Onko kellään kokemuksia kyseisestä matkasta? Ois tarkoitus keväällä lentää Ausseihin ja meno matkalla stopata viikoksi KL:ssä ja näil näkymin ois suunnitelmissa piipahtaa myös Thaimaan puolelle joko Koh Samuilla tai Krabissa päin sukeltamassa...
Junalla Kuala Lumpurista Thaimaaseen?
6
896
Vastaukset
- meedio
Ei kannata suunnitella mitään tuon kaltaista. Junalla joutuisit matkustamaan Thaimaan levottomien maakuntien halki tai ainakin sivuamaan jotakin niistä. Kyseiset alueet ovat käytännössä sotatilassa ja länsimaalaisena rinkkaturistina olisit muslimimilitanttien tähtäimessä alta aikayksikön. Lopputalvesta, jolloin alueella oleskelevat vielä harvat länsimaalaiset eivät uskaltautuneet ulos enää pimeän laskeuduttua ja päiväsaikaankin noudattivat äärimmäistä varovaisuutta, on tilanne vielä pahentunut. Tämän viikon saldoa: 2 ammuttua rautatietyöläistä Narathiwatissa, 1 ammuttu poliisi Yalassa, 2 ammuttua ihmistä kotiensa edustalla Narathiwatissa ja mestattu buddhalainen kyläpäällikkö Abu-Musab al-Zarqawi-tyyliin. Militanttiryhmä - Pattani United Liberation Organization (Pulo) - määräsi vastikään kaikki buddhalaiset poistumaan eteläisistä maakunnista, uhaten myös Bangkokia terrori-iskuilla. Eli kierrä kyseiset alueet kaukaa!
- tmp
Entäs lentämällä,Phuketiin tai Bangkokiin tai Thaimaassa,mihin lentoja menee ja minkä hintasia...? Mites tuo Hat Yai,onko siellä levottomuuksia,ymmärtääkseni sinne menee lautta Langkawista...onko tietoa matkan kestosta?
- Ninni
tmp kirjoitti:
Entäs lentämällä,Phuketiin tai Bangkokiin tai Thaimaassa,mihin lentoja menee ja minkä hintasia...? Mites tuo Hat Yai,onko siellä levottomuuksia,ymmärtääkseni sinne menee lautta Langkawista...onko tietoa matkan kestosta?
Käy kattomassa www.airasia.com. Itse varasin liput KL-Bangkok, ja maksoin 20 euroa. Mitä aikaisemmin varaa, sitä halvemmalla saa. Muistaakseni KL-Bangkok välillä menee lentoja kahdesti päivässä, mutta en ole täysin varma. Käsittääkseni myös Hat Yai kuuluu niihin alueisiin, joissa on levottomuuksia.
- ja vaarallista
No ei se nyt niin vaarallista ole!!. Itse olen tuon matkan mennyt useita kertoja tuhansien länsituristien kanssa. Eikä siitä junasta tarvitse poistua sen rinkan kanssa.
Ja kun noita kuolleita lasket niin laske vaikka monta ihmistä tapetaan kuukaudessa vaikka Kairossa eikä sitä nyt mielletä niin supervaaralliseksi paikaksi.
Kuten aina: terveen järjen käyttö sallittua..ja jos oikein pelottaa niin voi jäädä myös kotiin. - spede
tmp kirjoitti:
Malaysian airlines lentää kerran päivässä KL-international airportilta Phukettiin.Hinta muistaakseni n.70e suunta.
- Jimmy
Itse lensin Hat Yaihin vuosi sitten Chiang Maista. yövyin Hat Yaissa yhden yön matkalla Malesian puolelle enkä tuntenut mitään pelkoa siellä. Ilmapiiri on tosin muslimivaikutteinen, eikä varsinaista thaimaalaista kulttuuria siitä paikasta nopealla käynnillä löytynyt. Eli ihan ok läpikulkukaupunki, useampaa päivää en olisi siellä viihtynyt..harmaata, ankeaa. Levottomat alueet ovat Hat Yaista itään, Narathiwat ja Yala.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181720Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738