Ette te mitään köyhiä ole

Palstalla suunnitellaan tuhansien eurojen lainoja ja niiden tuhlaamista ihan vain huvikseen johonkin uskonnolliseen kulutusjuhlaan, eikä kukaan teistä edes ole uskovainen.

Oikeasti köyhällä opiskelijalla ei ole varaa ostaa jouluna yhtään sen enempää kuin muulloinkaan.

Idiootti hallitus ja sosiaalitoimisto lykkäävät tahallaan opintojani, mikä on tietysti omaan pesään paskomista, koska en pääse töihin ja maksamaan veroja.

Ainoa asia mihin aion jouluna tuhlata, on tupakka, koska kaikki tekopyhät viettävät perhejoulua, eli ryyppäävät lapsilisärahoilla kotona, enkä voi pummata tupakkaa.

Toivottavasti tunnette lihapatojenne ja lahjavuorien äärellä piston sydämissänne, kun ajattelette yksinäistä köyhää opiskelijaa syömässä samaa makaronia kuin vuoden jokaisena päivänä. Riisipuuroon ei ole varaa, enkä hae sitä varten lainaa edes yhtä euroa.

23

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vai ei kukaan ole uskovainen. Minä olen ja juhlin joulua sydämeni halusta.Tärkeintä on joulun sanoma. Minä kysyn perheeltä heidän mieliruokansa ja teen niitä. Laatikot ja karjalanpaisti ovat täällä tarjouksessa yleensä jouluviikolla.

• Tulisi jo Joulu

Ah, Joulu tulossa ja kahden viikon mittainen talviloma. Hyvää ruokaa ja ennen kaikkea jaloja juomia. Viskiä, konjakkia, vodkaa, rommia (tummaa ja vaaleata), A-olutta, vaimolle viiniä ja lonkeroa. Noita kaikkia haen ensi viikonloppuna Tallinnasta auton täyteen...

• 1415

minä vietän joulua kaikkine enkelikoristeineen vaikken kirkkoon ole kuulunut 40vuoteen...karjalanpaistin meinaan minäkii laittaa mutta ihan paistilihoista, kuten muulloinkin...tiukkapipot huom. ei teidän tarvi samoin menetellä.

• Rob.

Eli useimmilta kirjoittajilta löytyy rahaa joulun laittamiseen. Toisille vain ei riitä mikään ja aloittajaltakin löytyy rahaa tupakkaan ja monella myös vahvaan glögiin.

Joulun viettoa kannattaisi siirtää välipäivinn, jolloin kaikki joulutavarat myydään isoilla alennuksilla ja voipa ne ostaa vaikka ensi jouluksi. Tosin koristeita ei tarvitse uusia lainkaan. Lapsena meillä oli aina samat pallot ja se kaunis mutta rikkinänen lasipallo laitettiin aina rikkinäinen puoli kuuseen päin. Taitaa olla kotitalossa vieläkin jossain komerossa.

Tunnustan, että en ole varsinaisesti köyhä, mutta olenkin elänyt koko elämäni joka päivä säästeliäästi, vaikka joskus oli jopa hyvät tulot. En koskaan tuhlaa, mutta jos jotain todella haluan, niin pystyisin sen ostamaan.
      Maltan silti odottaa, että sen saisi käytettynä halvalla, tai uudemman ja paremman mallin halvemmalla.

En koe tarvitsevani mitään muuta kuin ruokaa ja asumiseen tarpeelliset, joten rahaa ei juuri kulu, paitsi autoon, mikä on ylellisyyttä.
      70% bonukset ja kevyt kaasujalka, niin sekään ei konkurssiin vie.
      Netti on pieni ylellisyys, mutta säästää paljon kilometrejä, kun yhä useamman asian voi hoitaa netissä.

Jotkut ystävistäni ostavat jopa uusia autoja, mikä on huonoin mahdollinen sijoitus.
      Vähänkin kalliimpi auto pudottaa arvoaan vuosipalkan verran jo liikkeestä ulos ajettaessa.
      Vanhoja autoja saa jopa ilmaiseksi. Itse olen saanut kaksi ja pienellä kunnostamisella sain niistä hyvät käyttöautot ja myydessä vielä voittoa.
      Liikkeestä en autoja osta, koska ne ovat kalliita, ellei ole joku poistomyynti.

Alottaja on siis ainakin minun kohdallani oikeassa. Olen ehkä järjeltäni köyhä, mutta pärjään kyllä.

Ensimmäinen adventti on tulossa ja kirpparikynttelikkö saa valaista ja lämmittää.

Hyvää joulun odotusaikaa palstalaisille!

• Hienoa Eewari!

Kas kas, eewari päätti sittenkin kirjautua. Hyvä hyvä!
      Vaikka aloituksesi oli tälläkin kertaa solvaamista, niin kukaan ei silti vittuiIe sinulle, eikä sinun tarvitse kirjoittaa mammuttivastineita joissa haukut kaikki natseiksi, äärioikeistolaisiksi rikollisiksi, amispelleiksi ja ties miksi.

Itselläsikin on varmasti nyt parempi olo? Jatka samaa rataa, niin hermosikin saavat lepoa ja pystyt ehkä jonain päivänä lopettamaan ketjupolttamisesi ja kestät elämää selvinkin päin.

• ostosmania
      • tekoköyhä

• raataja minäkin
        tekoköyhä kirjoitti:

En tiedä yhtään kotia jossa ei olisi aivan liikaa tavaraa. Rahaa siis on ainakin ollut ostaa.
        Jos on rahaa tupakkaan ja viinaan jotka maksavat Suomessa järjettömästi, niin on rikas.

Näin lapsuudessani tällaisia asuntoja, eivätkä niiden asukkaat valittaneet köyhyyttään http://3.bp.blogspot.com/_CvDCiEFbNy8/S-AR9vaS_HI/AAAAAAAAQzk/fYo1HmbxPv8/s1600/2 MO 1936.jpg

Tuo on siisti ja valoisa siihen verrattuna mitä naapurin vanhapoika-ukkelin asunto oli.
        Hänen eläessään kukaan ei uskaltanut mennä sinne, mutta kun mies kuoli, niin kävimme tietenkin tutkimassa asunnon.

Vaikka tiesin varautua, niin silti järkytyin näkemästäni, että miten joku on voinut elää koko elämänsä niin alkeellisissa oloissa?

Hänen veljensä oli ollut Amerikassa kaivoksella ja tienannut siellä hyvät rahat ja asui 30 metriä pitkässä kaksikerroksisessa talossa ja omisti paljon maata.

Tämä veljen "talo" oli samassa pihapiirissä, joku vanha paja tai vastaava. Lämmityslaitteena toimi tynnyristä tehty kamina, neliöitä asunnossa oli kymmenkunta, kun taas veljen talossa ainakin 600 ja tulisijoja, takkoja, kaakelimuureja, leivinuuneja oli tusinan verran.

Tänä päivänä on aivan turha puhua luokkaeroista, jos vertaa muutaman vuosikymmenen takaiseen tilanteeseen.

Tämä veljeksistä ahkerampi kulki metsätöissä polkupyörällä vielä yhdeksänkymppisenä, pokasaha ja kirves tarakalla.

Miksiköhän hänellä ei koskaan ollut rahapulaa? Ei tuhlannut, mutta oli ahkera tekemään töitä. Ei päivääkään laiskana koko elämänsä aikana ja me pidämme kaksi vapaapäivää joka viikko ja lomia järjettömän paljon.

Laiskottelu olikin ennen suuri häpeä ja ylös noustiin neljältä ainakin kesällä. Talvellakin viimeistään ennen kuutta.
        Minullekin soitettiin työasioissa kuudelta, koska ennen kännyköitä ei puoli seitsemän jälkeen enää saanut kiinni.
        Ilta koettiin omaksi ajaksi tai ei tiedetty koska palaan kotiin, joten puhelut tulivat enimmäkseen aamulla.
        Saattoipa joku soittaa viideltäkin, koska kuudelta puhelin oli useimmiten varattu.

Työtä ei enää arvosteta, joten se viedään sinne missä vielä halutaan tehdä töitä.

• asdfggsdhgf

EH? Hallitushan ryövää rahaa ja sijoittaa ne veroparatiisiin ja sitten lähdetään karkuun brysseliin, eikä jäädä niitä omia paskoja haistelemaan.

Loisia ovat. Eivät Suomen asialla, vaan omallaan.

• wtgt4gt

Minusta hallitus ja eduskunta jakavat rahat ylivalottuneille ja omat köyhät saavat nuolla näppejään.

Vapaa liikkuvuus koskee meillä koko maapallon väestöä ja kaikille vieraille aiotaan taata terveydenhuolto, vaikka ei ole saatu edes omille sitä järjestettyä.

• Ei rahaa ulos
        wtgt4gt kirjoitti:

Minusta hallitus ja eduskunta jakavat rahat ylivalottuneille ja omat köyhät saavat nuolla näppejään.

Vapaa liikkuvuus koskee meillä koko maapallon väestöä ja kaikille vieraille aiotaan taata terveydenhuolto, vaikka ei ole saatu edes omille sitä järjestettyä.

eikä edes omille köyhille. Hätäaputöitä voitaisiin helposti järjestää pientä palkkaa vastaan, risusavotoita ym. Kenenkään työkykyisen ei pitäisi saada rahaa tyhjän panttina olemisesta vaan jokaiselle löytyy jotain kykyjään vastaavaa ja siitä täytyisi maksaa myös kykyjen mukainen palkka. Useimmiten se palkka ei tietysti olisi suuri kuten eivät kyvytkään. Joka tapauksessa vastikkeeton rahan kylväminen ympäriinsä on lopetettava jotta kansan moraali ja henkinen ryhti saadaan taas nostettua kohdalleen.

• Tupakkaan

sinulla kuitenkin rahaa riittää. Taidat olla kuitenkin tyhmä.

• eIättäjänne

Pummaa ne, kuten kaiken muunkin. Ei tee työtä eikä opiskele. Siihen on syynsä, ei kelpaa kumpaan. Maailmaan vain syntyy kaikenlaisia kummajaisia.

Kenen vika se on? Ei ainakaan yhteiskunnan.

• eIättäjänne kirjoitti:

Pummaa ne, kuten kaiken muunkin. Ei tee työtä eikä opiskele. Siihen on syynsä, ei kelpaa kumpaan. Maailmaan vain syntyy kaikenlaisia kummajaisia.

Kenen vika se on? Ei ainakaan yhteiskunnan.

Nyt natsi suuta soukemmalle! Se, etten opiskele, johtuu sossusta joka ei halua minun valmistuvan.

Se, että en työskentele, johtuu sossusta koska en ole valmistunut.

Se, että olen syntynyt, ei ole minun valintani.

Kun pummaan tupakkaa, niin yleensä teen jonkun vastapalveluksen joka ei maksa minulle mitään. Monesti minulle suorastaan tyrkytetään tupakkaa.

Se, että olen yliviisas etkä ymmärrä minua, on sinun oma ongelmasi.

• kraattari
        eewari kirjoitti:

Nyt natsi suuta soukemmalle! Se, etten opiskele, johtuu sossusta joka ei halua minun valmistuvan.

Kun pummaan tupakkaa, niin yleensä teen jonkun vastapalveluksen joka ei maksa minulle mitään. Monesti minulle suorastaan tyrkytetään tupakkaa.

Nomutta, siullahan pit olla ne kolme ammattia mistä tääl aina oot kehuskellu, misäs ne ny sit on??????????????????? Häh!!

• tuulikki s.
        eewari kirjoitti:

Yliviisas ?????? buahahahahahahahahahahahahahahaha

• vituttaako köyhyytesi?
        tuulikki s. kirjoitti:

Yliviisas ?????? buahahahahahahahahahahahahahahaha

Et selvästikään ymmärtänyt ja siksi liikaa kysymysmerkkejä. Kommentissasi ei ollut järjen häivää.

• ;-)
    • ToIIot!

Nyt sitten kyrsii, kun kaiken saa puoli-ilmaiseksi, mistä joulun alla tuli maksettua sikahinta.

• eewarifani

Kas, eewari on kuin onkin tehnyt profiilin! ;-)

• pääsiäiskinkku

Pääsiäiseksi täytyy taas ostaa vierasvaraa ja lapsille jotain kivaa, muuten rutisevat koko pyhän.
      Miksi pitää laittaa perinneruokia, kun niistä ei oikeastaan kukaan edes pidä? Jos ne olisivat hyviä, niin niitä syötäisiin läpi vuoden.
      Olisikohan jossain vielä kinkkuja pakasteessa halvalla myytävänä?

• rasvatkaajoköysi

Kohta olette kaikki oikeasti köyhiä, kun Sipiläkin sanoi, että tähän astiset ongelmat ovat pieniä sen rinnalla mitä pakolaiset tulevat tuomaan mukanaan.

• rah.hoit

Kyllä työssäkäyvät pärjäävät aina. Loiseläjät kärsivät ja pahoin.

Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      105
      8227
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      110
      5743
    3. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      55
      5211
    4. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      289
      5196
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      78
      3831
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      58
      3031
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      66
      2747
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2548
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2522
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      45
      2491
    Aihe