Heip. Teen galluppia siitä miten Suomen kaksikielisyyteen suhtaudutaan maassamme :) Siispä olisin iloinen jos vastaisit seuraaviin kysymyksiin(3. kysymykseen pelkkä kirjain):
1. ikäsi?
2. sukupuoli?
3. Kaksikielisyys on mielestäni: a) hyvä asia, toivottavasti säilyy aina b) hyväksyn sen, vaikka en välttämättä puolla sitä c) huono asia, toivottavasti koko asia häviää joskus tulevaisuudessa d) ei mielipidettä
Kaksikielisyys!
9
583
Vastaukset
- ajattelen
1. ikäsi? 68 v
2. sukupuoli? feminiini
3. Kaksikielisyys on mielestäni: B - tässä
71 v.
nainen
B - Sens-Ori
Tvåspråkighet är rikedom.
Itse olen läpeeni finski, mutta vietän kesät ruotsinkielisten parissa och ha jätte roligt. - Kieli
75
mies
b vaikka en maassa asukaan.
Ei kai kaksikielisyydestä ole mitään haittaa? Itse puhun 4 kieltä kohtalaisen hyvin
3 muuta kieltä niin hyvin ettei minua myydä.
Mitä useampaa kieltä ihmiset oppivat puhumaan sen helpompaa on sopeutuminen
vieraisiin kulttuureihin ja ihmisiin.
Emme enää asu täällä eristetyssä pohjolassa, vaan kielivyöhykkeet alkavat
sulautua toinen toisiinsa.
Ehkä tuo kielikysymys ei olekaan pelkkä kielikysymys vaan sisältää jotakin muuta?- Maija
1. 69v.
2. feminiini
3. a
- jazz-jazz
taaskaan lukemaansa vaan lässyttävät omiaan
a 60
b nainen
c a- ellumari
mutta tuollaisella gallupilla ei ole yhtään mitään virkaa.
Sanoin vain ajatukseni "kielivirheisiin" kohdistuneista ennakkoluuloista.
Nyt rupean katselemaan mitä mieltä sinä Jaz-Jaz olet, ymmärrettyäsi kysymyksen ja vastattuasi "galluppiin."
mitä Nyyssiväittelyn oppaassa sanotaan:
"Huom. sanaa gallup on käytetty ihan tarkoituksella, koska ko. sanan mainitseminen saa aina aikaan hauskoja liekityssotia. Muistakaa aina nimittää kyselyä gallupiksi. Vielä parempi sanoa Gallup, isolla alkukirjaimella. Joka tästä suuttuu, se on tietenkin saivarteleva nyyssipoliisi, ja häntä täytyy ehdottomasti haukkua sellaiseksi (muista myös aina ja iankaikkisesti viitata hänen nyyssipoliisitoimintaansa kaikissa tulevissa keskusteluissa - se kumoaa minkä tahansa väitteen, jonka ko. nyyssipoliisi esittää)."
Eli niin vakava tämäkin "kalluppi" on!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038182- 1105733
- 2875158
- 535146
- 773803
- 583021
- 662737
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222538Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452471