Nahkaverhoilun puhdistus

XJ6-86

Miten kannattaisi puhdistaa pinttyneet nahkaverhoilut Jaggesta?

4

1510

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nahkat

Kokeile satulasaippuaa. Saa ainakin ratsatustarvikekaupasta. Sitä saippuaa levitetään
      kosteaan rättiin ja sitten pyyhitään. Toista käsittely useamman kerran jos lika on pinttynyttä. Sitten jokin hyvä rasva pintaan.
      Se pitää nahan kimmoisana ja likakaan ei tartu niin hyvin... ja taas tuoksuu kabiinissa mieto
      nahka !

• HEE

Itse olen käyttänyt AutoGlymiä. Muusta ei kokemusta sitten olekkaan.

Mutta, väitän (ja saa väittää taas myös vastaankin) että itse puhdistusaineen kanssa ei ole niin tarkkaa, kunhan lika lähtee pois pintaa liikaa rasittamatta - eli ei käytetä puhdistukseen esim. hiekkapaperia. Puhdistamiseen tuo yllä mainittu satulasaippua on varmasti oikein hyvä, kuten on varmasti aikaisemmin palstalla mainittu mäntysuopakin.
      Nahan käsittelyaineen kanssa kannattanee olla sitten vähän tarkempi...
      Tämä AutoGlymin tuote [Leather Care] jättää käsittelyn jälkeen nahkan ehkä hivenen "kovaksi". Tätä samaa sanoin joku muukin tällä palstalla aikoinaan. Mä olen vain ajatellut että jos tätä ainetta suosittelee AM ja Jaguar niin ei se voi markkinoiden huonoin vaihtoehto olla.

Tällä palstalla mainittiin myös joku ilmeisesti norjalainen tuotesarja? Kuka muistaa mikä se oli? Se sai muistaakseni kovastikkin kehuja porukalta.

• vm. 1997

Kokoeile Softcare -nimisen valmistajan Leather Care Kit -tuotepakettia. niitä saa esim. huonekalukaupuista. Löytyy nahan puhdistus- suojaus- ja hoitoaine. Nahkasisustuksestani tuli kuin uusi.

• Saku

Käy tutustumassa WWW:GLIPTONE.COM ja tsekkaa sieltä Liquid Leather-tuotesarja.Olen itse puhdistanut/hoitanut sisustani(siis auton...) ed. mainituilla mönjillä,toimii.Kaupanpäälle ehta nahan tuoksu.Autoglymillä on myös hyvää tavaraa.Kannattaa myös kysyä paik.suutarilta neuvoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2663
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe