Hommasin juuri 90 heppaisen poloisen dieselin. Siinä on uusi kone. Ei vain faceliftiä poloiseen. Tehdas lupaa 3,4 litraa/100km. Ajoin 80km maantielenkin talvirenkailla juuri. Ajotietokone näytti 3,7litraa/100km. Kyllä täytyy olla tyytyväinen tuohonkin lukemaan. 90 heppaisessa dieselissä on selvästikkin potkua.
Mietoksia poloisesta
4
115
Vastaukset
- 75 hv kiinnosta
Tottako? Mitä kuluttaa oikeasti kun kilometrit ja litrat laskee? Ajotietokoneet on hanurista.
Itse lueskellut 75 hv mallisesta,sama kulutus mutta etotuksella laitatan webaston,hevot ja vääntö piisaa siinäkin.ei kiinnosta enää enempi teho kun ikä lähenee 50 v. Näin se vaan on poijat. - Eino.
Ajotietokoneet näyttää suunnan. Tarkkuudesta en tiedä. Tuskin laittavat sellaista ajotietokonetta joka arvio kulutetun kulutuksen karkeasti väärin. Huomasin, että 90hv kone ei ole mikään kierroskone. Pitää opetella ajotapa eli ajaa oikeilla vaihteilla ja sujuvasti. En ole mitannut manuaalisesti eli tankkauksista. Se on ollut vasta jonkun aikaa.
- uusi poloilija
Tehdas ei minusta *lupaa* käyttäjälle 66 kW:n käsivaihteisen yhdistetyksi kulutukseksi 3,4 litraa sadalle kilometrille, vaikka sellainen lukema ilmoitetaan. Kyse on standardoidun mittaustavan tulosyhdistelmästä, jolla pyritään jäljittelemään auton todellista kulutusta. Lupaus se ei ole, vaan eri autojen keskinäistä vertailua helpottava lukema.
Kaikki valmistajat pyrkivät minimoimaan mitattavan kulutuksen. Siksi testi arvattavasti ajetaan mahdollisimman kapeilla renkailla, jotka ovat pienen vierintävastuksen mallia, ja niihin on tungettu epämukavan kovat paineet. Jäähdyttävää ilmastointia tai lämmitinvastuksia ei tietenkään pidetä päällä, eikä autossa ole asennettuna mitään ylimääräistä painoa, kuten vaikkapa Suomessa tavallista moottorinlämmitintä. Kuljettaja on opiskellut käyttämään auton vaihteistoa kulutuksen kannalta optimaalisella tavalla. Ja luulenpa, ettei hän mikään raskassarjalainen ole.
"EU-yhdistetty kulutus on sekalaista ajoa kuvaava kaupunki- ja maantieajokulutusten yhdistelmä. Koska ajosyklit ovat eripituiset, luvuista ei lasketa keskiarvoa vaan ajosyklien pituuden mukaan painotettu kulutusten keskiarvo. Kaupunkikulutuksen painokerroin on siten 36,81 % ja maantiekulutuksen 63,19 %."
http://www.motiva.fi/liikenne/henkiloautoilu/valitse_auto_viisaasti/henkiloautojen_energiamerkinta/eu-kulutussyklit - Eino.
Näin on.
Olosuhteet vaikuttaa ja missä ja miten ajaa. Itse en kuitenkaan aja liian suurella vaihteella siis vedätä poloa. Minulla oli ollut diesel polo aikasemminkin. Siksi tiedän miten sillä pitää ajaa. Viimeisin versio Polosta taitaa olla laadukkain. Tällaisen ensivaikutelman se on minulle antanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181730Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59870
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738