Olen syönyt jokusen vuoden antihistamiinia hillitäkseni astmaattista yskää jonka saan reaktiona koivun ja lepän siitepölylle sekä luonnon homesienille. Olen lopettanut lääkkeen aina kun homepitoisuus laskee, mutta nyt toista vuotta yskä jatkuu silti. Minuahan ärsyttää nykyään kaikki, kylmyys, kosteus jne.
Tuli tässä mieleeni että kun yskä on keuhkojen ärsytystä, ja jos keuhkojen ärsytystilassa kehittyy histamiinia vaikkei mitään konkreettisia ärsykkeitä eli hiukkasia olisikaan, niin voisiko olla mahdollista että antihistamiini hillitsee tuota ärsytystilaa?
Voiko antihistamiinia syödä turvallisin mielin ympäri vuoden, periaatteessa jokaikinen päivä? Sehän on halpa lääke, ja lähinnä sivuvaikutuksina on ollut uneliaisuus (mikä ei aina haittaa, koska välillä kärsin nukahtamisvaikeuksistakin) ja välillä vatsaärsytys. Jälkimmäinen ei pitäisi olla setiretsitiinin sivuvaikutus, mutta minulla on erittäin herkkä vatsa.
Antihistamiini keuhkoärsytyksen hillitsijänä?
keuhkot pellolla
1
565
Vastaukset
- Henna3
keuhkot pellolla
Mikäli yskä on jatkuvaa, kannattaa varata aika astmahoitajalle keuhkopuhallustestejä varten astman poissulkemiseksi.
Mulla on antihistamiini Xyzal ympäri vuoden käytössä enkä ole huomannut siitä haittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742862
- 642743
- 681812
- 241647
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171619- 201580
- 181454
- 481287
- 381253
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91239