Eli läpäisin inssin pari kuukautta sitten ja nyt minulla on muovinen pinkki kuvallinen 2 vuotta voimassa oleva B-ajokortti.
Olen lähdössä Aasiaan (mm. thaimaa, indonesia ja intia) ja tarvitsisin kansainvälisen ajokortin.
Saako tällä vain 2 vuotta voimassa olevalla ajokortilla anoa kansainvälisen ajokortin?
(Vaikka inssistä on vielä jäljellä syventävä vaihe jne.. vuoden päästä, mutta B-kortti on nyt hallussa)
Nuorempana ajoin M mopokortin.
Mikäli en saa kansainvälistä ajokorttia,
niin voinko silti vuokrata skootterin tai mopon Aasiassa?
Kansainvälisellä ajokortilla voi ajaa autoa,
mutta jos en sitä saa, voinko silti ajaa skootterilla ulkomailla?
En löytänyt netistä tietoa, joten toivottavasti joku teistä osaa neuvoa.
Tiedonetsimistä hankaloittaa se, ettei kyse ole EU- maasta.
Ajokortti ja Aasia, kansainvälinen ajokortti ?
3
93
Vastaukset
- autoliitto auttaa
on kait muitakin vaihtoehtoja etsiä tioetoa kuin netti, vaikkapa Trafi, Poliisi jne...
Kokemukseni perusteella ei noissa maissa kannata itse ajaa autoa. Kannattaa ottaa auto kuljettajan kanssa voi vaikka välillä poiketa huurteiselle ja siellä on tapa että ulkolainen (farangi) on aina väärässä ja vakuutukset ovat vähän noin ja näin. Moni on jopa joutunut vankilaan istumaan siksi aikaa kun on saanut rahat siirrettyä vastapuolelle
Ei voi.. Pitää olla varsinainen ajokortti. Se riippuu ko. Maan lainsäädännöstä. Voi olla, etä joutuu hakemaan maan oman ajokortin. Thaimaa kun ei ole eu maa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363847- 122596
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos372015Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211751Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311556- 1251521
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101331Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo5001290- 841289
- 141266