Olen kirjoittanut englannista B:n lukioaikaan. Ymmärrän kohtuu hyvin englantia, mutta puhuminen takeltelee. Sanavarasto ei ole vielä tarpeeksi laaja ja puhuminen jännittää kovasti. Olen kuitenkin menossa puoleksi vuodeksi Englantiin töihin. Työpaikalla puhutaan englantia. Todennäköisesti vapaa-ajalla tulen myös käyttämään englantia, ellen satu saamaan suomalaista kämppistä. Mitä veikkaatte - Puhunko kolmen kuukauden tai edes puolen vuoden päästä sujuvaa englantia?
Missä ajassa oppii puhumaan lontoota?
5
181
Vastaukset
- Marcku
Älä jännitä. Se on meidän suomalaisten yleisin virhe.
Sen kun puhut vaan vaikka vähän änkyttäisitkin, kun sanoja haet.
Yllättävän nopeasti tulee lontoo taittumaan kun vettä vaan! Kiitos kannustuksesta Marcku! :) Kovasti toivon englannin kielen parantuvan. Sen vuoksi lähdenkin töihin Englantiin.
- Mfm
Varmasti puhut 3 kk:n päästä sujuvasti. Itse ainakin edistyin hirveesti viikossa.l
- jimi3
Itse lähes samassa tilanteessa, mutta työpaikkaa ei vielä ole. Ymmärsinkö oikein, että sinulla on jo työpaikka? Miten onnistuit haastattelussa kielitaidollasi?
Kyllä. Takelellen, mutta ilmeisesti tuli sen verran sanoja oikeassa järjestyksessä, että haastattelija ymmärsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742872
- 642743
- 681812
- 241647
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171629- 201580
- 181464
- 481287
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91239