Jos lentokoneen laskeutumispyörien hydrauliikka on viallinen ja pyörät on saatava lukkiutumaan paikoilleen pelkän painovoiman perusteella, niin lukkiutuvatko vasemman puolen pyörät paremmin, jos kaartaa koneen vasemmalle ja vastaavasti oikean puolen pyörät lukkiutuvat paremmin, jos kaartaa konetta oikealle ?
Lentokoneen laskeutumispyörät
14
3182
Vastaukset
- mekaanikko_
Keskipakovoimasta johtuen ei lukkiudu paremmin.
- FyysikkoPeru
Keskipakovoimaa ei ole olemassa.
- uogliybhokl
keskipakovoima?oliskohan keskipainovoima?
- niin se on.
tiesithän sen, että lentohärvelin renkaissa ei ole ilmaa, vaan typpeä..
- vilo
tiedätkö?miksi renkaissa on typpeä?
- typpi
Happi vuotaa helpommin pikku hiljaa kumin läpi ja typen paine vaihtelee vähemmän lämpötilan muuttuessa. Jotkut käyttävät pelkkää typpeä henkilöautoissakin, ja kilpa-autoissa useammatkin. Henkilöautoissa typen käyttö paineilman sijaan tulee etuihin nähden turhan kalliiksi, mutta lentokoneissa tilanne on toinen.
- vilo
typpi kirjoitti:
Happi vuotaa helpommin pikku hiljaa kumin läpi ja typen paine vaihtelee vähemmän lämpötilan muuttuessa. Jotkut käyttävät pelkkää typpeä henkilöautoissakin, ja kilpa-autoissa useammatkin. Henkilöautoissa typen käyttö paineilman sijaan tulee etuihin nähden turhan kalliiksi, mutta lentokoneissa tilanne on toinen.
kuka samperi nyt renkaaseen happea laittaa.typpeä käytetään mm.asuntovaunuissa,mm.kabe.typpi ei laajene kuten paine-ilma,siksi typpi.koska he keksivät umpikumirenkaat,sitten ei tarvitse vaihtaa kummeja joka 7:nen laskeutumisen jälkeen,a-340.
- Laskuteline
Eikös ne renkaat kulu pilalle heti, kun tulisi lukkojarrutus... ja jos vasemman puolen pyörät ovat lukossa, niin puoltaa koneen kiitoradalta ulos.
- lopettakaa nyt
taas pippeli simulentäjät mellastaa
- vilo
pelkän painovoiman avulla?ensinnäkin,pyörät eivät mene lukkoon,siis jarrut.siellä ohjaamossa on kaksi pientä pedaalia,molemmille puolille omansa.jarrut säädetään kelin mukaan.kentällä hinataan kitkavaunua,tulosten perusteella lentäjät säätää jarrut.lukkoon jarrut eivät mene.
- lkjhn
Kone pysähtyy ilman jarrujakin, reversseillä. Reversseillä muutetaan moottorin työntovoima negatiiviseksi, eli työntövoima muutetaan puhaltamaan menosuuntaan. Ja noita reverssejä käytetään aina koneen laskeutuessa.
Ensinkään tuota ei kysytty ja reservit on vaan sen takia että auttaa jarrutusta. Pelkästään niillä laskeutuminen menee takuulla pitkäksi.
- kai99
oikeassa olet.riippuu vaan kiitoradan pituudesta meneekö pitkäksi.siivissä on myös tärväimet(vapaa suomennos)niillä tuhotaan siiven nostovoimaa.tärvärit jarruttaa myös jonkin verran.
- kai99
Lkv56 kirjoitti:
Ensinkään tuota ei kysytty ja reservit on vaan sen takia että auttaa jarrutusta. Pelkästään niillä laskeutuminen menee takuulla pitkäksi.
siis reverssit,ei reservit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1053322- 1472003
Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä352002- 1041951
- 1211763
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161679- 851607
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2871443- 1231361
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241220