Voiko MS-tauti olla vaikka MRI-kuvat olisivat puhtaat?

mäsääkö

Mulla on nyt usemman kuukauden ollut mitä kummallisimpia oireita, jotka selittyisivät ms-taudilla. Pää ja selkäydin on kuvattu vajaa 2kk sitten, mutta niistä ei löytynyt mitään oireita selittävää. Onko ms-tauti mahdollinen ilman plakkeja? Selkäydinnestenäytettä minulta ei ole otettu. Haluaisin jo jonkunlaisen diagnoosin oireilleni :(

7

347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mims...

voi olla! ei ne heti aina näy muutokset kuvissa.

• cfs

Krooninen väsymysoireyhtymä aiheuttaa hyvin samanlaiset oireet kuin ms-tauti.

• 100µg

Onko ms-tauti mahdollinen ilman plakkeja?

Ei.

Voisiko sulla olla borrelia?

Se aiheuttaa vaikka mitäikävää, jotka olet nähnyt telkkarissa dokumenttiohjelmissa viimesen vuoden aikana.

Syöthän D-vitamiinia?

• Henna3
    • mmmmmmmmmmm

Mä olen kyllä saanut ms-diagnoosin (2008) ja mitään plakkeja ei mri-kuvissa ole ollut. Olen ollut 3 kertaa mri-kuvissa. Olen tässä kevään aikana menossa taas magneettikuvauksiin. Selkäydinnestenäyte on otettu. Olen muutenkin ollut tosi hyvässä kunnossa.

• Näinminulla

Jaa-a, minulla taas joku plakki löytyi, mutta diagnoosin kanssa oltiin pitkään epävarmoja, kun oireet oli niin vähäiset.

• mnmnmmmm

Mä sain diagnoosin mun mielestä aika köykäsin perustein. Vaikkakin joitain oireita aina silloin tällöin kyllä ilmaantuukin,mutta vois ne liittyä johonkin muuhunkin kuin ms-tautiin. En oikeen tiedä mitä ajatella. Lääkityskin mulla on, tosin joskus kyllä on aikoja kun unohdan piikittää, liekö syynä juurikin se että oon niin hyvän kuntonen. Sen takia tietty lääkettä käytetäänkin,että pahenemisvaiheiden välit pitkittyis. Ja varmaan pysyykin pois jos lääkettä käyttää niinkuin on määrätty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      72
      2766
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1219
    Aihe