Hei,
Tilanteeni on jotakuinkin tämä: allekirjoitin alivuokralaissopimuksen asuntoni päävuokralaisen sekä vuokranantajan (HOAS) kanssa. Ilmeisesti päävuokralainen ei kuitenkaan ole palaamassa asuntoon ja itselleni asunto kelpaisi oikein hyvin.
Kysymykseni siis olisi kaksijakoinen:
1) Onko alivuokralaissopimuksen irtisanomiseen ja uuden vuokrasopimuksen allekirjoittamiseen mitään estettä, mikäli kaikki osapuolet tähän suostuvat ja
2) suostuuko HOASin kaltainen järjestö moiseen? Tulen olemaan opiskelija ainakin vielä pari vuotta.
Alivuokralaisesta päävuokralaiseksi
mimmu-ysiyks
2
282
Vastaukset
- höli
Eiköhän tuohon löydy paras vastaus HOASilta heti huomenaamulla.
Sehän riippuu ihan putiikin omasta käytännöstä, että onko asunnossa jo asuvalla etulyöntiasema asuntojonossa oleviin verrattuna. AHVL kyllä tuntee tilanteita joissa alivuokralainen on etuoikeutettu vuokramaan koko huoneiston. Sen sijaan kaupungit ja vastavaat vuokratahot (kuten HOAS) eivät noudata lakia. Eli siinä on se suurin ongelma näiden vuokralaisilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857395- 965364
- 2504485
- 444435
- 623217
- 482636
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222328Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘282291- 432194
- 412154