menin töihin ja nyt pitäisi tehdä asumistukeen tarkitus.
hakemuksessa on kohta Tulojen muutos ja alkamispäivä. laitetaanko siihen päivä jolloin saan ensimmäisen palkan vai päivä jolloin olen aloittanut työn?
asumistuen tarkistus
3
239
Vastaukset
- ---
Työn 1. päivä. Siitä lähtienhän sinulle sitä palkkaa maksetaan eli tulot muuttuvat.
- Näin olen tehnyt
Itse olen lakkauttanut asumistuen aina siitä kuukaudesta alkaen, kun työt alkaa, sitten myöhemmin olen hakenut uudelleen. Tällä konstilla välttyy niiltä perhanan takaisinperinnöiltä, joita kela tykkää harrastaa pätkätyöläisen kohdalla.
- tiesitkö jo?
Jos olet pitkäaikaistyötön, Kela lykkää asumistuen tarkistusta 3 kk:lla eteenpäin. Tosin jos vuositarkistus osuu sen 3 kk:n kohdalle, sitä ei lykätä enempää. Itselläni kävi niin, että työt alkoi toukokuun puolessa välissä ja vuositarkistus sattui 1.7., jolloin asumistuki loppui kokonaan, eli lykkäys vain n. puolitoista kuukautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742862
- 642743
- 681812
- 241647
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171619- 201580
- 181454
- 481287
- 381253
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91239