Moi,
Ongelma on se että,kun liitän kuvan kotisivuuni frontpagella, niin sen pitäisi saada liitettynä pienenpänä ja kilkkaamalla kuvaa saisin sen isommakksi . Miten tämä tehdään ?. Lisäksi on toinenkin ongelma nimittäin pääsivun välilehden linkki on liian pienenä fonttina ,miten sen saisi isommaksi
Kuvien lisääminen Front Pagella ..
4
397
Vastaukset
Itse olen tehnyt kyseisen jutun näin:
alkuperäisestä kuvasta tehdään ensin kuvankäsittelyohjelmalla kaksi versiota: se alkuperäinen iso ja "miniversio". Isomman kuvan fyysinen koko voi olla vaikka jotain postikortin luokkaa, painoltaan 100 kt:n kieppeillä.
Minikokoinen kuva liitetään nettisivulle (olkoon vaikka nimeltään galleria.htm). Sitten luodaan uusi tyhjä sivu, johon liitetään alkuperäinen iso kuva ja nimetään sivu kuvan nimen mukaan, vaikkapa kissa.htm. Minikuvaan tehdään linkki tälle kissa.htm. sivulle, järkevää on vaikka laittaa kissa-sivu aukeamaan uuteen ikkunaan.
Ja siinä se on!
Tekstin kokoa voit suurentaa Frontpagen työkalurivilla olevalla tekstikoon muutos -painikkeella.. Olikohan siinä kirjain A ja nuoli ylös- ja alaspäin? Siitä on aikaa kun olen viimeksi Frontpagea käyttänyt.. Tai voit maalata tekstin ja Muotoile -valikosta kohdasta Muotoile fontti...
Nää ohjeet tuli ulkomuistista joten voi olla puutteita, mutta toivottavasti homma selviää!- iip
lisää kuva --->valitse kuva ---> lisää kuva -->
kun kuva on sivulla ISONA klikkaa front pagen alapalkissa olevaa kuvaketta " automaattinen pikkukuva" ja kuva muuttuu pikkukuvaksi. Asetuksista pääset muokkaamaan pikkukuvan kokoa. - iip
iip kirjoitti:
lisää kuva --->valitse kuva ---> lisää kuva -->
kun kuva on sivulla ISONA klikkaa front pagen alapalkissa olevaa kuvaketta " automaattinen pikkukuva" ja kuva muuttuu pikkukuvaksi. Asetuksista pääset muokkaamaan pikkukuvan kokoa.Lisäys...
Kun kuva on isona sivulla niin klikkaa kuva jotta se muuttuu "aktiiviseksi" ja sitten automaattinen pikkukuva painike.
- Jake
:) ..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492318- 262173
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271535Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161484- 1241417
- 191083
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71974Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117944Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883