Moi!
Jos sattuisi vaikka joku kuuro lukemaan, niin haluaisin kysellä mitä mieltä olette musiikin tulkkauksesta. Jos tulkki joutuu tulkkaamaan esim. argentiinalaista tangoa, pitääkö hänen tulkita tango omien mielikuviensa pohjalta vai vain kertoa esimerkiksi, että nyt soi viulu?
Musiikin tulkkaus
3
526
Vastaukset
- huonokuuloinen
en oikein ymmärrä miten musiikkia voin viitomana tulkita . Laulun sanoja ehkä , mutta eri soittimien myös -on varmaan aika sekavaa ? En ole koskaa nähnyt sellaista tulkaamista .
Itse olen huonokuuloinen , mutta yllättäen tunnistan melodian paremmin , kuin laulun sanat ,jotka tahtovat hukkua kovaa soivaan musiikkiin ja tausta hälyyn . - toinen opiskelija
Mekin ollaan koulussa aihetta käsitelty (vk tulkiksi opiskelen) ja se kai on amerikassa yleisempää? Mustakin tuntuu, että aika harvoin musiikkia joutuu tolleen tulkitsemaan ja sehän ei oikeastaan ole tulkkausta edes.
- äiti
olen kuuron lapsen äiti ja vastaan että kyllä. meille on ainakin lapselle tulkattu musiikkia,eli kerrottu mikä soitin kuuluu ja laulun sanoja viitottu. kyse on tietenkin lasten musiikista mutta silti...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e651977- 1041901
- 1441649
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151641- 1031609
- 851587
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2851357- 1191289
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241160- 701132