Olen työskennellyt n.3,5 vakituisessa työsuhteessa kaupassa ja nyt olen kertakaikkiaan saanut tarpeekseeni. Tahtoisin kovasti opiskella lähihoitajaksi, mutta mietin kuuluuko minun hakea aikuiskoulutukseen vai ihan tavalliseen ammatilliseen koulutukseen. Aiempaa ammattitutkinto ei ole, olen 22v.
Kumpaan? :)
kumminpain
1
83
Vastaukset
- opinto ja viikko
Jos ei ole aiempaa ammatillista tutkintoa, voit/saat hakea sekä yhteishaussa että erikseen aikuiskoulutukseen. Jos et ole ylioppilas, aikuiskoulutuksessa olisi lyhyempi opiskeluaika. Jos olet ylioppilas, opiskeluaika on osapuilleen sama niin nuoriso- kuin aikuispuolellakin (kaksi lukuvuotta).
Ei kannata lyödä välejä poikki nykyiseen työnantajaan, voit halutessasi hakea aluksi myös opintovapaata. Olisiko mahdollisuutta tehdä osa-aikaisesti työtä kaupan puolella ja siten saada voita leivän päälle opintotuen lisäksi? Itse tein niin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732815
- 642703
- 681792
- 241637
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä161580- 201570
- 151412
- 481267
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91229