pystyyn? Katsotaas lähteekö liikkeelle.

ent. siivoojaparka

• ent. siivoojaparka
        plops* kirjoitti:

Mistä se johtuu, että joskus pystyy kirjoittamaan samalla puskanikillä kuin joku muukin, mutta sitten joskus nousee stopmerkki pystyyn? Katsotaas lähteekö liikkeelle.

ent. siivoojaparka

Täydestä meni niinkuin väärä raha. Tuo ensimmäinen plops* ei siis ollut minun. Toinen oli. Ei välilyönneissäkään mitään eroa.

• ---
        plops* kirjoitti:

ent. siivoojaparka

Rekattua ei voi muut käyttää, rekkaamatonta vaikka jokainen.
        Luulisi olen itsestäänselvyys.

• ootko höhlä?

Täydestä meni niinkuin väärä raha. Tuo ensimmäinen plops* ei siis ollut minun. Toinen oli. Ei välilyönneissäkään mitään eroa.

Hyvä tavaton, tietenkin varaamatonta nikkiä voi käyttää kuka vaan.

• ent. siivoojaparka
        ootko höhlä? kirjoitti:

Hyvä tavaton, tietenkin varaamatonta nikkiä voi käyttää kuka vaan.

Vaikea uskoa, sillä monesti nousi stop merkki pystyyn ihan tavallisesta suomalaisesta sanasta tai sanayhdistelmästä, mitä on vaikea kuvitella kenenkään rekatuksi nikiksi.

• tyhmyyttä
        --- kirjoitti:

Rekattua ei voi muut käyttää, rekkaamatonta vaikka jokainen.
        Luulisi olen itsestäänselvyys.

Kaikki eivät halua perässähiihtelijöitä, siinä erittäin varteenotettava syy rekkaamattomuuteen.
        Asiat tulevat sanotuksi asioina eikä tyhjäntoimittajana vallatulla nimimerkillä!

• tyhmyyttä kirjoitti:

Kaikki eivät halua perässähiihtelijöitä, siinä erittäin varteenotettava syy rekkaamattomuuteen.
        Asiat tulevat sanotuksi asioina eikä tyhjäntoimittajana vallatulla nimimerkillä!

Niin asian voi ilmaista mm. nimimerkeillä kuten "tyhmyyttä" tai nimimerkillä "Olmi".

• demeter1
        tyhmyyttä kirjoitti:

Heh, tyhjäntoimittajana valtaamattomalla nimimerkillä - aina samalla - kirjoittelen, mutta ei ole perässähiihtajiä vaivaksi asti ollut....(tyhmyyttä)

Asialinja on hyvä. "Kun mä olen sanani sanonut, se on sitten siinä", vai miten se Töyryn isäntä Pohjantähdessä julistikaan ?

• demeter1
        korppis kirjoitti:

Niin asian voi ilmaista mm. nimimerkeillä kuten "tyhmyyttä" tai nimimerkillä "Olmi".

korppis@

Olen ihan vakavissani ajatellut rekisteröidä tuon "Olmi"- nimimerkin. Lyhyt, naseva ja paljon puhuva sana. Ei jätä kylmäksi ketään, eikä houkuta perässähiihtäjiä, kun niistä joku kantoi huolta.

Toinen täällä kuultu - ja minulle huumorimielessä (toivoakseni) osoitettu passeli nimimerkki voisi olla "dementti". Napakka sana sekin, eikä senkään luulisi houkuttelevan seurailijoita...Muistuttaa sitä paitsi tätä nykyistä nikkiäni...))

• demeter1 kirjoitti:

Heh, tyhjäntoimittajana valtaamattomalla nimimerkillä - aina samalla - kirjoittelen, mutta ei ole perässähiihtajiä vaivaksi asti ollut....(tyhmyyttä)

Asialinja on hyvä. "Kun mä olen sanani sanonut, se on sitten siinä", vai miten se Töyryn isäntä Pohjantähdessä julistikaan ?

"demeter"

On tää taas niin vaivalloista.
        Eiks olekin?
        Minulla on valmiina nikki 70 palstalle.
        Vaan en sano!
        Ties vaikka joku minuna alkaisi...
        Nolaten itsensä jo ensimmäisillä sanoillaan.
        Minä kun pidän tapanani ilmoittaa milloin puskani vaihtuu.

Töyryn pojat taisivat vahvistaa isänsä sanat.
        Kuolleen ruumiin yli.
        Aika Uunoja.

H.

• demeter1
        hunksz kirjoitti:

"demeter"

On tää taas niin vaivalloista.
        Eiks olekin?
        Minulla on valmiina nikki 70 palstalle.
        Vaan en sano!
        Ties vaikka joku minuna alkaisi...
        Nolaten itsensä jo ensimmäisillä sanoillaan.
        Minä kun pidän tapanani ilmoittaa milloin puskani vaihtuu.

Töyryn pojat taisivat vahvistaa isänsä sanat.
        Kuolleen ruumiin yli.
        Aika Uunoja.

H.

Mitäs vaivaa tässä nyt on (hunksi) ? Keskustellaan keskustelemisesta..))

Koskas sinä olet ruvennut tulevaa suunnittelemaan, niin kuin uutta nikkiä jo ?
        Valitse sitten joku vähän helpompi. Minä en koskaan oppinut kirjoittamaan tätä nykyistä, siksi se piti suomentaa, vai härmentää ...

Ja keksi vaikka jotain kuvaavaa kuten "yhteishyvä", "ylenantava", "ylivaltias" "ykkönen" - esimerkiksi..))

• tyhmyyttä
        demeter1 kirjoitti:

korppis@

Olen ihan vakavissani ajatellut rekisteröidä tuon "Olmi"- nimimerkin. Lyhyt, naseva ja paljon puhuva sana. Ei jätä kylmäksi ketään, eikä houkuta perässähiihtäjiä, kun niistä joku kantoi huolta.

Toinen täällä kuultu - ja minulle huumorimielessä (toivoakseni) osoitettu passeli nimimerkki voisi olla "dementti". Napakka sana sekin, eikä senkään luulisi houkuttelevan seurailijoita...Muistuttaa sitä paitsi tätä nykyistä nikkiäni...))

demeter1 ei selvästikään halua ymmärtää rekkautuessaan, mihin lusikkansa pujottaa:)

Samalla nikillä kirjoittava saa nimenomaan perässä sipsuttavia, kylkeen painautuvia polosia, joiden seura ei ole sitä liukkainta eikä vuorovaikutukseen tehoavaa.

Huumormielisyyteen kaivataan suurempia tuulia ja toteutuksia:)

• tyhmyyttä
        demeter1 kirjoitti:

Olet sinä aika sokkee, noin virtuaalisesti :)

• demeter1
        tyhmyyttä kirjoitti:

demeter1 ei selvästikään halua ymmärtää rekkautuessaan, mihin lusikkansa pujottaa:)

Samalla nikillä kirjoittava saa nimenomaan perässä sipsuttavia, kylkeen painautuvia polosia, joiden seura ei ole sitä liukkainta eikä vuorovaikutukseen tehoavaa.

Huumormielisyyteen kaivataan suurempia tuulia ja toteutuksia:)

tyhmyyttä@

edelleen olen sitä mieltä, ettei niitä minulla ole ollut häiriöksi saakka. Jospa ajattelevat , että antaa mummon olla...))

• demeter1
        tyhmyyttä kirjoitti:

Olet sinä aika sokkee, noin virtuaalisesti :)

"Tyhmyyttä" @
        Minä vai ? (Olen sokea). Voihan sen niinkin nähdä..))

• dadadad

Ketjusta on poistettu 155 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3847
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2596
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      2025
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1751
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      31
      1556
    6. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      125
      1521
    7. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1331
    8. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      85
      1302
    9. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      500
      1300
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1266
    Aihe