Mistä ihmeestä keksisin apua ihan järkyttävään makeanhimoon. Olen jonkin aikaa tässä pikkuhiljaa yrittänyt painoa pudotella (mikä onkin onnistunut pikkuhiljaa), Mutta, nyt viimeiset pari viikkoa ovat olleet täyttä *elvettiä, koska aamulla tai iltapäivällä minulle iskee ihan järkyttävä makeanhimo. Sitä ennen 1,5 kk meni oikein hyvin ilman pahempia himoja. HImo on sitä luokkaa usein, että voisin melkeinpä kuristaa jonkun työkaverin pullan takia :( yritän taistella himoa vastaan, mutta usein ratkean syömään jotakin makeaa ja paljon, joku hedelmä ei siinä paljoa auta, sitten kun olen oksennuksen partaalla, makeanhimo helpottaa. En tajua mistä tämä ongelma on tullut, syömisiä en ole muuttanut. Pääsääntöisesti pyrin syömään proteiinipainotteisesti, hyviä rasvoja ja hiilareitakin jonkin verran. Aamupala ei meinaa maistua, tosin en ole huomannut nyt eroa tähän makeanhimoon, syön aamupalan tai en. Yleensä kaurapuuro raejuustolla uppoaa jotenkin.. Lounaalla syön usein kunnolla lounasruokalassa, silti makeanhimo/syömishimo on ja pysyy. Sanotaan, että klo 9-13 on se pahin aika. MItä ihmettä tekisin?? Tuntuu että koko laihdutusurakka menee kohta pieleen tämän vuoksi. Olen nainen (167/66) joka yrittää pudottaa muutamaa kiloa. Normi päivänä syön n.1500 kcal, liikuntapäivänä 2000. Pitääkö vain lisätä proteiinin syöntiä? Tai auttaisiko joku hurjan proteiinipitoinen aamupala ja lounas? Kai se on vain testattava kaikkea, ärsyttää tämmöinen sokerihulluus.. :(
Apua, jäätävä makeanhimo!?
2
101
Vastaukset
- 18+7
Mun kohdalla nimenomaan proteiinipitoinen aamiainen, viljojen ja sokerin poisjättäminen ruokavaliosta ja riittävä veden juonti on auttaneet makeanhimoon(kin). Aamiaisen syön vasta töissä ehkä noin tunnin, puolentoista päästä heräämisestä.
Lisäksi tasaiset ateriavälit (syön nelisen ateriaa päivän aikana) ja makeutusaineiden välttely auttaa. Kokeilemalla selviää. - putostistlla
Todennäköisesti johtuu, ettet syö aamupalaa. Syötkö muutenkaan hedelmiä, siis muulloin kuin pelkästään silloin, kun on se himo päällä?
Kyllä sellaiset valtavat ylitsepääsemättömät tilat yleisemmin johtuvat puutostilasta, varsinkin jos ne ihan vaikuttaa mielitilaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997823- 1075607
- 2754861
- 494823
- 753584
- 502838
- 622564
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222458Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292402- 412284