Onko niitä? Enkä tarkoita nyt syömättömyyttä tai vesi-leipä-linjaa. Ei ole tarkoitus menettää olemassa olevaa terveyttä eikä kuolla. Rahalliset varat ovat rajalliset ja rakkaus ruokaan haittaa laihdutuspyrkimyksiäni.
Ei ole varaa mennä kalliisiin kuntosaleihin tai äveriäille suunniteltuihin laihdutusryhmiin. Miten köyhä ihminen saa takaisin menetetyn vyötärönsä?
Laihdutusvinkkejä köyhälle?
21
118
Vastaukset
- Laihduta heti!
Sinulla on koko päivä aikaa työttömänä tehdä terveellistä ja halpaa ruokaa halvoista vihanneksisa, juureksista ja hedelmistä. Silti vetelet kalliita einessafkoja ja ihmettelyt kun läskiä tulee? Hei haloo jäbä!
En ymmärrä mihin ihminen tarvitsee kuntosalia jos lenkkipolkuja ja portaita löytyy mistä tahansa? Saa olla aika tyhmä jos maksa joka kuukausi rahaa siitä, että pääsee nostamaan penkistä muitten hieltä haisevien ihmisten kanssa. Ei se raha, vaan järki!- työtön treenari
Kuntosalit ovat ihan turhia! Minä kävin äsken juoksemassa vajaan tunnin reipasvauhtisen lenkin ja siihen vähän vielä ylämäkiä ja portaiden juoksua loppuun jo tuntuu olo nyt mukavalta :). Painoharjoittelunkin teen kotona, hankin kotiin käsi- ja nilkkapainot sekä kahvakuulan ja lisänä liikkeet oman kehon painoa hyväksi käyttäen; netti täynnä kotijumppaohjeita! Jos ei varaa ostaa painoja kotiin niin täytä vedellä/hiekalla esim 1 litran tyhjät pesuainetölkit niistä saa alkuun kevyet painot, itse alussa tdin niin. Uiminen on ainoa liikunta josta maksan uimahallimaksun, mutta meilläpäin sekin maksaa työttömille vain pari euroa per kerta!
- pullea köyhä
"Sinulla on koko päivä aikaa työttömänä tehdä terveellistä ja halpaa ruokaa halvoista vihanneksisa, juureksista ja hedelmistä."
Anteeksi, mutta missä olen väittänyt olevani työtön? En ole. Teen osa-aikaisia erittäin pienipalkkaisia töitä enkä nauti mitään yhteiskunnan avustuksia. - Armoton totuus
pullea köyhä kirjoitti:
"Sinulla on koko päivä aikaa työttömänä tehdä terveellistä ja halpaa ruokaa halvoista vihanneksisa, juureksista ja hedelmistä."
Anteeksi, mutta missä olen väittänyt olevani työtön? En ole. Teen osa-aikaisia erittäin pienipalkkaisia töitä enkä nauti mitään yhteiskunnan avustuksia.Jos teet osa-aikatyötä on sinulla silti enemmän vapaa-aikaa kuin kokopäivätyötä tekevillä joten hyvin ehdit tehdä ruokaa ja kuntoilla. Oletko vain laiska.
- piippolankaali
Mistä saa helpoja vihanneksia, juureksia ja hedelmiä? Itse olen alkanut viimeaikoina lisäämään kasvisten yms. syöntiä, mutta olen kyllä hirvitellyt hintoja.
Perus 2 päivän salaattitarpeisiinkin menee sen 5-6€ sillä saa jo 6 päivän maksalaatikot, tai 4 päivän pakastepizzat. En siis yhtään ihmettele miksi lihavuus ja ylipainoongelmat ovat näissä mittasuhteissa.
nimimerkillä varaa vähentää 30kg... - Juuuhpuuh
piippolankaali kirjoitti:
Mistä saa helpoja vihanneksia, juureksia ja hedelmiä? Itse olen alkanut viimeaikoina lisäämään kasvisten yms. syöntiä, mutta olen kyllä hirvitellyt hintoja.
Perus 2 päivän salaattitarpeisiinkin menee sen 5-6€ sillä saa jo 6 päivän maksalaatikot, tai 4 päivän pakastepizzat. En siis yhtään ihmettele miksi lihavuus ja ylipainoongelmat ovat näissä mittasuhteissa.
nimimerkillä varaa vähentää 30kg...Voit syödä kalliita ruukkusalaatteja suomalaisella tomaatilla ja kurkulla höystettynä fetakuutioiden kera, salaatille tulee hintaa 5e. Tai sitten voit tehdä punajuurisalaattia tai porkkanaraastetta ja salaattikulhollinen maksaa 0,50e. Kotimaiset juurekset on ihan yhtä terveellisiä, ellei parempia ja taatusti ekologisempikin ratkaisu, ei tarvita kasvihuonetta niiden kasvattamiseen.
Itse ostin juuri 0,99e 2kg pussin todella hyvännäköisiä punajuuria, kilon satsumia 1,69e ja porkkanoita ja päärynöitä oli kotona jäljellä. Tästä vitamiinit loppuviikoksi.
Porkkanaraasteeseen puristan yhden tai kahden satsuman mehun ja kaavin lihan, ei muuta kaipaa, on ihanan raikasta.
Punajuurisalaatin teen keitetyistä punajuurista, päärynäpaloista, jogurtista, piparjuuritahnasta, majoneesista ja mitä nyt sattuu löytymään kaapista. Aika paljon parempaa kuin tylsä lehtisalaatti.
- M¨76'.
Näitähän on ilmaisia kuntosaleja monissa taloyhtiöissä. Kannattaa ottaa selvää, että onko omassa ympäristössä. Mitään ohjattuahan se ei tietenkään sitten ole, eli joutuu netistä apinoimaan liikkeitä ja suorittaa sitten niitä. Meillä on kuitenkin joku ohjattu naisten jumppa, mutta sinne tuskin kannattaa miehenä tunkea. Myöskin seurakunnalla voi olla ohjattua liikuntaa?, samalla saisi seuraa. Itsellä on kuntosali vähemmällä huomiolla, eli hyötyliikunnasta haen ennemmin kuntoa, pyöräily, hölkkä, kävely. Näillä liikunta-asioilla saa tosi hyvin menemään ajan, mikä nyt työttömänä tärkeää. Itsekään en ole valmis tinkimään ruokailusta ja liikuntakaan ei ole ohjattua, niinpä paino on noussut! Myös voi ajatella, että syö vain terveellisiä ruokia, niin ei ole niin haitallista?Itse kuitenkin pystyn liikkumaan ja tekemään, niin en näe asiassa ongelmaa. Ylimääräistä ei ole minullakaan mihinkään maksulliseen palveluun enää. Kohtahan muuten avataan hiihtoladutkin kun saataisiin lunta.
- roletaari
Kuntosaleja on moneen lähtöön. On kalliita kaupallisia. On halvempia kunnallisia.
Halvimpia ovat urheiluseurojen kunto- / punttisalit joihin yleensä pääsee seuran varsin pienellä jäsenmaksulla ja sillä saa myös asiantuntevaa, maksutonta neuvontaa.
Kalleuteen vetoaminen on laiskuutta tai tekosyy.
Itse käyn kahdella salilla. Yhdellä pääasiallisesti kuntoilemassa ja toisella opastamassa 5 - 6:n ukon ryhmää jolloin itselläkin on mahdollisuus treenaamiseen, jos on tarvetta.
Kuntoiluympäristö on minulle hyvin tärkeää sosiaalisten kontaktienkin vuoksi.
Kun rahat on vähissä ja on nälkä, sitä syö paljon leipää ja se on lihottavaa, niinkuin halpa peruna ja makaroonikin. Hedelmien ja marjojen hintaa pitäisi alentaa.
- Armoton totuus
Peruna eikä leipä lihota. Tietysti jos paistaa perunan rasvassa ja leivän päälle mättää voita, juustoa ja makkaraa on tilanne toinen.
En voi ymmärtää miten esim. työtön voi olla lihava. Koko päivä aikaa tehdä hyvää, halpaa ja terveellistä ruokaa. Voi joka päivä kuntoilla niin paljon kuin huvittaa. Työssäkäyvillä aika on kortilla, silti ehtii kolme kertaa viikossa käydä salilla. Jos minä olisin työtön kävisin 5-6 kertaa ja olisin rautaisessa kunnossa. Huonossa kunnossa en ole nytkään mutta ei vain enempään ehdi. - Juuhpuuh
Armoton totuus kirjoitti:
Peruna eikä leipä lihota. Tietysti jos paistaa perunan rasvassa ja leivän päälle mättää voita, juustoa ja makkaraa on tilanne toinen.
En voi ymmärtää miten esim. työtön voi olla lihava. Koko päivä aikaa tehdä hyvää, halpaa ja terveellistä ruokaa. Voi joka päivä kuntoilla niin paljon kuin huvittaa. Työssäkäyvillä aika on kortilla, silti ehtii kolme kertaa viikossa käydä salilla. Jos minä olisin työtön kävisin 5-6 kertaa ja olisin rautaisessa kunnossa. Huonossa kunnossa en ole nytkään mutta ei vain enempään ehdi.Pussitetun leivän kilohinta pyörii 3-5 euron välissä,. Samaan kilohintaan saa jo melkein kaiken vihannes- ja hedelmätiskiltä..
- ei-rek.nic
Tärkeintä laihduttamisessa on se, mitä syöt ja juot. Liikkumalla et voi laihtua, jos et yhtään kontrolloi syömistäsi. Toisaalta voi laihtua, vaikkei yhtään liikkuisi.
- pidä kiinni ruoka-ajoista. Syö 2-4 tunnin välein pieniä aterioita
- juo vettä riittävästi pitkin päivää
- voit katsoa mallia esim. koulujen tai päiväkotien ruokalistoista. Ihan tavallista kotiruokaa syömällä voi laihtua
- syö kasviksia ihan jokaisella aterialla
- kasviksia tulisi syödä puoli kiloa päivässä vähintään
- käytä ruokavalion perustana edullisia raaka-aineita (peruna, sipuli, kaali, porkkana, lanttu, nauris)
- proteiinipitoiset ruoat pitävät nälkää poissa. Opettele tunnistamaan ne ruoat. Niitä ovat esim. raejuusto, pavut ja herneet, maitorahka, liha, kananmuna.
- vältä voita ja eläinrasvoja, suosi pehmeitä kasvirasvoja.
- vältä juotavia kaloreita eli suosi vettä ruokajuomana
- kahvia/teetä voit juoda kohtuudella (älä makeuta kuitenkaan sokerilla hirmuisia määriä). Älä käytä valmiita kylmiä kahvijuomia tai erikoiskahveja, koska niissä voi olla paljon kaloreita
- opettele syömään raastetta, salaattia, höyrytettyjä vihanneksia ym. varsinaisen ruoan lisukkeena. Saat sitä kautta vitamiinit sekä vähäkalorista vatsan täytettä
Tunnista ongelmakohdat, joista kalorit kertyvät. Valitse vaihtoehtoja, joissa ei ole niin paljon kaloreita. Kaikkea saa teoriassa syödä, mutta jätä herkut karkkipäivään äläkä syö sitä herkkua kuin pienen määrän.
Jos ongelmana on esim. karkki, niin voit vierottaa itsesi herkusta syömällä sitä esim. viikon ajan siten, että päivä päivältä syöt sitä herkkua vähemmän kuin edellisenä päivänä. Sillä tavalla vältyt vieroitusoireilta.
Kuntotasoasi tietämättä aloita liikunta kävelystä. Alussa esim. puoli tuntia joka toinen päivä voi olla hyvä aloitus, jos nyt et ole liikkunut lainkaan. Kotijumppaohjeita löytää netistä. Myös arkiliikunta syö kaloreita esim. portaiden kiipeäminen, siivous. Pelkästään seisomisen lisääminen kuluttaa kaloreita, jos aiemmin olet aina istunut esim. bussissa, telkkaria katsoessa, puhelimessa puhuessa jne.
Suosi tarjouksia. Terveellinen syöminen ei ole rahasta kiinni, vaikka ei olisikaan varaa ostaa eksoottisia hedelmiä.- Armoton totuus
"Tärkeintä laihduttamisessa on se, mitä syöt ja juot. Liikkumalla et voi laihtua, jos et yhtään kontrolloi syömistäsi. Toisaalta voi laihtua, vaikkei yhtään liikkuisi."
Juuri näin. Tosin jos on työtön, aloittaja ei ole, niin silloin on aikaa harrastaa liikuntaa vaikka joka päivä pari tuntia. Kyllä kilot karisee kun ruokavalio on vielä oikea.
Jos ylipainoa on reilusti niin aloittaa kävelyllä. Ensin hitaasti ja sitten koko ajan vauhtia kasvattaen. Niin tai ostaa käytetyn kuntopyörän. Tunti päivässä sillä niin kyllä laihtuu ja kunto kasvaa kohisten. - M+76-
Armoton totuus kirjoitti:
"Tärkeintä laihduttamisessa on se, mitä syöt ja juot. Liikkumalla et voi laihtua, jos et yhtään kontrolloi syömistäsi. Toisaalta voi laihtua, vaikkei yhtään liikkuisi."
Juuri näin. Tosin jos on työtön, aloittaja ei ole, niin silloin on aikaa harrastaa liikuntaa vaikka joka päivä pari tuntia. Kyllä kilot karisee kun ruokavalio on vielä oikea.
Jos ylipainoa on reilusti niin aloittaa kävelyllä. Ensin hitaasti ja sitten koko ajan vauhtia kasvattaen. Niin tai ostaa käytetyn kuntopyörän. Tunti päivässä sillä niin kyllä laihtuu ja kunto kasvaa kohisten.Kannattaa panostaa oikeaan polkupyörään, jolla voi sitten ajaa arkiajoja, kaupat sun muut. Tässä ei kannata säästellä, vaan ostaa vaikka laadukkaampikin pyörä, niin ilo kulkea! Säilytys on vain onngelma ja joutuu rahtaamaan parvekkeelle ja kahdella lukolla yleisille paikoille. Laihtumisen kannalta vesineuvo on hyvä, eli se 2-3l. Itsellä 2l vettä ja 1l kahvia. Tämä vaati kyllä sitten liikkumista, että ne vedet tulee poiskin, tai ainakin auttaa. Puurot auttaa kanssa laihtumisen kannalta, kun sisältävät jopa 20g/100g kuitua. Vesi ja puuro vie myös tilaa muulta mässyltä. Sitten kannattaa ostaa porkkanoita ja lanttuja. Näitä sitten syö, jos tulee tarve jotain ahmia. Itse syön usein ammakoulun ruoan kerran päivässä ja olen liian hyvillä eväillä kuitenkin. Se varmaan selittää lievän ylipainon. Näissä on se laatu sellainen, että omat taidot eivät riitä tekemään tällaisia kokonaisuuksia ja rahallisestikaan ei kannata yhdelle hengelle.
- kahvikissa*
M+76- kirjoitti:
Kannattaa panostaa oikeaan polkupyörään, jolla voi sitten ajaa arkiajoja, kaupat sun muut. Tässä ei kannata säästellä, vaan ostaa vaikka laadukkaampikin pyörä, niin ilo kulkea! Säilytys on vain onngelma ja joutuu rahtaamaan parvekkeelle ja kahdella lukolla yleisille paikoille. Laihtumisen kannalta vesineuvo on hyvä, eli se 2-3l. Itsellä 2l vettä ja 1l kahvia. Tämä vaati kyllä sitten liikkumista, että ne vedet tulee poiskin, tai ainakin auttaa. Puurot auttaa kanssa laihtumisen kannalta, kun sisältävät jopa 20g/100g kuitua. Vesi ja puuro vie myös tilaa muulta mässyltä. Sitten kannattaa ostaa porkkanoita ja lanttuja. Näitä sitten syö, jos tulee tarve jotain ahmia. Itse syön usein ammakoulun ruoan kerran päivässä ja olen liian hyvillä eväillä kuitenkin. Se varmaan selittää lievän ylipainon. Näissä on se laatu sellainen, että omat taidot eivät riitä tekemään tällaisia kokonaisuuksia ja rahallisestikaan ei kannata yhdelle hengelle.
Juotko todellakin litran kahvia päivässä?? Aikamoinen määrä!
- Mx76x
kahvikissa* kirjoitti:
Juotko todellakin litran kahvia päivässä?? Aikamoinen määrä!
En ole laskenut, että paljonko neljästä mukillisesta tulee, mutta lähelle litraa kuitenkin. Tämä minun muki on isompi 1/3, kuin nämä muumimukit.
- Oikea köyhä
Et ole oikea köyhä sillä ei oikealla köyhälle ole varaa syödä itseään lihavaksi. Oikea köyhä näkee nälkää!
- 8467
Tuntemani laihat köyhät ovat alkoholin suurkuluttajia.
- Ruokamäärästä kiinni
Muistan kun 18 vuotiaana ajelin 80-luvulla töihin ja olin melko pulskassa kunnossa (ns. pikkuläski). Satuin kuuntelemaan radiota jossa lääkäri otti kantaa nuorten liikalihavuuteen. Juontaja kysyi että miten pitäisi syödä että syö oikein.
Lääkäri vastasi:.
1, Jos syöt joka kerta itsesi ähky oloon niin syöt liikaa ja lihavoidut.
2, Jos syöt joka kerta niin että olet kylläinen niin ole silloinkin syönyt liikaa ja lihavoidut.
3, Jos syöt joka kerta riippumatta mitä ruokaa niin että nälänolontunne lakkaa ja vielä hitaasti niin syöt oikein.
Tätä kolmatta ohjetta olen noudattanut enkä ole tarvinnut miettiä mitä suuhuni pistän vaan ainoastaan määrää. Pituus 177 cm ja paino 69 kg 48 vuotiaana. Enkä paljon liiku. - Pitkäaikatyötön
Limsojen (ja energiajuomien) juontia kannattaa välttää aina. Energiaa tulee paljon, mutta kylläisyyden tunnetta ei, joten saa helposti liikaa.
- Tuossa miten ite
Moi.
Tässä muutamia hyviä vinkkejä.
Yhdistä hyöty liikunta. Sauvakävely pullojenkeruu luonnossaliikkuminen yrttienkerääminen.
Lisäksi lopeta tupakointi, käynnistää diabeteksen, diabetes lihottaa.
Sitten käytä ruokiin (tee itse) erilaisia mausteita. Ainakin inkivääri on ollut hyvä.
Vitamiinit kasvikset monipuolinen ruoka. Tee reilu satsi aina, mutta syö pienissä erissä. Pakasta jos tulee liikaa.
Sitten selvitä mikä aiheuttaa allergiareaktioita. Esim. Ärtyneen suolen oireyhtymässä jokin ruoka-aine aiheuttaa allergisen reaktion, joka aiheuttaa turvotusta ummetusta. Esim. jätin suklaan pois, nyt seuraan maitotuotteita. Lisäksi leivissä on gluteenia. Meillä suvussa paljon kaikkea, laktoosi-intoleranssi(pitäs siirtyä hylatuotteisiin) geliakiaa jne.
Tupakointi pois, sillä se heikentää ääreisverenkiertoa.
Juo teetä kahvin sijasta. Tee ruokaa itse. Hanki kirjastosta jokin keittokirja. Sitten luo oma lukujärjestys.
Liikunta, monipuolisesti ja hyöty yhdistettynä terveet elämäntavat monipuolinen ruokavalio
Noilla putoo paino, lisä ravinteilla.. esim proteiinilla painoilla saat lihas massaa. Missään nimessä ei kannata laihduttaa dieeteillä, sillä kuona aineet aiheuttavat suuren stressin elimistöön ja mieleen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038172- 1105723
- 2855134
- 495013
- 763787
- 583011
- 662727
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222528Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292512- 452471