Mulle piti laittaa joskus 8-10v skidinä rautaa legoihin. Viksuna jätkänä kiltäydyin 2 vuotta ja luovuttivat. Nyt vois 19-vuotiaana laittaa ne raudat.
Mitä maksaa kunnallisella laittaa raudat? Laittavatko enää edes kunnallisella 19-vuotiaalle rautoja, kun 10 vuotta sitten kieltäydyin? En ole käynyt hammaslääkärillä varmaan 5 vuoteen, toisaalta pesen hampaita 2 kertaa päivässä ja pureskelen kumia välillä eikä ainakaan tunnu kipua tms missään hampaassa.
Vois joskus vaikka melkein soittaa pirauttaa tonne terveyskeskuksen puolelle ehkä.
Paljonko maksaa raudat aikuisena?
5
128
Vastaukset
- harvahammaspeikko
Aika paha täs on nyt mitään neuvoa kun et ole ensinnäkään kertonut, MIKSI ne raudat pitäis ylipäätään laittaa.
Jos kiinnostaa hinnat, niin n. vuoden oikominen maksaa yksityisellä 2500€ kiinteillä kojeilla. - grtq3tq4
Ei tk:ssa oiota aikuisia.
- BeePee71
Mee ihmeessä oikomishoitoon ajoissa! Nyt kun nelikymppisenä korjataan purennan aiheuttamia kulumia niin kulut on mulla 14 000€. Kyllä nyt itkettää :(
- fvds
Onko sinulla siis mennyt vuosien saatossa purenta huonommaksi vai mistä moinen? Enkä ymmärrä tuota 14k e kustannusta...
Mulla on nyt oionta menossa ja maksaa n.2400e ja se on Viron hinta. Suomessa näiden hampaiden oikominen olisi maksanut 4500e-5500e. Nyt on kuukauden ollu kojeet suussa ja kaikki menny hyvin. Eilen kävin päiväreissulla Tallinassa kontrollissa ja rautoja hiukan kiristettiin ja ne oli jo hiukan siirtyneetkin oikeeseen suuntaan. Kyllä tk:ssa oiotaan aikuisiakin, mutta ei vaan sen takia että hampaat näyttää rumilta ja vinoilta, vaan purennassa/hampaissa pitää olla terveydellinen ongelma joka aiheuttaa vaivoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 891629
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151521- 1361412
- 981410
- 741311
- 1161180
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2641059- 691001
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18965- 37947