Moi! Minulla on epilepsia, paikallisalkuinen. Trileptal 2 kertaa 2*300mg päivässä. Nyt on ilmennyt valonarkuutta. Haluaisin olla pimeässä. Valo ikäänkuin ärsyttää silmiä. Lisäksi migreeniä on useammin kuin ennen. Sellaista taustalla olevaa päänsärkyä, joka kestää koko päivän, lisäksi pahoinvointia. Välillä on kovia kipukohtauksia, niin että yhtäkkiä pysähdyttävää kipua joka menee ohi nopeasti. Lisäksi muisti on temputellut kuukauden ajan. Neurologille olen puhunut puhelimessa muistista, sain ohjeen syödä lääkkeet yksi kerrallaan tasaisesti päivän aikana. Mutta näistä kivuista en muistanut kertoa..onko jollakin jotain samantapaisia oireita. Miten muuten tuon muistiongelman kanssa töissä olette pärjänneet. Minulla on aika vähäkohtauksinen epilepsia ollut, 2 kohtausta elämäni aikana. Lisäksi ehkä poissaoloja, esim. Pari päivää sitten unohdin täysin pyytäneeksi avaimia lainaan mieheltäni. En muista ollenkaan sellaista tapahtuneen, enkä edes tiedä miksi ne avaimet tarvitsin mutta taskussani ne oli. Liekö ollut poissaolokohtaus vai muistiko pettää???
Valonarkuus
2
177
Vastaukset
- Trileptal
Valonarkuus kuuluu Trileptalin sivuvaikutuksiin.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/745012
Samoin minulla on sekä tensiopäänsärkyä että migreeniä ollut liian isolla Trileptal-annoksella. Sivenius ratkaisi tuon kokopäiväisen päänsärkyni yksityisvastaanotolla. :-)
Muistissa en ole havainnut ongelmia, mutta tällä palstalla on siitäkin oma keskustelunsa.- Valonarkako
Olen syönyt trileptalia 1,5 vuotta ja nyt on nämä oireet alkaneet kuukausi sitten..saisinko hiukan selvennystä tuohon mikä ratkaisi sen päänsärky ongelman sinulla kun en ymmärtänyt.?Minä en kannata yksityisiä, en ole koskaan niistä saanut parempaa palvelua kuin yhteisillä varoilla toimivista sairaaloista..mutta toki joku voi kokea yksityiset paremmiksi..muistista olen lukenut täällä mutta en ole kyllä löytänyt siitä mitään miten töissä voi pärjätä tuon asian kanssa.. Olen täysin kyllästynyt siihen että kaikki on lääkkeiden syytä..! Eikö niiden lääkkeiden pitäisi auttaa?? Mikä järki on niitä syödä jos muisti menee ja koko ajan koskee päähän ja oksettaa? Sitten pitäisi olla työkykyinen kun oikeasti olo on kuin jollakin dementikolla koko ajan.. Pitäisi löytää työ jossa ei aivoja tarvitse.. Ai niin ei ole ajolupaa niin enhän mä pääse muualle kuin missä nyt olen.. Kun saatoin aikoinani ostaa talon työpaikan viereltä, mutta paikasta jossa ei linja-autot kulje..mutta mitäpä minä sitä tässä valitan.. Halusin vain kokemuksia työssä pärjäämisestä huonon muistin kanssa..trileptalin sivuoireet olen lukenut netistä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih304569Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4681374Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771070Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä358991- 77903
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53891- 59830
- 228794
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.45720Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57707