Kelläs on tietoa, paljo mahtaa finnairilla maksaa turistiluokan paikat? Meitänä ku olis2 aikuista ja 3 lasta. Ja haluttais vierekkäiset paikat. Mennen tullen.
Eli onko kokemusta paljo mahtaa maksaa?
paikkojen varaus etukäteen
28
561
Vastaukset
- 14+14
6-65 euroa per paikka per suunta. Peruspaikat 6-20 euroa.
http://www.finnair.com/FI/FI/flights/travel-extras/additional-baggage-select-your-seat-more/select-your-seat- joopa joo
Finnair kusettaa ja jotkut vielä kusettavat sen puolesta saamatta siitä edes palkkaa (vai?).
Tuolla sivullahan sanotaan: "Jos matkustat lasten kanssa etkä halua varata istuinpaikkoja etukäteen, varaamme paikat puolestasi kolme päivää ennen lennon lähtöä, jotta jokainen lapsi pääsee istumaan vähintään yhden samassa varauksessa olevan aikuisen kanssa."
Siis ei Finskikään ole niin härski, että sijoittaisi lapsen eri riville kuin samassa varauksessa olevat aikuiset. Vaikka ehkä ei hirveästi halua korostaa tätä. Onhan moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa.
Jos halutaan viisi ihmistä vierekkäisille paikoille, niin siinä voi sitten olla tekemistä, jos koneessa ei ole viittä vierekkäistä paikkaa. :-)
- NäinMeillä
"Siis ei Finskikään ole niin härski, että sijoittaisi lapsen eri riville kuin samassa varauksessa olevat aikuiset"
Tuohan on ihan selviö. Yksin istuva pieni lapsi olisi käytännössä jo iso turvallisuusriski joka vaatisi yhden lentoemännän saattajakseen. Joskus on bookkaus ensin sijoittanut meidän perheen niin että joku lapsi on ollut yksin mutta aina on saatu vahdettua ne sopiviksi kun on huomautettu asiasta.
Kaikki perheenjäsenet eivät toki pääse automaattisesti vierekkäin tai edes peräkkäisille riveille.- 28A
Köyhien ongelmia.
- NäinMeillä
28A kirjoitti:
Köyhien ongelmia.
Eli tuttuja sinulle?
- swedupelle
Mutta moni aikuinenkin haluaa istua vierekkäin hankilön kanssa jota näkee 24/ muutenkin, jos paikat menee eri riveille, ei selvitä tuota kahta tuntia,,,
Paras on ollu et jäädään odottamaan käytävälle että pääsee hieno rouva ukkonsa viereen, , , hah,,,
joo, kerran vuodessa,,, tiedetään....- Heja svärje
Selviää se sullekkin sitten joskus ja voit kokeilla sijoittua eri paikkaan kuin "puoliskosi".
Itse maksoin juuri koko porukalle paikat, jotta sain itse enemmän polvitilaa. Mutta aina on vielä riski että jokin swedupelle pilaa matkani etupenkissä.
- 2+2
No entä lapsiperheet,onko käynnyt koskaan silleen,että alaikäiset lapset ovat joutuneet yksinään istumaan ilman,että toinen vanhimmista olisi viereisellä penkillä?
Kokemuksia?
Kohta pitkä lento ameriikkaan.lento olisi Norskin koneella.
Perhe 2 2- Ei norskipalsta
Ainakin minulle finskillä kerran, mutta johtui muualta tehdystä ryhmävarauksesta 6lle henkeä, jossa eivät olleet osanneet yhdistää saman sukunimistä päiväkoti-ikäistä junnua aikuisen viereeen istumaan, eikä se nimi ole aivan yleisimmästä päästä eli kaikki eivät olleet "korhosia".
Tämä oli aikaan ennen kuin pystyi tekemään chekkauksen netissä ja jonkinlainen mahdollisuus paikkojen säätöön lähinnä menomatkalla nykyään.
Mutta koska menet Norskilla sinun pitää kysyä asiaa yleistä lentämisestä palstalta. - goodluck.
Norksin lipulla ainakin, koneesta ei ole varmuutta, esim. viime viikolla yli kymmenen tunnin myöhästyminen. Ja sitä edellisellä viikolla 7 tunnin myöhästys. Kone voi olla joku vuokrakone eli ei norjalaisten oma, ainakin Euroatlanticilta ollut lainakonetta.. Viime kuussa lentoja myös peruttu ja oikein urakalla aiemmin.
Mutta sattuuhan noita joka yhtiölle. - 8+20
goodluck. kirjoitti:
Norksin lipulla ainakin, koneesta ei ole varmuutta, esim. viime viikolla yli kymmenen tunnin myöhästyminen. Ja sitä edellisellä viikolla 7 tunnin myöhästys. Kone voi olla joku vuokrakone eli ei norjalaisten oma, ainakin Euroatlanticilta ollut lainakonetta.. Viime kuussa lentoja myös peruttu ja oikein urakalla aiemmin.
Mutta sattuuhan noita joka yhtiölle.totta, myös esim finnairille, jonka lennot myöhästyivät kun eivät löytäneet varakoneelleen vararenkaita..
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014063018451924_uu.shtml - enkkaa pukkaa
8+20 kirjoitti:
totta, myös esim finnairille, jonka lennot myöhästyivät kun eivät löytäneet varakoneelleen vararenkaita..
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014063018451924_uu.shtmlAivan, tuossa oli syynä se New Yorkin puuskatuulen hard landing jonka takia piti vaihtaa sitten telineitä ja oli vuokrattu siksi aikaa reitille varakone eikä siihen kai joka kentällä joka osaa. Jos oikein muistan.
Norjalaisilla toki ongelmana koko konetyypin epäluotettavuus. Tai toimiihan se aika hyvin jo muilla kai. Vai onko muilla Dreamlineria käyttävillä yhtä paljon peruutuksia ja myöhästymisiä? - 20+17
enkkaa pukkaa kirjoitti:
Aivan, tuossa oli syynä se New Yorkin puuskatuulen hard landing jonka takia piti vaihtaa sitten telineitä ja oli vuokrattu siksi aikaa reitille varakone eikä siihen kai joka kentällä joka osaa. Jos oikein muistan.
Norjalaisilla toki ongelmana koko konetyypin epäluotettavuus. Tai toimiihan se aika hyvin jo muilla kai. Vai onko muilla Dreamlineria käyttävillä yhtä paljon peruutuksia ja myöhästymisiä?Ainakin BA:lla vikoja/myöhästymisiä on Dreamlinereilla jonkin verran ollut, hukkuvat hyvin tilastoihin, koska pitkänmatkanlennoilla suhteellinen osuus on aika pieni. Finnairillahan vastaavia ei ainakaan vielä ole vanhasta konekannasta johtuen.
Kummasti nämä Finnair-ketjut muuttuvat täysin offtopic Norwegian-kitinäksi.
Legacy-tuska taitaa olla aika kovaa XD - Legacy voittaa.
20+17 kirjoitti:
Ainakin BA:lla vikoja/myöhästymisiä on Dreamlinereilla jonkin verran ollut, hukkuvat hyvin tilastoihin, koska pitkänmatkanlennoilla suhteellinen osuus on aika pieni. Finnairillahan vastaavia ei ainakaan vielä ole vanhasta konekannasta johtuen.
Kummasti nämä Finnair-ketjut muuttuvat täysin offtopic Norwegian-kitinäksi.
Legacy-tuska taitaa olla aika kovaa XDHomma lähti aivan inhimillisesti lapasesta, kun tuolla edellä yksi kysyi Finnair-palstalla norjalaisten penkkivarauksesta. Ts. kyllä nyt on Norskin asiakas ollut asialla ja hukassa. Sopii profiiliin.
Finskin "vanha konekanta" on siis 4 ikäiset A330:t ja omat 5-7v ikäsiet A4340:t (plus tietty ne kolme reppanaa A350-myöhästymisen takia liisattua täysi-ikäistä joista ensi vuonna päästään eroon)?
Ei kai lentokoneissa voi 4-7 vuoden ikäisiä sanoa vanhaksi konekannaksi? Kun kuitenlin nyt puhutaan kaukolennoista. Ei tässä kertakäyttökulttuurissa eletä. Ja kaikki bisneksethän on sisältä uusittu juuri full flateiksi (vai puuttuuko vielä yhdestä-kahdesta yksilöstä). - 1+1
Legacy voittaa. kirjoitti:
Homma lähti aivan inhimillisesti lapasesta, kun tuolla edellä yksi kysyi Finnair-palstalla norjalaisten penkkivarauksesta. Ts. kyllä nyt on Norskin asiakas ollut asialla ja hukassa. Sopii profiiliin.
Finskin "vanha konekanta" on siis 4 ikäiset A330:t ja omat 5-7v ikäsiet A4340:t (plus tietty ne kolme reppanaa A350-myöhästymisen takia liisattua täysi-ikäistä joista ensi vuonna päästään eroon)?
Ei kai lentokoneissa voi 4-7 vuoden ikäisiä sanoa vanhaksi konekannaksi? Kun kuitenlin nyt puhutaan kaukolennoista. Ei tässä kertakäyttökulttuurissa eletä. Ja kaikki bisneksethän on sisältä uusittu juuri full flateiksi (vai puuttuuko vielä yhdestä-kahdesta yksilöstä).ok, joo, pitäisi puhua vain "vanhemmasta".
Finnairin vanhimmat A340:t näyttäisivät olevan 17-20 -vuotiaita. - ikärouvat.
1+1 kirjoitti:
ok, joo, pitäisi puhua vain "vanhemmasta".
Finnairin vanhimmat A340:t näyttäisivät olevan 17-20 -vuotiaita.Juuri ne täysi-ikäiset, pakolla liisattu kun A350 kehityksessä viivästyksiä. Brändin häpeäpilkut. Niistä ei voi päästä liian aikaisin eroon. Ensi vuoden jälkimmäisellä puoliskolla ekat saa lähteä kun A350 saapuu. Sitten voidaan keskittyä norjalaisten vanhaan kalustoon. XD
- 12+18
ikärouvat. kirjoitti:
Juuri ne täysi-ikäiset, pakolla liisattu kun A350 kehityksessä viivästyksiä. Brändin häpeäpilkut. Niistä ei voi päästä liian aikaisin eroon. Ensi vuoden jälkimmäisellä puoliskolla ekat saa lähteä kun A350 saapuu. Sitten voidaan keskittyä norjalaisten vanhaan kalustoon. XD
Ei taida ihan A350-viivästykset yksin noita selittää, toi parikymppinen kone on liisattu jo 2006.
- firstikö
12+18 kirjoitti:
Ei taida ihan A350-viivästykset yksin noita selittää, toi parikymppinen kone on liisattu jo 2006.
Eka A340 on tosiaan vuodelta 2006 Helsinki-Shanghai -reitiltä ja sen jälkeen uusia A340-malleja tuli 2007 alkaen.
Mutta onko LQA vuodelta 2006 muuten liisattu? Trafin listalla sen omistaja on Finnair Aircraft Finance Ltd kuten muissa Finskin ostamissa uusissa, sen sijaan nämä kaksi muuta vanhaa 2010-2011 liisatun omistaja on Wilmington Trust SP Services (Dublin) Limited Lease Management.
Onko sittenkin niin että eka A340 ostettiin Virginiltä ehkä jotta sen sai äkkiä ja pidetty sitten vaan mukana? Vielä ehditään vuosi ihmetellä asiaa ja sit on liian myöhäistä :) - 10+11
firstikö kirjoitti:
Eka A340 on tosiaan vuodelta 2006 Helsinki-Shanghai -reitiltä ja sen jälkeen uusia A340-malleja tuli 2007 alkaen.
Mutta onko LQA vuodelta 2006 muuten liisattu? Trafin listalla sen omistaja on Finnair Aircraft Finance Ltd kuten muissa Finskin ostamissa uusissa, sen sijaan nämä kaksi muuta vanhaa 2010-2011 liisatun omistaja on Wilmington Trust SP Services (Dublin) Limited Lease Management.
Onko sittenkin niin että eka A340 ostettiin Virginiltä ehkä jotta sen sai äkkiä ja pidetty sitten vaan mukana? Vielä ehditään vuosi ihmetellä asiaa ja sit on liian myöhäistä :)Ensimmäinen Finnairin A340, OH-LQA, on tosiaan käytettynä hankittu vanha Virginin kone joka otettiin käyttöön hieman ennen kuin uusien A430:n toimitukset alkoivat. Se ei ole saanut samanlaista huonoa mainetta kuin myöhemmin hankitut entiset Air Francen yhtä vanhat koneet, koska se sisustettiin oston yhteydessä kokonaan uusiksi, eikä sen ikää juuri matkustamoon huomaa. Nyt sen business-luokka jätettiin uusimatta, koska se vanhojen Air Francen A340:ien lisäksi on ensimmäisiä, josta hankkiudutaan eroon kun A350:t saapuvat.
- 16+18
firstikö kirjoitti:
Eka A340 on tosiaan vuodelta 2006 Helsinki-Shanghai -reitiltä ja sen jälkeen uusia A340-malleja tuli 2007 alkaen.
Mutta onko LQA vuodelta 2006 muuten liisattu? Trafin listalla sen omistaja on Finnair Aircraft Finance Ltd kuten muissa Finskin ostamissa uusissa, sen sijaan nämä kaksi muuta vanhaa 2010-2011 liisatun omistaja on Wilmington Trust SP Services (Dublin) Limited Lease Management.
Onko sittenkin niin että eka A340 ostettiin Virginiltä ehkä jotta sen sai äkkiä ja pidetty sitten vaan mukana? Vielä ehditään vuosi ihmetellä asiaa ja sit on liian myöhäistä :)joo, my bad näköjään, katsoin että kone on liisattu, mutta en huomannut että liisaajana on Finnairin rahoitusfirma.
- kaheksan
350 XWB optiokoneiden tilaus vahvistettu
http://www.talouselama.fi/uutiset/finnair tilaa kahdeksan airbuslentokonetta arvo 19 miljardia/a2280628- KiitosEi
Koneiden toimitus 2018 alkaen? Riittävätkö tappiollisen Finnairin rahat edes tuonne asti. Isot koneet pitäisi saada tupaten täyteen, että tulisi katetta investointien takaisinmaksuun. Muut kuin Finnair voivat hankkia vieläkin parempia koneita. Entä jos polttoainekustannukset alkavatkin laskea? Silloin energiatehokkaiden moottoreiden suhteellinen etu vähenee kilpailutilanteessa. Sitten on vielä se riski, että Aasiasta päin avataan kilpailevia reittejä Helsinkiin ja muualle Euroopaan.
- Perusasiat
KiitosEi kirjoitti:
Koneiden toimitus 2018 alkaen? Riittävätkö tappiollisen Finnairin rahat edes tuonne asti. Isot koneet pitäisi saada tupaten täyteen, että tulisi katetta investointien takaisinmaksuun. Muut kuin Finnair voivat hankkia vieläkin parempia koneita. Entä jos polttoainekustannukset alkavatkin laskea? Silloin energiatehokkaiden moottoreiden suhteellinen etu vähenee kilpailutilanteessa. Sitten on vielä se riski, että Aasiasta päin avataan kilpailevia reittejä Helsinkiin ja muualle Euroopaan.
Optiokoneita, ei uusia saa sormia napsauttamalla ellei joku peru...
Arvio pitää tehdä pariksikymmentä vuotta, siinä ehtii tapahtua vaikka mitä sille öljynhinnallekkin.
Investoinnista, eiköhän nämäkin myydä rahoitusyhtiölle ja vuokrata sieltä pitkällä sopparilla. - KiitosEi
Perusasiat kirjoitti:
Optiokoneita, ei uusia saa sormia napsauttamalla ellei joku peru...
Arvio pitää tehdä pariksikymmentä vuotta, siinä ehtii tapahtua vaikka mitä sille öljynhinnallekkin.
Investoinnista, eiköhän nämäkin myydä rahoitusyhtiölle ja vuokrata sieltä pitkällä sopparilla.Perusasiat, kuka väitti, että isoja matkustajakoneita hankitaan kuin katalogista tilaamalla, en todellaakaan. Kun matkustajakoneita räätälöidään Finnairille, niiden vaihtoarvo muille lentoyhtiöille voi laskea ja se saattaa näkyä liisauskuluissa.
Liisaamallahan Finnairin on pakko koneensa hankkia, kun rahaa ei ole. IFRS:n mukaan liisaus rinnastuu tässä tapauksessa investointiin. Liisaus on hyvä vaihtoehto, kun tekninen elinkaari lyhyt (kuten puhelimet, läppärit), mutta pitkäaikaisessa liisauksessa voi käydä kuin Talvivaaralle, joka sitä harrasti. Uhkarohkeudessa Finnar peittoaa Talvivaaran menne tullen. - GrafiiniaKiitosKyllä
KiitosEi kirjoitti:
Perusasiat, kuka väitti, että isoja matkustajakoneita hankitaan kuin katalogista tilaamalla, en todellaakaan. Kun matkustajakoneita räätälöidään Finnairille, niiden vaihtoarvo muille lentoyhtiöille voi laskea ja se saattaa näkyä liisauskuluissa.
Liisaamallahan Finnairin on pakko koneensa hankkia, kun rahaa ei ole. IFRS:n mukaan liisaus rinnastuu tässä tapauksessa investointiin. Liisaus on hyvä vaihtoehto, kun tekninen elinkaari lyhyt (kuten puhelimet, läppärit), mutta pitkäaikaisessa liisauksessa voi käydä kuin Talvivaaralle, joka sitä harrasti. Uhkarohkeudessa Finnar peittoaa Talvivaaran menne tullen.Täydennykseksi: Finnair näyttää uusivan laivaston perusteellisesti lyhyessä ajassa, kaikki silloin laskettu yhden kortin varaan. Lyhytnäköinen, erittäin riskipitoinen valinta. Riski: Finnair sitoo varansa nopeasti vanhenevaan teknologiaan, jota kukaan ei halua 10 vuoden kuluttua.
- "mut entä jos"
KiitosEi kirjoitti:
Koneiden toimitus 2018 alkaen? Riittävätkö tappiollisen Finnairin rahat edes tuonne asti. Isot koneet pitäisi saada tupaten täyteen, että tulisi katetta investointien takaisinmaksuun. Muut kuin Finnair voivat hankkia vieläkin parempia koneita. Entä jos polttoainekustannukset alkavatkin laskea? Silloin energiatehokkaiden moottoreiden suhteellinen etu vähenee kilpailutilanteessa. Sitten on vielä se riski, että Aasiasta päin avataan kilpailevia reittejä Helsinkiin ja muualle Euroopaan.
Täyttöaste on aika vakaa ja eiköhän uusi kone houkuttele uusia matkustajiakin.
Vielä parempia koneita? Tietysti sitä mukaa kun uusia "vielä parempia" tulee. Niitäkö tässä kannattaisi odotella ja lennellä nelimoottorisilla A340:llä..?
Entä jos polttoainekustannukset laskevat..? No sitten laskevat ja viivan alle jää vielä enemmän rahaa, olisi hieno juttu. Säästää se säästäväine kone silti.
Kuka Aasiasta tulisi Suomeen päin..? Muualle saavat avata, pienestä pitäjästä Saksasta ei silti pääse suorempaan itään kuin Helsingin kautta. Miksi lähteä ensin oman maan isolle kentälle väärään suuntaan. - uudet tuulet...
GrafiiniaKiitosKyllä kirjoitti:
Täydennykseksi: Finnair näyttää uusivan laivaston perusteellisesti lyhyessä ajassa, kaikki silloin laskettu yhden kortin varaan. Lyhytnäköinen, erittäin riskipitoinen valinta. Riski: Finnair sitoo varansa nopeasti vanhenevaan teknologiaan, jota kukaan ei halua 10 vuoden kuluttua.
Hyvä että joku edes on sitä mieltä, että Finskin laivasto on melko nuori XD
Kyllä ne kerosiinisyöpöt kolmenelikymppiset täytyy saada pois. - Keep on
Qatar sai ensimmäisen 350XWBn tänään
Lähti juuri Toulosesta lennolle.
http://www.flightradar24.com/QTR3350/51a490d
http://www.planespotters.net/Aviation_Photos/photo.show?id=524081&from=flightradar_200
http://www.a350xwb.com/delivery/qatar-airways/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 903265
- 883043
- 681872
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191842- 301767
- 211701
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341379- 481327
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91319